Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę

    O czym przeczytasz w naszym case study?


    • Jakie działania podjęliśmy, aby zrealizować założenia i cele określone dla marki Rehab? 
    • Z jakim wyzwaniem musieliśmy się zmierzyć? O tym, jak osiągneliśmy cel, budując profil niemal od zera. 
    • W jaki sposób zbudowaliśmy 83-tysięczną społeczność oraz zaangażowanie pod postami na poziomie 500 polubień?

    Aktywny (i autentyczny) dialog z użytkownikami mediów społecznościowych przynosi realne korzyści. Marka Rehab, stworzona przez lekarza specjalistę rehabilitacji medycznej, Andrzeja Kroszczyńskiego, jest tego świetnym przykładem. Specjalizuje się on w bezoperacyjnym leczeniu rwy kulszowej oraz bólu pleców, a jego kluczowe zabiegi to zastrzyki nadtwardówkowe oraz autorska metoda leczenia punktów spustowych.

    Współpracując z nami, Pan Andrzej oczekiwał zwiększenia liczby polubień na profilu oraz wzrostu zaangażowania pod postami na Facebooku. A dodatkowo rozbudowy bazy odbiorców i skierowania ich na stronę internetową marki. Czy udało się osiągnąć te cele? Oczywiście! W chwili pisania tego case study nasza społeczność liczy już ponad 80 000 użytkowników, a interakcje wokół naszych treści regularnie przekraczają tysiąc reakcji.

    Początek współpracy i jasno określony cel

    W kwietniu 2020 roku do grona naszych klientów dołączył lekarz specjalista rehabilitacji medycznej Andrzej Kroszczyński, ze swoją marką Rehab. Doktor Andrzej nawiązał z nami współpracę, by dzięki działaniom contentowym wspieranym przez Facebook Ads zwiększyć liczbę polubień i skalę zaangażowania na swoim profilu.

    Prowadzone dotychczas przez klienta działania w mediach społecznościowych nie przynosiły oczekiwanego efektu. Udostępniane treści trafiały do niewielkiego grona odbiorców, które nie angażowało się w życie profilu. Powodem mógł być brak systematyczności udostępniania treści, brak oprawy graficznej lub udostępnianie wyłącznie linków do artykułów blogowych. Posty były mało atrakcyjne wizualnie i nie przyciągały treścią. 

    Naszym zadaniem było więc przygotowanie całej struktury komunikacji – począwszy od schematu publikacji, przez cel i język komunikacji, po oprawę graficzną.

    Jak osiągnęliśmy 83 tysiące obserwujących dla branży medycznej, dzięki content marketingowi?

    Jakie więc działania podjęliśmy?

    Świadome działanie = realne rezultaty

    Mając określony cel, działania rozpoczęliśmy od zbadania grupy docelowej. Określiliśmy, że potencjalni odbiorcy treści (kobiety i mężczyźni w wieku 35-65 lat) szukają w sieci informacji o doskwierających im dolegliwościach i metodach ich skutecznego leczenia. Bazując na tych informacjach, postanowiliśmy oprzeć nasze działania na recyklingu treści z bloga klienta. Na podstawie treści opublikowanych wcześniej przed doktora Andrzeja na jego stronie przygotowaliśmy szczegółowy harmonogram z jasno określoną częstotliwością i tematyką. Posty skupiały się głównie na edukacji z zakresu chorób kręgosłupa, karku, szyi oraz kości. Opisywały szczegółowo przyczyny powstania schorzenia, objawy oraz możliwości leczenia, w tym metody oferowane przez markę Rehab. Łączyło się również to z jednym z celów wskazanych przez klienta, mianowicie “zwiększenie świadomości na temat przyczyn oraz nowoczesnego leczenia bólu, zwłaszcza rwy kulszowej i bólu kręgosłupa. Tworzenie postaw i nawyków, które pomogą zapobiegać zwyrodnieniu kręgosłupa i powstaniu bólu pleców.”

    Dodatkowo opracowaliśmy spójną graficznie identyfikację wizualną, dzięki której profil zyskał spójny charakter, a odbiorcy od razu mogli dowiedzieć się, jaka jest tematyka posta.

    Zaczynamy publikować

    Pierwszy post naszego autorstwa ukazał się 30 lipca 2020 roku.

    Jak osiągnęliśmy 83 tysiące obserwujących dla branży medycznej, dzięki content marketingowi?

    Każdy kolejny opublikowany przez nas post zyskiwał średnio ponad 10 000 zasięgu organicznego oraz liczne polubienia i komentarze. Użytkownicy aktywnie reagowali na udostępniane materiały, zadając pytania, dzieląc się własnymi doświadczeniami oraz opiniami na temat wizyty w gabinecie Rehab. Duży wkład w rozwój profilu miał klient, który regularnie odpowiadał na wiadomości odbiorców, budując tym samym zaufanie do jego osoby i oferowanych przez markę usług. 

    Kolejnym krokiem było umieszczanie linków przekierowujących do artykułów blogowych w postach. Dzięki temu zwiększyliśmy grono odwiedzających stronę marki oraz wpłynęliśmy pozytywnie na rozwój zasięgu organicznego.

    Jak osiągnęliśmy 83 tysiące obserwujących dla branży medycznej, dzięki content marketingowi?
    Jak osiągnęliśmy 83 tysiące obserwujących dla branży medycznej, dzięki content marketingowi?

    Posty wyróżniają się nie tylko merytoryczną wiedzą samego klienta, ale również czytelnym formatem. Najważniejsze punkty są wyróżnione emotikonami, które pełnią funkcję punktorów. Dzięki temu użytkownicy mogą  z łatwością odnaleźć najważniejsze informacje i sprawnie zapoznać się nawet z dłuższymi wpisami.

    U dołu każdego posta umieszczona jest stopka zachęcająca do kontaktu z gabinetem Rehab. Znajdują się tam dane kontaktowe, niezbędne do umówienia się na wizytę przez zainteresowanego użytkownika.

    Jak osiągnęliśmy 83 tysiące obserwujących dla branży medycznej, dzięki content marketingowi?

    Ogromny wpływ na budowanie zasięgów organicznych ma udział samego klienta, który regularnie odpowiada na zamieszczane przez użytkowników komentarze. Dzięki temu buduje nie tylko swoją wiarygodność, ale dba o lojalność odbiorców i dobre imię gabinetu.

    Jak osiągnęliśmy 83 tysiące obserwujących dla branży medycznej, dzięki content marketingowi?
    Jak osiągnęliśmy 83 tysiące obserwujących dla branży medycznej, dzięki content marketingowi?

    W czerwcu 2022 roku, po niemal dwóch latach skutecznej komunikacji, wprowadziliśmy kosmetyczne zmiany w komunikacji wizualnej. Zrezygnowaliśmy z granatowego tła nagłówków na rzecz haseł o pogrubionej czcionce. Jak widać po wynikach postów, zmiana została dobrze przyjęta przez odbiorców.

    Co udało nam się osiągnąć po 2 latach współpracy?

    Zbudowaliśmy 80-tysięczną (aktywną) społeczność

    A dokładnie 83-tysiączną! Dodatkowo regularnie odnotowujemy ponad 500 polubień, dziesiątki komentarzy pod każdym postem, a baza adresów mailowych newslettera liczy 7 752 odbiorców.

    Jak można zaobserwować po wyżej przedstawionych screenach, dobrze dobrana komunikacja, spójność graficzna i aktywne odpowiadanie na komentarze pozwoliły nam zbudować zaangażowaną i lojalną społeczność marki.

    Jak osiągnęliśmy 83 tysiące obserwujących dla branży medycznej, dzięki content marketingowi?

    Czy nasze cele KPI zostały zrealizowane? Tak, i to w znacznie większym stopniu niż się spodziewaliśmy! Wprowadzone modyfikacje w strategii okazały się strzałem w dziesiątkę, dlatego planujemy kontynuować ją w kolejnych miesiącach współpracy.

    Co myśli o naszej współpracy Pan Andrzej Kroszczyński, właściciel Rebab?

    „Współpraca z digitalk była i jest bardzo owocna. Firma jest tworzona przez zgrany zespół ekspertów, którzy z pasją potrafią skutecznie używać mediów społecznościowych w celu skutecznej promocji oraz informacji. Prowadzone kampanie miały bardzo wysoki stosunek efektu do ceny. Współpraca z firmą układała się bardzo dobrze, jej pracownicy starają się dokładnie zrozumieć potrzeby klienta i bardzo indywidualnie dostosować każdą kampanię. Jestem bardzo zadowolony z usług firmy digitalk i mogę ją śmiało polecić wszystkim szukającym skutecznej promocji w mediach społecznościowych.”

    Andrzej Kroszczyński, właściciel Rebab

    A dla Ciebie mamy dobre wieści! Skuteczność działań w mediach społecznościowych nie ogranicza się tylko do branży medycznej. Bez względu na sektor, w którym działasz, możesz wykorzystać ich ogromny potencjał.

    Interesuje Cię, jaki mamy plan na poprawę wyników w Twojej firmie? Śmiało napisz do nas!

    Autor wpisu

    zespół digitalk.pl

    redakcja

    Działamy jako firma doradczo-szkoleniowa i agencja marketingowa w jednym. Planujemy, konsultujemy, realizujemy i optymalizujemy skuteczne lejki sprzedażowe i kampanie marketingowe. Zobacz, jak możemy Ci pomóc pozyskiwać klientów i sprzedawać więcej.

    Basia Cykowska

    Basia Cykowska

    Content Manager

    Z digital marketingiem związana od 2018 roku. Doświadczenie zdobywała zarówno podczas pracy agencyjnej, jak i jako freelancer. Swoje pierwsze kroki w branży stawiała jako Social Media Specialist, skupiając się na tworzeniu kampanii Facebook Ads, jednak zamiłowanie do słowa pisanego sprawiło, że postanowiła rozwijać się zawodowo jako copywriter i content creator. W swojej dotychczasowej pracy miała okazję tworzyć materiały promocyjne, edukacyjne i wizerunkowe dla marek związanych m.in. z systemami inteligentych domów, wirtualnymi spacerami, ekskluzywną modą ślubną, gastronomią czy kosmetologią. Współpracowała z największym na świecie producentem układów scalonych - marką Intel. Prywatnie miłośniczka fantastyki, snowboardu i spacerów po lesie.

    Chcesz z nami współpracować?

    Skontaktuj się z nami