Budżet miesięczny w Google Ads

Dlaczego miesięczny budżet Google Ads w kampaniach czasami nie jest w pełni wydawany?

Ustaliłeś budżet (budżet dzienny / miesięczny) reklamowy Google Ads i po zakończeniu miesiąca widzisz, że nie został on w pełni wydany? Sprawdź, co może być tego powodem. 

Wysokość budżetu reklamowego na kampanie google ads to jeden z kluczowych czynników przy planowaniu działań kampanii Google Ads. Na jego podstawie szacujesz sprzedaż i przygotowujesz np. zamówienia towaru. Jednak przy rozpoczęciu działań lub po znacznym jego zwiększeniu nie powinieneś z góry zakładać, że cały zakładany budżet zostanie wydany.

Zbyt małe zainteresowanie produktem (reklama w sieci wyszukiwania)

Jeśli opierasz swoje kampanie Google Ads w dużej mierze na reklamach w sieci wyszukiwania, to na wydany budżet w dużym stopniu wpływa zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami. Jeśli działasz w niszowej branży lub prowadzisz lokalny biznes, to liczba zapytań na Twoje słowa kluczowe może być po prostu zbyt mała, aby cały Twój budżet został wydany. 

Niska jakość reklam Google Ads

Gdy jakość Twojej strony internetowej oraz kampanii google są niskie to przegrasz aukcję z innymi reklamodawcami. To przełoży się na mniejszą widoczność reklam, a co za tym idzie na mniejszym wydanym budżecie. Aby to zmienić sprawdź w panelu reklamowym Google Ads wynik jakości Twoich reklam i zweryfikuj czy Twoja strona docelowa faktycznie odpowiada na zapytania użytkowników. 

Zobacz również: Chcesz podnieść efektywność swoich kampanii płatnych? Przygotujemy Ci Audyt Google Ads

Zbyt zawężone kierowanie

Kolejnym powodem, dla którego Twoje reklamy się nie wyświetlają może być zbyt wąskie kierowanie. Gdy bardzo mocno sprecyzujesz swoją grupę docelową może się okazać, że jest ona na tyle mała, że reklamy nie będą wyświetlały się często. Podobnie jest w sieci wyszukiwania, gdy zbyt duże ograniczenie słów kluczowych przyniesie podobny efekt. 

Zobacz:  Ile kosztuje reklama w Google Ads i dlaczego aż tyle?

W takiej sytuacji przetestuj szersze kierowanie i sprawdź jak wpłynie ono na współczynnik konwersji. Nie zawsze warto wydawać budżet na siłę – jeśli okaże się, że kliknięcia są mało wartościowe to lepiej jest pozostać przy niższym budżecie, lecz docierać do wartościowych użytkowników. 

Zbyt duża częstotliwość wyświetlania reklam

Jednym ze współczynników, na który zwracamy uwagę w digitalk podczas optymalizacji reklam jest częstotliwość wyświetlania reklamy na użytkownika. Jest to częsty przypadek w kampaniach remarketingowych, gdy kierujemy reklamę do osób, które już były na stronie internetowej. Gdy grupa odbiorców jest zbyt mała to system, wyświetla reklamę zbyt wiele razy tej samej osobie. Najczęściej przynosi to skutek odwrotny do zamierzonego i użytkownik jest tym faktem zirytowany. Dlatego w takiej sytuacji dokonujemy ograniczenia liczby wyświetleń na użytkownika, co może przełożyć się na nie wykorzystanie całego budżetu reklamowego.  

Skalowanie budżetów kampanii Google Ads (z d. Google Adwords)

Ostatnim powodem, o którym często rozmawiamy z naszymi klientami w digitalk, jest kwestia skalowania, czyli zwiększania budżetów. Gdy wyniki kampanii są zadowalające, to klienci chcą maksymalnie szybko zwiększyć budżet, aby sprzedaż była jak największa. Najczęściej nie jest to dobry pomysł, aby robić to szybko. 

Zobacz:  Czym są wyświetlenia w reklamach Google Ads i czy są ważne?

Ustawione i zoptymalizowane kampanie działają w oparciu o ustawiony budżet. W sytuacji, gdy dokonamy gwałtownego zwiększenia budżetów (np. go podwoimy) to algorytmy w pośpiechu szukają nowych odbiorców reklam. Gwałtownie poszerzając grono odbiorców reklam, ryzykujemy docieraniem do mniej zainteresowanych naszymi usługami użytkowników. Wpływa to najczęściej negatywnie na wyniki reklam i w efekcie następuje gwałtowne ich pogorszenie. 

Dlatego istotne jest, aby budżet był zaplanowany w dłuższym okresie i specjalista reklam Google Ads jest wtedy w stanie przeprowadzić stopniowe zwiększanie budżetów kampanii, bez szkody dla ich wyników. 

Kampanie Google Ads. Czy agencja reklamowa może Ci pomóc optymalizować budżet miesięczny?

Jak widzisz, czynników wpływających na wydawanie budżetu reklamowego w kampanii Google Ads jest dużo. Do efektywnych działań w systemie reklamowym Google, niezbędne jest śledzenie wielu czynników. Niezbędna jest także wiedza dotycząca skalowania, czyli zwiększania budżetów, a także reakcji na sezonowość.

W agencji digitalk przygotowując kampanie Google Ads (reklamy w wyszukiwarce Google, kampanie video i inne rodzaje), z największą starannością dbamy o efektywność wydawania budżetów reklamowych Google Ads. Na bieżąco weryfikujemy wydawany budżet reklamy poprzez m.in. dbanie o jakość i trafność prowadzonych kampanii, pilnowanie częstotliwości oraz testowanie różnego targetowania.

Jeśli chcesz rozwijać swój biznes z nami, wypełnij formularz.