Opracowanie strategii 

Zaplanowaliśmy strategię Full Funnel na YouTube — aby docierać do użytkowników zainteresowanych produktami klienta na wszystkich etapach lejka sprzedażowego. 

Od budowania świadomości, poprzez rozważenie zakupu po wspieranie samego procesu zakupowego. Strategia obejmowała działania w każdym z tych etapów inną kampanią YouTube oraz dopasowanymi materiałami video. 

Zaplanowaliśmy wykorzystanie budżetu reklamowego na dotarcie zarówno do nowych użytkowników jak i wsparcie tych, którzy są blisko dokonania zakupu. Zdecydowaliśmy się na taką strategię, aby dotrzeć szeroko do nowych użytkowników, a potem skierować ich na niższe etapy lejka sprzedażowego. Dzięki temu strategia realizowała trzy cele — budowanie rozpoznawalności marki, zwiększanie grupy zainteresowanej zakupem oraz sprzedaż. 

Strategia obejmowała wdrożenie 3 nowych kampanii YouTube na konto i emisję reklam przez kolejne 3 miesiące. Każda kampania realizowała inny cel marketingowy. Postawiliśmy na 3-miesięczną emisję reklam, aby wykorzystać okres letni, zwiększając świadomość marki przed Q4. Reklamy wystartowały w połowie czerwca 2023. 

Wyniki, jakie osiągnęliśmy:

Budowa świadomości — Przeanalizowaliśmy grupy wiekowe użytkowników. W sklepie najczęściej dokonywały zakupów osoby powyżej 35 roku życia. Stwierdziliśmy, że skoro sklep oferuje produkty również dla młodszej grupy wiekowej, warto by było zacząć budować świadomość marki w tej grupie docelowej. Wykorzystaliśmy do kierowania zainteresowania oraz segmenty niestandardowe, aby docierać do użytkowniczek poniżej 35 roku życia, które mogą być zainteresowane ofertą sklepu. 

Dotarliśmy do prawie 630 000 unikalnych użytkowniczek. CPM kampanii był niski, poniżej 10 zł. Reklamy cechowały się niską częstotliwością wyświetleń (1,4), dzięki czemu kampania mogła docierać szeroko, a użytkowniczki, które obejrzały reklamy potem dostawały kolejne komunikaty wideo na niższych etapach lejka sprzedażowego.

wyniki kampanii

Rozważenie zakupu — skupiliśmy się na tym, aby uzyskać jak najniższe koszty obejrzenia reklam wśród użytkowniczek ze wszystkich grup wiekowych, które aktywnie rozważają zakup ubrań. CPV, czyli koszt obejrzenia wideo, wyniósł tylko 2 grosze, a współczynnik obejrzeń wyniósł ponad 58%. Mogliśmy docierać bardzo szeroko z reklamami dzięki niskiej częstotliwości wyświetleń. Pozwoliło to na budowanie grupy użytkowniczek, które wykorzystaliśmy na najniższym etapie lejka sprzedażowego.

wyniki kampanii

Zachęcenie do konwersji — skupiliśmy się na sprzedaży i konwersjach. ROAS z kampanii wyniósł ponad 1800%, a wartość konwersji wyniosła prawie 140 tys. zł. Wykorzystaliśmy użytkowników na wcześniejszych etapach lejka, aby ponownie zwrócić się do nich z reklamami najnowszej kolekcji i przekonać ich do zakupów. 

wyniki kampanii
tabelka

Współpraca z Google ze względu na status Partnera Premium pozwoliła nam również przeanalizować jaki wpływ miały kampanie wideo nie tylko na bezpośrednie konwersje, ale także na wsparcie innych kampanii w sprzedaży. Wyciągnęliśmy dane dotyczące konwersji wspierających pochodzących z kampanii video. Kampanie wideo były trzecim typem kampanii pod kątem wartości generowanej sprzedaży na koncie i wspomogły w okresie emisji 4 000+ zakupów na koncie o wartości ponad 750 000 zł.
Przez co, jesteśmy w stanie stwierdzić, że kampanie video odegrały w tym okresie ważną rolę w generowaniu sprzedaży online i to był dobry ruch, aby wykorzystać gorszy sprzedażowo okres dla wielu e-commerce, jakim jest lato do tego, aby wzmocnić markę przed Q4. 

Naszym planem było zwiększenie świadomości marki i sprzedaży w okresie letnim. Po 3 miesiącach emisji nasze reklamy pokazujące najnowsze kolekcje wyświetlono łącznie ponad 3 900 000 razy. Odnotowaliśmy też ponad 964 tys. obejrzeń reklam. Wygenerowany zasięg przełożył się nie tylko na wzrost świadomości marki, ale także na sprzedaż w tym okresie. Kampanie YouTube były nie tylko ostatnim źródłem na ścieżce konsumenta, ale także ją otwierały i wspierały. Przez co, finalnie reklamy video w tym okresie wspomogły sprzedaż o wartości ponad 750 000 zł. 

Reklamy video w odpowiedniej strukturze są w stanie realizować wyniki nie tylko świadomościowe, ale także sprzedażowe. Kampanie te przenikają się z innymi typami kampanii na koncie, przez co wspierają je również w generowaniu konwersji. 


Autor wpisu

Zuzanna Kowalska

Zuzanna Kowalska

PPC Specialist

Zuza jest specjalistką od reklam w wielu systemach. Uwielbia patrzeć, jak rośnie powierzony w jej ręce biznes i jak reklamy wpływają na osiąganie celów marketingowych i biznesowych klientów. To pożeraczka certyfikatów - tych z Google Ads ma cały komplet, a do tego wiele innych (Social Media, Analytics, E-commerce w Biznesie). Chętnie podnosi swoje kwalifikacje, uczy się, szkoli i myśli kreatywnie. Prywatnie kocia mama i wielbicielka pingwinów.

Chcesz z nami współpracować?

Skontaktuj się