O czym przeczytasz w naszym case study?

  • Weryfikacja problemu. Brak bazy klientów, danych z Piksela, wyników do porównania z wcześniejszych kampanii czy listy osób zapisanych do newslettera.
  • Rozpoczęcie działań. W pierwszej kolejności budowanie zaufania osób wchodzących w interakcję z profilem po raz pierwszy oraz zbieranie danych do późniejszego remarketingu.
  • Przygotowanie i wdrożenie lejka sprzedażowego, który zaowocował pozyskaniem 130 leadów podczas drugiego miesiąca współpracy.
  • Spełnienie  wymarzonego przez klienta KPI już w pierwszym miesiącu współpracy, a w drugim miesiącu niemal podwójnie jego przekroczenie.
  • Podsumowanie osiągniętych efektów. Zwiększenie liczby zapytań dotyczących oferty gotowych domów z 15 do około 500 miesięcznie, w ciągu niecałych 5 miesięcy współpracy.

Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę

    Firma powstała latem 2020 roku i od samego początku borykała się z problemem braku zrozumienia oferowanych produktów wśród swojej grupy docelowej.

    Wykonane działania

    Krok 1

    W pierwszym miesiącu współpracy skupiliśmy się na budowaniu społecznego dowodu słuszności, tzw. “social proof”.

    Chcieliśmy pozbyć się wszelkich obiekcji, braku zaufania co do nowej, zarejestrowanej za granicą firmy. Zależało nam również, by kontaktujące się z klientem osoby były w pełni świadome, że oferuje on gotowe projekty, a nie usługi projektowe.

    Nasze działania rozpoczęliśmy od trzech kampanii:

    1. Polubienia

    2. Aktywność dotycząca posta – często zmieniając posty, by zdobyta aktywność rozkładała się równomiernie

    3. Ruch na blog

    Krok 2

    W drugim miesiącu współpracy przygotowaliśmy i wdrożyliśmy lejek sprzedażowy, który zaowocował pozyskaniem pierwszych leadów.

    Zależało nam, aby pozyskiwane kontakty były jak najwyższej jakości i pochodziły od osób faktycznie zainteresowanych ofertą naszego klienta.

    W treści reklam mocno akcentowaliśmy, że widoczne projekty są gotowe i zadbaliśmy o ich odpowiednią ekspozycję dzięki animacji.

    Efekt?

    Tylko w jednym miesiącu naszej współpracy zebraliśmy ponad 130 leadów:

    Najbardziej wartościowe kontakty pochodziły z grupy reklam “PL, WWW” – były to bowiem osoby, które spędziły dużo czasu na stronie (top 25%), odwiedziły ją minimum trzy razy, trafiły na reklamę, zapoznały się z ofertą i finalnie wypełniły formularz, który zawierał osiem pytań.

    Krok 3

    Pierwsze dwa miesiące współpracy były dla nas kluczowe.

    Ścieżka zakupowa jest w przypadku oferowanego przez klienta produktu długa, a leady często muszą dojrzeć do podjęcia decyzji zakupowej.

    My jednak nie musieliśmy długo czekać na efekty – już w pierwszym miesiącu działań nastawionych na zbieranie kontaktów udało nam się spełnić wymarzone przez klienta KPI, a w drugim miesiącu niemal podwójnie je przekroczyć.

    Zwiększyliśmy również zakres działania, by z naszymi reklamami trafić do “grup zimnych”, czyli osób, które wcześniej nie miały styczności z marką naszego klienta.

    Dzięki przygotowanej i wdrożonej przez naszych specjalistów strategii marketingowej udało nam się pozyskać 870 kontaktów na Facebooku.

    Podsumowanie

    W ciągu niecałych 5 miesięcy współpracy udało nam się zwiększyć liczbę zapytań dotyczących oferty gotowych domów z 15 do około 500 miesięcznie.

    Dodatkowo niemal kompletnie wyeliminowaliśmy zapytania, które były niezwiązane z działalnością klienta.

    Wypracowany przez nas 800% zwrot z wydatków na reklamę osiągnęliśmy pomimo przeznaczenia jedynie 50% budżetu na cele typowo sprzedażowe. Pozostałe 50% budżetu w dalszym ciągu przeznaczaliśmy na budowę społecznego dowodu słuszności i docierania do jak najszerszego grona nowych, potencjalnych kontaktów dla naszego klienta.

    Autor wpisu

    Jan Klag

    Senior Meta Ads Specialist / Dział Excellence (Konsultant)

    Działa w marketingu internetowym od 2018 roku. Do każdego klienta podchodzi z otwartym umysłem i troską o jego interesy. Ceni sobie spokój ducha, więc pilnuje wszystkich terminów, by ten spokój utrzymać. Uwielbia złożone projekty wymagającę jeszcze bardziej żłożonych lejków. Audytowanie kont sprawia mu niemal tyle frajdy co piątkowy wieczór spędzony przy papierowym Zewie Cthulhu . Prywatnie dumny właściciel dwóch kotów, fan fantasy, kinematografii i pszczelarstwa.

    Chcesz z nami współpracować?

    Skontaktuj się z nami