- Weryfikacja problemu. Brak bazy klientów, danych z Piksela, wyników do porównania z wcześniejszych kampanii czy listy osób zapisanych do newslettera.
- Rozpoczęcie działań. W pierwszej kolejności budowanie zaufania osób wchodzących w interakcję z profilem po raz pierwszy oraz zbieranie danych do późniejszego remarketingu.
- Przygotowanie i wdrożenie lejka sprzedażowego, który zaowocował pozyskaniem 130 leadów podczas drugiego miesiąca współpracy.
- Spełnienie wymarzonego przez klienta KPI już w pierwszym miesiącu współpracy, a w drugim miesiącu niemal podwójnie jego przekroczenie.
- Podsumowanie osiągniętych efektów. Zwiększenie liczby zapytań dotyczących oferty gotowych domów z 15 do około 500 miesięcznie, w ciągu niecałych 5 miesięcy współpracy.
Firma powstała latem 2020 roku i od samego początku borykała się z problemem braku zrozumienia oferowanych produktów wśród swojej grupy docelowej.
Wykonane działania
1. Polubienia
2. Aktywność dotycząca posta – często zmieniając posty, by zdobyta aktywność rozkładała się równomiernie
3. Ruch na blog
Te działania miały na celu przede wszystkim zbudować zaufanie osób wchodzących z nim w interakcję po raz pierwszy (polubienia i aktywność jako “social proof”) oraz zacząć zbierać dane do późniejszego remarketingu (osoby, które spędziły dużo czasu na blogu).
Najbardziej wartościowe kontakty pochodziły z grupy reklam “PL, WWW” – były to bowiem osoby, które spędziły dużo czasu na stronie (top 25%), odwiedziły ją minimum trzy razy, trafiły na reklamę, zapoznały się z ofertą i finalnie wypełniły formularz, który zawierał osiem pytań.
Dzięki przygotowanej i wdrożonej przez naszych specjalistów strategii marketingowej udało nam się pozyskać 870 kontaktów na Facebooku.
W ciągu niecałych 5 miesięcy współpracy udało nam się zwiększyć liczbę zapytań dotyczących oferty gotowych domów z 15 do około 500 miesięcznie.
Dodatkowo niemal kompletnie wyeliminowaliśmy zapytania, które były niezwiązane z działalnością klienta.
Wypracowany przez nas 800% zwrot z wydatków na reklamę osiągnęliśmy pomimo przeznaczenia jedynie 50% budżetu na cele typowo sprzedażowe. Pozostałe 50% budżetu w dalszym ciągu przeznaczaliśmy na budowę społecznego dowodu słuszności i docierania do jak najszerszego grona nowych, potencjalnych kontaktów dla naszego klienta.