Asortyment sklepu jest szeroki i obejmuje zarówno dziecięcą odzież, jak i zabawki czy tekstylia — w jednym miejscu mamy mogą zaopatrzyć się we wszelkie niezbędne produkty. Marka Klienta znana jest również za granicą i cieszy się od lat zaufaniem rodziców ze względu na doskonałą jakość materiałów — ze szczególnym uwzględnieniem kilku flagowych, autorskich produktów i limitowanych kolekcji. 

Naszym zadaniem było zwiększenie sprzedaży — marka jest rozpoznawalnym na szeroką skalę brandem i współpracuje z wieloma znanymi influencerkami, co pozwoliło nam na dostęp do doskonałej jakości materiałów promocyjnych, a tym samym: mogliśmy od początku skupić się na realizacji najważniejszego celu.

Początki współpracy

Klient poszukiwał nowej agencji do współpracy w zakresie Facebook Ads i Google Ads — głównie ze względu na dotychczasowy brak realizacji jego celów biznesowych. 

Standardem naszej pracy jest uprzednie wykonanie estymacji wyników i przeprowadzenie audytu konta reklamowego; w tym konkretnym przypadku napotkaliśmy jednak przeszkodę — konto reklamowe było własnością wspomnianej agencji, w związku z tym nie mieliśmy do niego dostępu. 

Działania Facebook Ads rozpoczęliśmy zatem od skonfigurowania całkowicie nowego konta reklamowego, a także wykonaliśmy implementację kodów Pixela Facebooka, którego zadaniem było zbieranie danych ze strony — dokonanych zakupów, dodawanych i porzucanych produktów w koszykach. Dzięki obserwacji zachowań użytkowników na stronie Klienta mogliśmy na bieżąco weryfikować skuteczność naszych kampanii.

Klient zwrócił uwagę na to, że podczas wcześniej prowadzonych działań w Menedżerze Reklam nie widać było wartości konwersji. Postanowiliśmy zweryfikować zgłoszony problem i szybko zauważyliśmy, że wystąpił błąd w kodzie Pixela Facebooka. Prosta literówka uniemożliwiała pobranie wartości konwersji — błyskawicznie naprawiliśmy błąd i mogliśmy przystąpić do pracy.

Z Klientem ustaliliśmy wstępny KPI, czyli koszt za zakup w okolicach 20 zł — Klientowi zależało na szybkim skalowaniu wyników i KPI miał sukcesywnie rosnąć wraz z efektywnością naszych kampanii.

W kampaniach remarketingowych koszt zakupu był znacznie niższy, bo w okolicach 10 zł, z kolei na zimnym ruchu nie przekraczał 25 zł. Średni koszt za zakup wynosił 15 zł. Dzięki temu, że zminimalizowaliśmy koszt za zakup, udało się znacznie zwiększyć ich ilość — a tym samym obniżyć nasze początkowe założenia, dotyczące kosztów kampanii. 

Wyzwania

Brak dostępu do poprzedniego konta reklamowego, na którym prowadzone były wcześniejsze działania oraz brak dostępu do Google Analytics, równoznaczny był z brakiem danych historycznych. To oznaczało, że musieliśmy testować różnorodne reklamy i na bieżąco weryfikować, które z nich przynoszą satysfakcjonujące efekty — nie wiedzieliśmy, które produkty do tej pory miały najlepsze rezultaty. 

Początki kampanii reklamowych Facebook Ads

Współpracę rozpoczęliśmy w kwietniu 2022. Utworzyliśmy strukturę konta reklamowego, opierającą się o lejek sprzedażowy: podzieliliśmy kampanie na zimny ruch (czyli skierowany do osób, które nie znały marki) z celem Zakup oraz Ruch na stronę WWW, a także na ciepły (czyli tych użytkowników, którzy już wcześniej zakupili produkty marki, byli na stronie lub dodali coś do koszyka) — między innymi remarketing koszyków, remarketing osób oglądających produkty. 

W kampaniach na zimny ruch prowadziliśmy działania reklamowe, mające na celu uświadamiać nowych potencjalnych klientów o marce i korzyściach związanych z ich produktami; to pozwoliło nam pozyskać tańszy koszt wejścia na stronę www. Dzięki partnerskiej współpracy z Klientem, który dostarczał nam doskonałej jakości materiały i prowadził również dodatkowe działania w zakresie m.in. influencer marketingu, uzyskaliśmy także znacznie niższe koszty kampanii remarketingowych. Wspólną pracą bardzo szybko zaczęliśmy osiągać rewelacyjne wyniki.

Jak zwiększyć sprzedaż z kampanii reklamowej na Facebooku?

Wyniki z maja 2022

Wykorzystywaliśmy nie tylko świetne zdjęcia, ale także reklamy opierające się o katalog produktów, pozwalające na szerszą prezentację oferty i dynamiczny remarketing. Dodatkowo pojawiały się okazjonalnie wyprzedaże bądź promocje, co dodatkowo zachęcało klientów do działania i skorzystania z aktualnie obowiązującej zniżki. 

Wśród najlepszych grup odbiorców wyróżnialiśmy osoby, które obserwują social media marki Klienta, grupy podobnych odbiorców (look-a-like) i osoby, które wcześniej dodały produkty do koszyka, jednak ich nie zakupiły.

SKALOWANIE:

Regularnie i stopniowo skalowaliśmy budżet z 5000 zł do 10 000 zł miesięcznie. Czasem w takich sytuacjach, gdy znacząco i w krótkim czasie zwiększa się kwotę przeznaczoną na reklamy, kampanie mogą notować spadek wyników, ponieważ potrzebują one czasu na tzw. fazę „uczenia się” i testów. Bazując na naszym doświadczeniu, a także dzięki partnerskiej współpracy z klientem, zachowaliśmy ROAS na poziomie 20-22, zwiększając liczbę zakupów, a tym samym — wartość konwersji. Na bieżąco dodawaliśmy także kolejne reklamy z katalogu, bazując na popularności produktów według danych z Google Analytics. 

wyniki reklamowe Facebook Ads - branża parntingowa

Podsumowanie

Nasze działania i partnerska współpraca spowodowały, że błyskawicznie pokonaliśmy trudności, z którymi wcześniej mierzył się Klient, a także przekroczyliśmy zakładany na początku współpracy KPI i osiągnęliśmy świetne wyniki.

Podczas następnych miesięcy systematycznie skalowaliśmy budżet i optymalizowaliśmy konto, dzięki czemu dowoziliśmy rezultaty, które znacznie przekraczały ustalone mierniki sukcesu — generowaliśmy bowiem coraz większą sprzedaż. Tym samym Klient postanowił rozszerzyć naszą współpracę również o działania w zakresie Google Ads.

Autor: Mateusz Kozłowski

Chcesz z nami współpracować?

Skontaktuj się