Problem

W związku z sezonowością produktów problemem było utrzymanie zadowalającej sprzedaży na przestrzeni minimum sześciu miesięcy w roku. Podstawowym założeniem naszej współpracy było więc skupienie się na zwiększeniu przychodów ze sprzedaży za pośrednictwem reklam w ekosystemie Facebooka. Nasze doświadczenie, zdobyte we współpracy z markami odzieżowymi, pozwoliło na wypracowanie bardzo skutecznej strategii i struktury konta reklamowego.

Prawdziwe wyzwanie stanowiło dotarcie do odpowiednich użytkowników — produkty marki skierowane są do dosyć wąskiej grupy klientek; kobiet zamożnych o bardzo konkretnych zainteresowaniach.

Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę


    Nasza praca

    Naszą współpracę rozpoczęliśmy od sprawdzenia poprawności działania Facebook Pixel. Gdy upewniliśmy się, że wszystkie zdarzenia są poprawnie odczytywane, przystąpiliśmy do wdrożenia nowej struktury konta.

    W skład struktury reklamowej konta wchodziły:

    • Zimna grupa docelowa, oparta na założeniu, że chcemy dotrzeć do kobiet zamożnych. W tym celu wykorzystaliśmy specyficzne, konkretne zainteresowania (takie jak na przykład zagraniczne, ekskluzywne wyjazdy). 
    • Grupy podobnych odbiorców (1-2%), czyli użytkowniczek, których zainteresowania i zachowania sprzedażowe były zbliżone do tych, którym marka była już doskonale znana.
    • Kampanie remarketingowe, mające na celu odzyskanie porzuconych koszyków dzięki kreacjom reklamowym i właściwym komunikacie, informującym o specjalnym rabacie.
    • Stworzyliśmy kampanię, której celem było pozyskanie zapisów do newslettera, tak, aby długofalowo powiększać listę kontaktów klienta.
    • Stale rozwijaliśmy konto poprzez dodawanie nowych grup odbiorców, wprowadzanie zmian w kreacjach reklamowych i skalowanie budżetu reklamowego.

    Przejrzysta struktura konta sprawiła, że w prosty sposób mogliśmy wprowadzać kody rabatowe, nowe kreacje reklamowe oraz kontrolować budżet reklamowy, co pozwoliło nam także szybko reagować na prośby klienta dotyczące nowych promocji. Stale zwracaliśmy też szczególną uwagę na CTR poszczególnych kreacji, dzięki czemu dynamicznie dopasowywaliśmy je do typu kampanii. Klient dostarczał także wiele wysokiej jakości materiałów, co sprawiło, że finalne efekty kreacji odpowiadały w pełni potrzebom odbiorców i aktualnym trendom. Naszym zadaniem było wyselekcjonowanie zdjęć i określenie, które z nich osiągają najlepsze wyniki reklamowe. 

    Nasze działania nie ograniczały się jedynie do pracy w środowisku Facebook. W stałej współpracy z klientem opracowywaliśmy zmiany na stronie poprawiające ilość konwersji oraz plan wyprzedaży.

    Efekt

    Każdy potencjalny klient otrzymuje od nas estymacje, czyli nic innego, jak nasze przewidywania wyników reklamowych na podstawie historycznych wyników konta lub danych z branży. Przewidywaliśmy osiągnięcie 15,82 ROAS’u w kwietniu. Dzięki ciężkiej pracy i optymalizacją osiągnęliśmy wyższy ROAS – 16,63.

    Estymacje są dla nas bardzo ważne — dzięki nim klient jest świadomy, jakie wyniki możemy dla niego wypracować. 

    Case Study FB Ads_digitalk

    W pierwszym miesiącu współpracy (kwiecień 2022 r.) odnotowaliśmy następujące wyniki:

    179 zakupów 

    Wartość konwersji 78 929 zł

    ROAS na poziomie 16,63

    Już miesiąc później widoczne były efekty optymalizacji kampanii. Zwiększyliśmy sukcesywnie budżet reklamowy. Dzięki temu zwiększyliśmy wartości konwersji przy jednoczesnym poprawieniu ROASu.

    Wyniki za maj 2022:

    302 zakupy

    Wartość konwersji 128 108,68 zł

    ROAS na poziomie 19,52

    W porównaniu do kwietnia liczba zakupów wzrosła o ponad 68%, wartość wygenerowanej konwersji wzrosła o 62%, natomiast zwrot z inwestycji na reklamę wzrósł o 17%.

    W ciągu sześciu miesięcy wygenerowaliśmy łącznie ponad 707 000 zł dochodu przy średnim ROASie na poziomie 16.

    Kwiecień:

    Facebook Ads case study _3

    Maj:

    FB Ads Case Study

    Rekomendacja klienta

    „Współpraca z agencją digitalk przebiega sprawnie i efektywnie. Kompetentny zespół specjalistów zawsze rekomenduje rozwiązania szyte pod nasze oczekiwania, a dzięki transparentnemu i partnerskiemu podejściu do współpracy mamy wiedzę na temat wszystkich wykonanych działań i wyników, jakie one generują. Zdecydowanie polecam!”

    Autor wpisu

    Tomasz Wolski

    Meta Ads Specialist

    Digital marketingiem zajmuje się od 2017 roku. Pracował w jednej z największych grup medialnych w Polsce, gdzie z powodzeniem prowadził wiele udanych kampani reklamowych. Na swoim koncie ma kilka dużych udanych projektów (m.in. rebranding marki, stworzenie efektywnego procesu sprzedażowego). Praca w eventach nauczyła go, że nie da się wszystkiego przewidzieć i trzeba być otwartym na różne rozwiązania. Spędził sporo czasu w dalekim Dubaju, organizując wydarzenia w Legolandzie (tak tym z klockami lego). Tomek uwielbia pływanie, jazdę na rowerze i bieganie, podczas których przekracza swoje fizyczne bariery. Z resztą od kilku lat swoją wiedzą w zakresie marketingu i organizacji eventów aktywnie wspiera jedną z największych tego typu inicjatyw w Polsce - Enea Bydgoszcz Triathlon. Jego osobowość zapowiada sporą dawkę energii w naszym działaniu.

    Chcesz z nami współpracować?

    Skontaktuj się