-
35+
wdrożeń GA4 przez nasz zespół tylko w tym kwartale
-
210+
godzin praktyki w implementacji ustawień Google Analytics 4
-
10+
branż, które skorzystały z wdrożenia GA4
Dlaczego musisz wdrożyć Google Analytics 4 w swoim biznesie?
Czym jest Google Analytics 4?
Google Analytics służy do mierzenia i analizowania efektywności Twojego sklepu internetowego/strony WWW. Z kolei Google Analytics 4 to zupełnie inne narzędzie — z nowymi założeniami i nowym modelem danych w postaci zdarzeń.
W GA4 masz możliwość poznania pełnej ścieżki użytkownika, tego jak zachowywał się w trakcie procesu zakupowego lub podczas zostawiania po sobie danych kontaktowych w formularzu. Z naszą pomocą jesteś w stanie zainstalować Google Analytics 4 i wprost odpowiadać na potrzeby Twoich potencjalnych klientów.
Jakie zmiany przyniesie Google Analytics 4?
Dlaczego warto wdrożyć Google Analytics 4 już teraz?
1. Zdarzenia – precyzyjne śledzenie użytkowników
Google Analytics 4 umożliwia łatwe śledzenie każdego zachowania użytkownika na stronie i w aplikacji mobilnej. Kliknięcia poszczególnych przycisków, dodania produktów do koszyka, wypełnienia pól formularza kontaktowego, głębokość przewijania strony i wiele, wiele innych zdarzeń nie będzie już dla Ciebie tajemnicą. Wszystkie możesz mierzyć w Google Analytics 4, a my je dla Ciebie skonfigurujemy.
2. Ścieżka użytkownika — prawidłowe zrozumienie zachowań
GA4 daje możliwość dokładnego śledzenia customer journey, czyli ścieżki użytkownika. Nowa wersja Google Analytics pozwala zrozumieć i odtworzyć cały proces zachowania użytkowników na każdym etapie ścieżki zakupowej — od dodania produktu do koszyka, poprzez wypełnienie danych teleadresowych, sposób płatności i dostawy, aż po finalizację zakupu. Dzięki temu jesteśmy w stanie dokładniej zrozumieć potrzeby użytkowników.
3. Eksploracje – czyli rozbudowane raporty
Największą zaletą Google Analytics 4 są raporty, które w porównaniu z Universal Analytics przeszły ogromną zmianę. Podczas implementacji GA4 nasz zespół wdroży raporty stricte dostosowane do Twoich potrzeb. Wspólne zadecydujemy, jak będą wyglądać i wyjaśnimy Ci od początku do końca, w jaki sposób należy je interpretować.
-
Dokładniejsze dane
-
Dane prognozowane
-
Dokładne śledzenie ścieżki klienta
-
Rozbudowane raporty
Jak wygląda proces wdrożenia GA4 w digitalk?
Współpracę rozpoczynamy wspólnym, 60-minutowym warsztatem poprzedzającym wdrożenie. Podczas warsztatu wspólnie określimy Twoje potrzeby oraz zakres prac niezbędny do podstawowego wdrożenia GA4.
Następnie przystępujemy do podstawowej konfiguracji usługi Google Analytics 4, na którą składają się:
- Ustalenie listy zdarzeń i ustawienie ich precyzyjnego mierzenia.
- Konfiguracja fundamentalnych ustawień technicznych, które zapewniają dane najwyższej jakości.
- Łączenie Google Analytics 4 z innymi narzędziami (np. Search Console)
- Personalizacja narzędzia według wymagań Twojego biznesu.
- Utworzenie spersonalizowanych raportów.
- Stworzenie segmentów umożliwiających efektywną analizę.
- Testowanie narzędzia i ścieżki użytkownika.
- Przeprowadzenie warsztatu po wdrożeniu wraz ze szkoleniem, jak poprawnie korzystać z narzędzia, aby dane były wartościowe i pomocne dla Twojego biznesu.
Wdrożenie techniczne Google Analytics 4
Wdrożenie GA4 – B2B
Co wchodzi w skład wdrożenia?
- Dowiesz się, jak połączyć Google Analytics 4 z Google Tag Managerem, czyli narzędziem do śledzenia wszelkich zdarzeń na stronie.
- Dowiesz się, z jakiego kanału promocyjnego lub reklamowanego pochodzi najwięcej zapytań przez formularz kontaktowy na Twojej stronie.
- Poznasz ścieżkę użytkownika od momentu wejścia na stronę do pozostawienia danych kontaktowych. Dzięki temu dowiesz się, czy Twoja witryna jest intuicyjna dla użytkowników.
- Będziesz w stanie śledzić każde kliknięcie, co pozwoli określić, które elementy na Twojej stronie są najskuteczniejsze.
Skontaktuj się z naszym New Business Managerem w celu ustalenia zakresu prac oraz dodatkowej wyceny. Napisz na kontakt@digitalk.pl.
GA4 – B2C
Co wchodzi w skład wdrożenia GA4?
- Dowiesz się, jak połączyć Google Analytics 4 z Google Tag Managerem, czyli narzędziem do śledzenia wszelkich zdarzeń na stronie.
- Poznasz ścieżkę użytkownika od momentu wejścia na stronę do finalnego zakupu produktu. Dzięki temu dowiesz się, czy strona produktowa, Twój koszyk, sposoby płatności i dostawy są dostosowane do potrzeb Twoich potencjalnych klientów.
- Poznasz możliwości śledzenia najskuteczniejszych produktów w Twoim sklepie internetowym, które warto najbardziej eksponować.
- Rozpoznasz poszczególne kliknięcia na Twojej stronie, jak na przykład dodanie produktu do koszyka, odwiedzenie podstrony kategorii pozwoli Ci określić, które elementy witryny są najskuteczniejsze.
Skontaktuj się z naszym New Business Managerem w celu ustalenia zakresu prac oraz dodatkowej wyceny. Napisz na kontakt@digitalk.pl.
Co następuje po wdrożeniu Google Analytics 4?
Po wdrożeniu Google Analytics 4 nie zostajesz sam z narzędziem, z którego nie będziesz umiał(a) skorzystać. W cenie pakietu przeprowadzimy dla Ciebie 60-minutowy warsztat w po wdrożeniu. Dowiesz się z niego, jak analizować zbierane dane z kluczowych raportów, które dla Ciebie wdrożymy.
Możesz także skorzystać z dodatkowych usług instalacji GA4 (wdrożenie GA4)
Co możemy dla Ciebie dodatkowo zrobić?
- Tryb uzyskiwania Zgody
- Serverside Google Tag Manager
- Integracja z BigQuery
- Dodatkowe szkolenie zespołu online
- Dodatkowe szkolenie zespołu offline
Skontaktuj się z naszym New Business Managerem w celu ustalenia zakresu prac oraz dodatkowej wyceny, napisz na kontakt@digitalk.pl.
Zobacz nasze rekomendacje i przekonaj się, dlaczego inni wybrali digitalk, wdrażając nową wersję Google Analytics:
Piotr Jędras
Właściciel klosy.pl
Jesteśmy świeżo po postawieniu analityki Meta i GA – na trudnej nieszablonowej stronie z dużą ilością nietypowych wyzwań, wszystko zostało zrealizowane sprawnie i z indywidualnym podejściem do naszego biznesu.
Wszystkie pytania i wątpliwości zostały nam cierpliwie wyjaśnione, wiemy co robić i teraz mamy do tego solidne narzędzia! Wielkie dzięki!
Jadwiga Jagiełko, Specjalista ds. Digital Marketingu
Barwa Cosmetics
Z naszej strony dziękujemy za sprawne przeprowadzenie wdrożenia GA4.
Zaangażowanie, staranność oraz terminowość sprawiły, że bardzo dobrze się współpracowało.
Raporty zostały skonfigurowane tak, aby wykorzystać potencjał GA4 i dostosować narzędzie do naszych konkretnych potrzeb. Wszystko działa poprawnie, dane się zaczytują.
Na każdym etapie współpracy mogliśmy liczyć na pełne wsparcie merytoryczne, dzięki czemu wszystko przebiegło bezproblemowo.
Magdalena Bodzek, SEM Specialist
MSHG
Współpracowałam z digitalk przy wdrożeniu GA4 dla witryn restauracji oraz hotelu. Komunikacja z Krzyśkiem przebiegała bardzo sprawnie, uzyskałam odpowiedzi na wszystkie moje pytania i wątpliwości. Ponadto nie musiałam się martwić kwestiami związanymi ze współpracą w tym zakresie z dostawcami zewnętrznymi, Krzysiek wszystko ogarniał 🙂 Polecam usługi digitalk ze względu na komunikację i korzystną dla nas wycenę
Jolanta Lunitz
Nierafinowane.pl
Proces wdrażania GA4 dla mojego sklepu przebiegł pomyślnie i zgodnie z planem. Wszystkie podstawy zostały mi przedstawione na warsztacie powdrożeniowym i chociaż analityka to nie moja bajka to wiem, gdzie szukać potrzebnych danych 🙂 Dziękuję Panu Krzysztofowi Kusaczukowi za okazaną cierpliwość i przejrzystość przekazu 😀
Z kim będziesz pracował
Mateusz Machulski
Head of Excellence / Google Ads Specialist
Mateusz Machulski
Head of Excellence / Google Ads Specialist
Krzysztof Kusaczuk
Senior PPC Ads Specialist / Dział Excellence
Krzysztof Kusaczuk
Senior PPC Ads Specialist / Dział Excellence
Jan Klag
Senior Meta Ads Specialist / Dział Excellence (Konsultant)
Jan Klag
Senior Meta Ads Specialist / Dział Excellence (Konsultant)
Adrian Nowicki
Google Ads Specialist
Adrian Nowicki
Google Ads Specialist
FAQ wdrożenia Google Analytics 4
Co to jest Google Analytics 4?
Google Analytics 4 to nowa usługa Google Analytics zaprojektowana z myślą o przyszłości analityki internetowej. Zbiera dane o stronie WWW i aplikacji mobilnej, umożliwiając lepsze doświadczanie ścieżki użytkownika. Rewolucyjną zmianą jest to, że opiera dane na zdarzeniach, a nie jak dotychczas na sesjach.
Jak wdrożyć Google Analytics 4 (GA4)?
Zaufaj profesjonalistom z doświadczeniem! Zostaw nam wdrożenie Google Analytics 4. Wystarczy, że wypełnisz poniższy formularz,a nasz New Business Manager skontaktuje się z Tobą! Razem zadbamy o Twoje dane dzięki bezproblemowemu wdrożeniu Google Analytics 4.
Jak długo trwa wdrożenie Google Analytics 4 (GA4)?
Czas wdrożenia Google Analytics 4 jest uzależniony od wielu czynników: systemu administracji treści wykorzystywanego na Twojej stronie, złożoności procesu ścieżki użytkownika, realizacji konwersji i innych. Po spotkaniu poprzedzającym wdrożenie będziemy w stanie oszacować liczbę godzin poświęconych na całą implementację.
Czy można przenieść dane z Universal Analytics do GA4?
Nie ma możliwości przenoszenia danych z Universal Analytics do Google Analytics 4, dlatego zachęcamy do wdrożenia nowej usługi już teraz. Możemy natomiast przenieść wcześniej utworzone „Cele” w bieżącej wersji Google Analytics do GA4.
Czym się różni Google Analytics 4 od Google Universal Analytics?
Po pierwsze Google Analytics 4 opiera się na nowym modelu danych. W Universal Analytics dane pochodziły z odsłon i zdarzeń, a GA4 bazuje już tylko na zdarzeniach. Po drugie nowa usługa jest bardziej dostosowana do potrzeb użytkownika pod kątem analiz. W nowej wersji Google Analytics masz możliwość tworzenia większej liczby raportów. Dodatkowo GA4 daje możliwość automatycznego śledzenia zdarzeń. W panelu domyślnie widoczne są: „Odsłony”, „Przewijanie strony”, „Kliknięcia wychodzące”, „Wyszukiwanie w witrynie”, „Interakcje z wideo”, „Pobrania plików”… a to tylko kilka różnic.
Kiedy Google wyłączy Google Analytics 3?
1 lipca 2023 r. dotychczasowa wersja Google Analytics (Universal Analytics) nie będzie już wspierana. Oznacza to, że w tej wersji narzędzia nie będą zbierane dane, ale przez pewien czas będziesz mieć dostęp do danych archiwalnych.
Ile kosztuje konfiguracja GA4?
Wszystko zależy od tego, na jakim etapie konfiguracja Google Analytics jest Twoja obecna strona. Czy jest ona sklepem internetowym, a może reprezentujesz segment B2B? Dodatkowo należy wziąć pod uwagę to, na jakim systemie do administracji treści wszystko jest skonstruowane. W obrębie powyższych zmiennych wyliczamy koszt wdrożenia, a w tym pomoże Ci nasz New Business Manager. Wypełnij poniższy formularz lub napisz do nas na kontakt@digitalk.pl.
Jakie zmiany przyniesie Google Analytics 4?
Mateusz Machulski, COO Suasio, opowiada na ten temat w rozmowie z Arturem Jabłońskim w podcaście „Konkretnie o Marketingu i Sprzedaży”. Obejrzyj na YouTube: https://youtu.be/RlZfHGrpNyQ.
Jeżeli zaś chcesz dokładnie poznać system Google Analytics 4 i skutecznie zbierać dzięki niemu cenne dane, to koniecznie zajrzyj na szkolenie GA4 od specjalistów Suasio!