Jak zbudować i zaangażować bazę profesjonalistów dzięki recyklingowi treści

Recykling treści to ponowne wykorzystanie treści, grafik, filmów, które już kiedyś opublikowaliśmy na jakimkolwiek kanale.

Możemy skorzystać z nich w niezmienionej formie bądź odświeżyć je, aby nadać całości innego, świeżego kontekstu.

Jakich zmian możemy dokonać?

  • Zmieniamy samą treść, zostawiając sens przekazu,
  • Zmieniamy medium, na którym publikujemy content
  • Aktualizujemy przekaz, jeśli jest taka potrzeba (wyszła nowość, update, który wymaga wspomnienia).
  • Z jednego dłuższego contentu (wpisu na bloga, filmu) tworzymy serię mini postów.

Recykling daje nam powód do ponownego podzielenia się treścią i uzyskania zainteresowania wśród odbiorców, którzy wcześniej mogli ją przegapić lub forma nie była dla nich atrakcyjna.

Taki pomysł i założenie wdrożyliśmy u jednego z naszych klientów, Only One AutoCAD.

To firma, która zajmuje się sprzedażą oprogramowania AutoCAD na rynku polskim. Właśnie na takim oprogramowaniu pracuje zdecydowana większość inżynierów, programistów, techników.

Ze względu na kryzys związany z epidemią i kwarantanną, większość społeczeństwa przebywa w domach. Jest to idealny moment na dodatkową naukę, aby dobrze zagospodarować nadprogramowy czas. Dlatego wspólnie z klientem ustaliliśmy, że cyklicznie będziemy udostępniać filmy, które jeszcze niedawno były sprzedawane w abonamencie.

Naszym zamysłem, było stworzenie wydarzenia, w którym dwa razy w tygodniu będziemy publikować filmy szkoleniowe. Filmów było ponad 20, co dało nam plan na stworzenie wpisów na ponad 10 tygodni.

Spisaliśmy założenia, zaplanowaliśmy filmy i ruszyliśmy z mocną promocją wydarzenia.

Budowanie zaangażowanie w świecie profesjonalistów – szczególnie w takiej niszy jak inżynierowie i użytkownicy AutoCAD – nie jest zadaniem łatwym. Wymaga dużego zrozumienia potrzeb grupy docelowej i dobrania właściwego języka komunikatów oraz pomysłów na treści.

Założyliśmy sobie krótki czas promocji, żeby przetestować czy zaproponowana przez nas formuła będzie dla odbiorców atrakcyjna. Okazało się, że jak najbardziej!

Wybór wydarzenia był świadomy – chcieliśmy dotrzeć nie tylko do odbiorców, ale ich znajomych, zakładając (słusznie), że będą wśród nich inni profesjonaliści z tej branży. Dzięki temu w chwili pisania tego case study liczba zapisanych wynosiła nie blisko 600 z samej płatnej promocji, ale ponad  900.liczba ciągle rośnie, a ludzie zapraszają także swoich znajomych.. Kolejne filmy zyskują reakcje, udostępnienia i wysokie zasięgi.

Przenieś tę praktykę na swój biznes i zdobywaj większe zasięgi – masz stare teksty na blogu, filmy, ebooki? Dawno ich nie pokazywałeś światu, prawda? Daj im nowe życie.

Porozmawiajmy o współpracy

    Wypełnij formularz kontaktowy jako: *