O czym przeczytasz w naszym case study?

  • Wykrycie problemu. Dość drogi ruch na stronie, który jeśli się pojawiał nie dawał jakościowych zgłoszeń i klientów.
  • Rozpoczęcie działań na stronie. Zaślepienie numerów telefonu i maila na stronie, włączenie chat bota kontaktowego na stronie startowej oraz formularz leadowy na stronie kontaktu.
  • Faza testów i optymalizacji. Już od pierwszego tygodnia ruch wyraźnie się zwiększył.
  • Podsumowanie efektów. Z każdego włożonego budżetu 3500 zł, klient uzyskuje średnio 92 razy więcej przychodu. ROAS przy wydatkach na reklamę rzędu około 3000-3500 zł miesięcznie wzrósł o prawie 50 %.

Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę


    Współpraca

    Klient zgłosił się do digitalk w maju 2021 roku. Celem naszych działań było zwiększenie liczbyi trafności zapytań związanych z ich podstawową i specjalistyczną działalnością.

    Problem

    Klient prowadził wcześniej działania marketingowe w obrębie Google Ads, jednak problemem był dość drogi ruch na stronie, który jeśli się pojawiał nie dawał jakościowych zgłoszeń i klientów.

    Sam klient określa problem następująco:

     Niedopasowanie wpadających zapytań w momencie przełożenia “wajchy” w firmie ze sprzątania zwykłego oraz po-budowlanego na sprzątanie w przemyśle. Wpadające zapytania najczęściej były małej wartości oraz opiewały na krótkie terminy zleceń  

    Efektem tego była niepewność zleceń i brak rozbudowanego kalendarza w perspektywie kilku następnych miesięcy, co przy tak dużej skali zatrudnienia wiąże się z dużym ryzykiem, a każde działania należy planować z wyprzedzeniem. 

    Co zrobiliśmy

    W pozyskiwaniu tego typu leadów, to od czego chcieliśmy wyjść, to nie tylko duży ruch na stronie, ale również jego jakość, ponieważ łatwo zapytaniami wpaść do ogólnego “worka firm sprzątających” i działających w sektorze niewielkich zleceń i usług prywatnych. Obsługa nietrafionych leadów to dużo roboczogodzin działu obsługi klienta.

    Wiedzieliśmy, że nasze działania powinniśmy zacząć od tego, aby wymiernie badać próby kontaktu i wyznaczenia konkretnych działań stanowiących dla nas konwersję na stronie. Zaproponowaliśmy:

    • zaślepienie numerów telefonu i maila na stronie, aby każda chęć kontaktu wymagała interakcji ze stroną i pozostawiała wyraźny ślad;
    • włączenie chat bota kontaktowego na stronie startowej;
    • formularz leadowy na stronie kontaktu.

    Dzięki temu mogliśmy po jakimś czasie optymalizować kampanie nie tylko pod tani ruch, ale pod jego jakość i kaloryczność.

    Następnie przyszedł czas na fazę testów i optymalizacji. Już od pierwszego tygodnia naszych działań ruch wyraźnie się zwiększył, jednak chcieliśmy uniknąć przypadkowych zapytań, dlatego kluczowy w tej fazie był wyraźny podział tematyczny kampanii, stron docelowych, komunikatów promocyjnych i stała optymalizacja słów kluczowych i wykluczeń. Równolegle do działań, wraz ze wzrostem ilości ruchu i zapytań, robiliśmy konsultacje dotyczące jakości leadów i dalszego kierunku pracy. 

    Wyniki

    Praca przy tego typu projektach nie daje spektakularnych wyników z dnia na dzień. Można powiedzieć, że jest to bardziej wydeptana tydzień po tygodniu droga do sukcesu.

    st z każdym tygodniem wzrasta liczba konwersji, współczynnik konwersji oraz liczba trafnych leadów, które finalnie kończą się współpracą. 

    Oznacza to, że realizujemy postawiony sobie w maju 2021 roku cel: reklamy są precyzyjne i trafiają do założonej grupy targetowej. 

    Czy jakościowy ruch musi być droższy? Nie – koszt CPC spadł o 70 %:

    • kwiecień 2021 (przed rozpoczęciem działań): 

    CPC: 3,19 zł

    Kliknięcia: 499

    Współczynnik konwersji: brak danych

    • wrzesień 2021:

    CPC: 1,11 zł

    Kliknięcia: 3011

    Współczynnik konwersji: 4,52 %

    • październik 2021:

    CPC: 1,26 zł

    Kliknięcia: 2860

    Współczynnik konwersji: 5,17 %

    Kwiecień 2021

    Wrzesień 2021

    Październik 2021

    W ciągu 5 miesięcy działań jesteśmy na etapie , w którym klient rozważa zatrudnienie dodatkowych osób do obsługi klientów i zapytań leadowych.

    Liczba współprac z leadów (zrealizowane leady):

    • w miesiącach poprzedzających współpracę: 2-5 / miesiąc
    • aktualnie: 8-12 / miesiąc

    Średnia wartość leada:

    • w miesiącach poprzedzających współpracę: 18 000 zł
    • aktualnie: 27 000 zł

    Szacowany ROAS przy wydatkach na reklamę rzędu około 3000-3500 zł miesięcznie wzrósł o prawie 50 %

    • w miesiącach poprzedzających współpracę: 45
    • aktualnie: 92

    Oznacza to, że z każdego włożonego 3500 zł klient, uzyskuje średnio 92 razy więcej przychodu. 

    W przypadku tego projektu, klient dokładnie rozumiał znaczenie komunikacji, wymiany wniosków i pomysłów oraz to, że praca nad sukcesem promocyjnym to praca zespołowa. Wie też doskonale, że oprócz komunikatu promocyjnego równie ważne jest to, co klient zobaczy po kliknięciu reklamy. 

    W tym przypadku stałe dopracowywanie reklam i wszystkich zmiennych wizualno – komunikacyjnych okazało się kluczem do sukcesu. 

    Klient pół roku współpracy podsumowuje następująco:

    “Widzimy dużą zmianę co do poprzedniej firmy, obecnie nie ma dnia, aby telefon nie zadzwonił z jakimś zapytaniem. Poprzednio bywało, iż dzwonił raz na 3 dni i to z mało konkretnymi  zapytaniami. Na pewno jest dużo więcej zapytań i są bardziej z obszarów, które nas interesują, czyli z przemysłu. Głównym problemem, który został rozwiązany to regularność i stałość przychodzących leadów, dzięki czemu możemy spokojniej planować, możemy wybierać sobie, które zapytania chcemy wykonywać, mogliśmy również zawęzić kryteria akceptacji leada”

    Brzmi jak rozwiązanie dla Ciebie? Napisz do nas

    Monika Marin

    Autorka książek przygodowych dla młodzieży

    Jestem autorką książek przygodowych dla młodzieży i dla mnie w pracy najważniejsi są twórczy ludzie i dobra atmosfera, która sprzyja konstruktywnej burzy mózgów. Z digitalk złapałam kontakt od razu, mają dobre pomysły, które przed wdrożeniem omawiamy. To świetnie zorganizowana grupa ludzi, która już niejednokrotnie zaskoczyła mnie swoją kreatywnością daleko wybiegającą ponad przeciętność. Wielką zaletą jest to, że wciąż szukają nowych, jeszcze skuteczniejszych rozwiązań. A do tego uśmiech i entuzjazm. Ta współpraca to wielka przyjemność dla mnie.

    Monika Holc

    Fit&Fun

    Od kilku miesięcy współpracujemy z firmą digitalk i mogę tylko powiedzieć  świetni ludzie, zgrany  i kreatywny zespół. Bardzo rzetelna współpraca, indywidualne podejście do tematu. Chęć pomocy i szybka reakcja w razie konieczności. Profesjonalnie prowadzone kampanie przekładają się na realnych nowych klientów. Polecam współpracę z Firmą digitalk.

    Wypełnij poniższy formularz.

    Wrócimy do Ciebie z odpowiedzią w ciągu 24 godzin!

      Autor wpisu

      Kasia Stalicka

      Senior PPC Ads Specialist

      Z digital marketingiem związana od ponad 3 lat. Realizuje się w konsultacjach, audystach i tworzeniu kampanii Google Ads i Facebook Ads, lecz wyznaje holistyczne podejście do realizacji strategi wizerunkowych i marketingowych. Ambitnie szuka zawsze nowych pól eksploracji reklam i coraz to nowych grup odbiorców. Znakomicie realizuje również kampanie Pinterest Ads, ma także na swoim koncie zagraniczne konsultacje z tego medium. Po „wylogowaniu” oddaje się spędzaniu czasu z córką oraz rozwijaniu swojej marki modowej. Wieloletnia praca producentki kultury zaszczepiła w niej miłość do dobrej muzyki i sztuki współczesnej. Jeśli uda jej się wyrwać jakąkolwiek wolną chwilę w ciągu dnia (lub nocy) sięga po dobrą literaturę faktu, film lub ogląda La Ligę.

      Chcesz z nami współpracować?

      Skontaktuj się z nami