Setki leadów i 800% zwrotu z inwestycji w branży nieruchomości

Jeden z naszych klientów działający w branży nieruchomości oferuje w swoim sklepie internetowym gotowe projekty domów. Celem naszej współpracy było zwiększenie sprzedaży oferowanych projektów, zbudowania zaufania wśród odbiorców oraz pomoc przy prowadzeniu działań marketingowych w postaci konsultacji.

Firma powstała latem 2020 roku i od samego początku borykała się z problemem braku zrozumienia oferowanych produktów wśród swojej grupy docelowej.

Co stanowiło problem?

Klient oferował niestandardowy produkt i nie prowadził wcześniej działań reklamowych. Nie posiadaliśmy więc bazy klientów, danych z Piksela, wyników do porównania z wcześniejszych kampanii czy chociażby listy osób zapisanych do newslettera.

Rozpoczynając współpracę, strona naszego klienta generowała około 15 zapytań miesięcznie, które zazwyczaj były niskiej jakości i nie kwalifikowały się do dalszej sprzedaży. 

Generowane zapytania dotyczyły przede wszystkim możliwości zobaczenia projektu domu na żywo (co nie było możliwe, klient oferuje jedynie wizualizacje) lub mylili działalność klienta z biurem architektonicznym.

Wykonane działania

Krok 1:

W pierwszym miesiącu współpracy skupiliśmy się na budowaniu społecznego dowodu słuszności, tzw. “social proof”.

Chcieliśmy pozbyć się wszelkich obiekcji, braku zaufania co do nowej, zarejestrowanej za granicą firmy.

Zależało nam również, by kontaktujące się z klientem osoby były w pełni świadome, że oferuje on gotowe projekty, a nie usługi projektowe.

Nasze działania rozpoczęliśmy od trzech kampanii:

1. Polubienia

2. Aktywność dotycząca posta – często zmieniając posty, by zdobyta aktywność rozkładała się równomiernie

3. Ruch na blog

Te działania miały na celu przede wszystkim zbudować zaufanie osób wchodzących z nim w interakcję po raz pierwszy (polubienia i aktywność jako “social proof”) oraz zacząć zbierać dane do późniejszego remarketingu (osoby, które spędziły dużo czasu na blogu).

Krok 2:

W drugim miesiącu współpracy przygotowaliśmy i wdrożyliśmy lejek sprzedażowy, który zaowocował pozyskaniem pierwszych leadów.

Zależało nam, aby pozyskiwane kontakty były jak najwyższej jakości i pochodziły od osób faktycznie zainteresowanych ofertą naszego klienta.

W treści reklam mocno akcentowaliśmy, że widoczne projekty są gotowe i zadbaliśmy o ich odpowiednią ekspozycję dzięki animacji.

Efekt?

Tylko w jednym miesiącu naszej współpracy zebraliśmy ponad 130 leadów:

Najbardziej wartościowe kontakty pochodziły z grupy reklam “PL, WWW” – były to bowiem osoby, które spędziły dużo czasu na stronie (top 25%), odwiedziły ją minimum trzy razy, trafiły na reklamę, zapoznały się z ofertą i finalnie wypełniły formularz, który zawierał osiem pytań.

Krok 3:

Pierwsze dwa miesiące współpracy były dla nas kluczowe.

Ścieżka zakupowa jest w przypadku oferowanego przez klienta produktu długa, a leady często muszą dojrzeć do podjęcia decyzji zakupowej.

My jednak nie musieliśmy długo czekać na efekty – już w pierwszym miesiącu działań nastawionych na zbieranie kontaktów udało nam się spełnić wymarzone przez klienta KPI, a w drugim miesiącu niemal podwójnie je przekroczyć.

Zwiększyliśmy również zakres działania, by z naszymi reklamami trafić do “grup zimnych”, czyli osób, które wcześniej nie miały styczności z marką naszego klienta.

Dzięki przygotowanej i wdrożonej przez naszych specjalistów strategii marketingowej udało nam się pozyskać 870 kontaktów na Facebooku.

Podsumowanie

W ciągu niecałych 5 miesięcy współpracy udało nam się zwiększyć liczbę zapytań dotyczących oferty gotowych domów z 15 do około 500 miesięcznie

Dodatkowo niemal kompletnie wyeliminowaliśmy zapytania, które były niezwiązane z działalnością klienta.

Wypracowany przez nas 800% zwrot z wydatków na reklamę osiągnęliśmy pomimo przeznaczenia jedynie 50% budżetu na cele typowo sprzedażowe. Pozostałe 50% budżetu w dalszym ciągu przeznaczaliśmy na budowę społecznego dowodu słuszności i docierania do jak najszerszego grona nowych, potencjalnych kontaktów dla naszego klienta.