Zwiększenie sprzedaży i zwrotu wydatków z reklamy w branży beauty dzięki reklamom Facebook Ads
Jeden z naszych Klientów działający w branży beauty oferuje w swoim sklepie internetowym szeroką gamę produktów do pielęgnacji i zdobienia paznokci. Posiada w swojej ofercie produkty zarówno dla osób indywidualnych, jak i profesjonalnych stylistek paznokci. Ponadto prowadzi szkolenia na własnych produktach.
Klient prowadził kampanie m.in. Facebook Ads, jednakże nie uzyskiwał zakładanych przez siebie efektów. Zależało mu na to zwielokrotnieniu sprzedaży, zmniejszeniu kosztów uzyskania zakupu, a także pozyskiwaniu nowych kursantów.
Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę
Co było problemem?
Wstępny audyt, jaki wykonaliśmy na samym początku współpracy, wykazał wiele problemów i niedociągnięć technicznych m.in. brak prawidłowego wdrożenia na stronę podstawowych kodów z Facebooka potrzebnych do e-commerce takich jak: wartość i waluta koszyka oraz zakupu, a także ilość przejść do kasy. Te elementy powodowały brak możliwości prawidłowej analizy skuteczności kampanii, brak możliwości optymalizacji kampanii i brak wystarczających danych do pełnej nauki dla algorytmów. Ponadto występowały problemy w konfiguracji katalogu produktów Facebook.
Dodatkowo kampanie były mało efektywne m.in. przez dobranie złych grup docelowych oraz przepalanie budżetu. Wcześniej prowadzone kampanie miały niekompletny lejek sprzedażowy, a także nie wykorzystywały w pełni potencjału remarketingu.
Jakie działania wykonaliśmy?
Ze względu na mnogość problemów przed startem kampanii mieliśmy wiele zadań do wykonania, począwszy od przygotowania szczegółowych instrukcji dotyczących prawidłowej konfiguracji kodów Facebooka na witrynie internetowej, prawidłowe wygenerowanie feedu produktowego i wprowadzenia produktów do katalogu oraz prawidłowe jego połączenie ze źródłem zbierania zdarzeń (pixelem).
Stworzyliśmy od nowa całą strukturę konta uwzględniającą prawidłowy przepływ ruchu w lejku sprzedażowym. W naszych kampaniach wykorzystaliśmy różne cele reklamowe. Docieraliśmy do odbiorców różnymi materiałami i różną aktywnością. Wdrożyliśmy inne kreacje reklamowe oraz treści, dostosowane do używanych formatów reklam takich jak posty, kolekcje, karuzele, filmy.
Podzieliliśmy również odpowiednio budżet pomiędzy grupy zimne tzw. cold (nowi odbiorcy niemający wcześniej styczności z marką i produktami) a grupy ciepłe tzw. hot (użytkownicy, którzy podjęli wcześniej z marką interakcje).
W remarketingu wykorzystaliśmy użytkowników nie tylko tych, którzy wcześniej odwiedzili naszą stronę www, ale także osoby, które aktywnie reagowały na nasze posty i reklamy oraz widziały materiały filmowe. Zawężając lejek w remarketingu utworzyliśmy również kampanie na porzucone koszyki, czyli osoby, które dodały produkty do koszyka, jednakże finalnie ich nie zakupiły.
Utworzyliśmy także kampanie wykorzystującą bezpośrednio sprzedaż dynamiczną produktów z katalogu, dzięki czemu użytkownicy widzieli w reklamach te produkty, które oglądali lub dodali do koszyka, lecz finalnie ich nie kupili. Takie działania zwiększają szansę na powrót użytkownika do sklepu i zakupienie produktów.
Efekty
Pierwszy miesiąc
Założeniem Klienta było uzyskanie zwrotu wydatków z reklamy (ROASu) na poziomie 8,00, co uzyskaliśmy już po pierwszym miesiącu naszej współpracy. Tak szybkie uzyskanie tego efektu wynikało z zastosowanego przez nas lejka sprzedażowego i innych optymalizacji dotyczących zestawów reklam, grup odbiorców, wieku, celów reklam, umiejscowień wyświetlania, rodzaju reklam i umiejętnego skalowania budżetu.
Rys. 1. Liczba zakupów oraz wartość zwrotu wydatków za reklamy (ROASu) w pierwszym miesiącu współpracy (lipiec 2020).
Drugi miesiąc
W drugim miesiącu naszej współpracy i w toku kolejnych optymalizacji, a także przeprowadzenia testów (odbiorców, rodzajów reklam, grafik i copy), a także dalszego, stopniowego skalowania budżetu, wygenerowaliśmy ponad 130 zakupów więcej w porównaniu do pierwszego miesiąca, zwiększając ROAS o ponad 45%.
Rys. 2. Liczba zakupów oraz wartość zwrotu wydatków za reklamy (ROASu) w pierwszym miesiącu współpracy (sierpień 2020).
Ponadto, widząc rezultaty naszych kampanii, Klient zdecydował się na powierzenie nam kolejnych zadań. Mieliśmy za zadanie dostarczyć użytkowników wraz z ich gotowymi danymi do kontaktu. Użytkownicy mieli być chętni do skorzystania z profesjonalnych szkoleń dotyczących stylizacji paznokci oferowanych przez Klienta.
Ponieważ Klient nie posiadał na swojej stronie odpowiedniego miejsca do kierowania reklam i formularza wykorzystaliśmy kampanie Lead Ads, które polegają na błyskawicznym wypełnianiu przez użytkownika formularza kontaktowego bezpośrednio w środowisku Facebooka.
Dodatkowo zaproponowaliśmy Klientowi automatyzację obróbki pozyskanych leadów, dzięki czemu
kontakty wpadały bezpośrednio do przygotowanego dla Klienta arkusza Excel
Klient otrzymywał od razu po wpadnięciu kontaktu wiadomość mailową, dzięki czemu mógł od razu przygotować dalsze kroki sprzedażowe
i co najważniejsze – kontakt z użytkownikiem po wypełnieniu formularza następował natychmiastowo – od razu po wypełnieniu formularza, użytkownik otrzymywał wiadomość mailową z najważniejszymi dla niego na ten moment informacjami.
Prowadząc działania wykorzystujące Facebook Lead Ads, wygenerowaliśmy, na przestrzeni 17 dni, ponad 260 kontaktów. Klient ocenił ich jakość jako bardzo dobrą, co świadczy o dobrze dobranej grupie odbiorców i utworzeniu skutecznej kampanii. Dodatkowo dzięki zastosowaniu odpowiedniej treści reklam już na wstępie odsiane były osoby, które tylko były ciekawe oferty, a zgłaszały się wartościowe leady.
Rys. 3. Liczba pozyskanych kontaktów oraz koszt za pozyskanie jednego kontaktu (sierpień 2020).
Wzrost wartości z zakupów w drugim miesiącu współpracy zwiększył się o ponad 25 000 zł, czyli dokładnie o 94% w porównaniu do miesiąca go poprzedzającego. Nasze kampanie z miesiąca na miesiąc dostarczały większą ilość zakupów, jednocześnie stale generując większy ROAS.
Trzeci miesiąc
Klient, obserwując jak z miesiąca na miesiąc nasze kampanie skutecznie zwiększają ilość i wartość zakupów, postanowił podnieść nam poprzeczkę i w 3 miesiącu współpracy mieliśmy dowieźć wartość konwersji (zakupów) na poziomie 65 000 zł, przy zachowaniu minimalnego ROASu 8,00.
Finalnie w 3 miesiącu naszej współpracy wygenerowaliśmy wartość konwersji równą 76 361,60 zł, przy ROASie 12,19. A więc nie tylko spełniliśmy wymagania Klienta, a nawet je przekroczyliśmy o ponad 11 000 zł, utrzymując ROAS powyżej 12,00.
Rys. 4. Liczba zakupów, wartość zakupów oraz wartość zwrotu wydatków za reklamy (ROASu) w trzecim miesiącu współpracy (wrzesień 2020).
Podsumowanie
Na przestrzeni 3 miesięcy działań łącznie wygenerowaliśmy wartość konwersji (zakupów) na ponad 155 000 zł utrzymując ROAS na poziomie ponad 11,00 oraz dostarczyliśmy 460 osób chcących zapisać się na szkolenie.
W ofercie sklepu znajdziemy wszystkie niezbędne akcesoria do pracy zdalnej, EFEKTYWNEJ pracy zdalnej. Sprawdźcie sami. Współpracę rozpoczęliśmy w czerwcu 2021 r. Wcześniej były prowadzone działania reklamowe w systemie reklamowym Google Ads, homebook, ceneo, oraz Facebooku. Ponad połowę przychodu generowały reklamy Google Ads. Wyniki za okres 1-5.2021 Naszym głównym zadaniem było zwiększenie ruchu na stronie i...
Po pierwszych miesiącach współpracy, widząc poprawę wyników wynikających z naszych działań w Google Ads, w październiku 2021 klient zdecydował się na rozszerzenie współpracy o kampanie reklamowe Facebook Ads.
Klient przyszedł do nas z dwoma problemami: pierwszy dotyczył braku sprzedaży z reklamy na Facebooku i Instagramie, a drugi — skalowania sprzedaży w systemie reklamowym Google.
Nasza strona internetowa należąca do DIGITALK Spółka z o.o., Dworcowa 13 m. 36, 85-009 Bydgoszcz (administrator danych) używa technologii, takich jak pliki cookies (tzw. ciasteczka) niezbędnych do jej funkcjonowania w zakresie zarządzania bezpieczeństwem lub dostępnością. My i nasi partnerzy możemy też opcjonalnie korzystać z plików cookies przechowywanych w twojej przeglądarce oraz przetwarzania danych osobowych w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na wykorzystanie tej technologii i przetwarzanie danych w tych opcjonalnych celach. Pamiętaj, że zawsze możesz cofnąć zgodę, tj. zmienić ustawienia w przeglądarce dotyczące technologii takich jak pliki cookies, a także uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach w naszej Polityce prywatności Czytaj więcej
Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas poruszania się po witrynie. Spośród nich pliki cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i rozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania.
Te pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje wyłącznie pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcjonalności i zabezpieczenia witryny i nie przechowują żadnych danych osobowych.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analityczne
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin to store the user consent for cookies in the category "Analytics".
CookieLawInfoConsent
1 year
Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
Inne nieskategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze sklasyfikowane w kategorii.
Cookie
Duration
Description
_clck
1 year
No description
_clsk
1 day
No description
AnalyticsSyncHistory
1 month
No description
CLID
1 year
No description
li_gc
2 years
No description
loglevel
never
No description available.
metrika_enabled
session
No description available.
SM
session
No description available.
sync_cookie_csrf
10 minutes
This cookie is set by the Yandex metrica. This cookie is used to monitor the connection with the website and third party Data Management Platforms. The cookie also collects information on the user behaviour on the website which is used for optimizing the website.
Pliki umożliwiają użytkownikom udostępnianie naszych treści znajomym i w sieciach społecznościowych. Ponadto ułatwiają utworzyć profil zainteresowań użytkownika.
Cookie
Duration
Description
_fbp
3 months
This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website.
ANONCHK
10 minutes
The ANONCHK cookie, set by Bing, is used to store a user's session ID and also verify the clicks from ads on the Bing search engine. The cookie helps in reporting and personalization as well.
fr
3 months
Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin.
i
10 years
This cookie is set by OpenX to record anonymized user data, such as IP address, geographical location, websites visited, ads clicked by the user etc., for relevant advertising.
MUID
1 year 24 days
Bing sets this cookie to recognize unique web browsers visiting Microsoft sites. This cookie is used for advertising, site analytics, and other operations.
test_cookie
15 minutes
The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-id
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextId
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
Pozwalają Nam weryfikować i liczyć, kto odwiedza stronę. Dzięki temu mierzymy i poprawiamy jej wydajność.
Cookie
Duration
Description
_ga
2 years
The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_ga_X5QFRFK5S4
2 years
This cookie is installed by Google Analytics.
_gat_UA-125265255-1
1 minute
A variation of the _gat cookie set by Google Analytics and Google Tag Manager to allow website owners to track visitor behaviour and measure site performance. The pattern element in the name contains the unique identity number of the account or website it relates to.
_gat_UA-32867363-5
1 minute
A variation of the _gat cookie set by Google Analytics and Google Tag Manager to allow website owners to track visitor behaviour and measure site performance. The pattern element in the name contains the unique identity number of the account or website it relates to.
_gcl_au
3 months
Provided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services.
_gid
1 day
Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
_smvs
1 day
SALESmanago sets this cookie to store information about first visit source on website.
_ym_d
1 year
Yandex sets this cookie to store the date of the users first site session.
_ym_isad
20 hours
Yandex sets this cookie to determine if a visitor has ad blockers.
_ym_uid
1 year
Yandex sets this cookie to identify site users.
CONSENT
2 years
YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
smg
10 years
SALESmanago sets this cookie to identify a user.
smuuid
10 years
SALESmanago sets this cookie to keep track of individual sessions on the site, to collect statistical data from multiple visits.
smvr
10 years
SALESmanago sets this cookie to store information about visits.
Gromadzimy informację o historii użytkowania, aby zapewniać właściwe treści reklamowe. Możemy udostępniać te informacje stroną trzecim, o których mowa w Polityce prywatności.
Cookie
Duration
Description
bcookie
2 years
LinkedIn sets this cookie from LinkedIn share buttons and ad tags to recognize browser ID.
bscookie
2 years
LinkedIn sets this cookie to store performed actions on the website.
lang
session
LinkedIn sets this cookie to remember a user's language setting.
lidc
1 day
LinkedIn sets the lidc cookie to facilitate data center selection.
sp_landing
1 day
The sp_landing is set by Spotify to implement audio content from Spotify on the website and also registers information on user interaction related to the audio content.
sp_t
1 year
The sp_t cookie is set by Spotify to implement audio content from Spotify on the website and also registers information on user interaction related to the audio content.
UserMatchHistory
1 month
LinkedIn sets this cookie for LinkedIn Ads ID syncing.
Pozwalają na zapobieganie błędom, ulepszają doświadczenie użytkownika korzystania ze strony. Umożliwiają Nam też samą analizę doświadczeń użytkowników na stronie.
Cookie
Duration
Description
_ym_visorc
30 minutes
Yandex sets this cookie to allow the site's Session Replay to function correctly.
SERVERID
session
This cookie is set by Slideshare's HAProxy load balancer to assign the visitor to a specific server.
SRM_B
1 year 24 days
Used by Microsoft Advertising as a unique ID for visitors.
ymex
1 year
Yandex sets this cookie to collect information about the user behaviour on the website. This information is used for website analysis and for website optimisation.
yuidss
1 year
Yandex stores this cookie in the user's browser in order to recognize the visitor.