Klient prowadził kampanie m.in. Facebook Ads, jednakże nie uzyskiwał zakładanych przez siebie efektów. Zależało mu na to zwielokrotnieniu sprzedaży, zmniejszeniu kosztów uzyskania zakupu, a także pozyskiwaniu nowych kursantów.

Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę


    Co było problemem?

    Wstępny audyt, jaki wykonaliśmy na samym początku współpracy, wykazał wiele problemów i niedociągnięć technicznych m.in. brak prawidłowego wdrożenia na stronę podstawowych kodów z Facebooka potrzebnych do e-commerce takich jak: wartość i waluta koszyka oraz zakupu, a także ilość przejść do kasy. Te elementy powodowały brak możliwości prawidłowej analizy skuteczności kampanii, brak możliwości optymalizacji kampanii i brak wystarczających danych do pełnej nauki dla algorytmów. Ponadto występowały problemy w konfiguracji katalogu produktów Facebook.

    Dodatkowo kampanie były mało efektywne m.in. przez dobranie złych grup docelowych oraz przepalanie budżetu. Wcześniej prowadzone kampanie miały niekompletny lejek sprzedażowy, a także nie wykorzystywały w pełni potencjału remarketingu.

    Jakie działania wykonaliśmy?

    • Ze względu na mnogość problemów przed startem kampanii mieliśmy wiele zadań do wykonania, począwszy od przygotowania szczegółowych instrukcji dotyczących prawidłowej konfiguracji kodów Facebooka na witrynie internetowej, prawidłowe wygenerowanie feedu produktowego i wprowadzenia produktów do katalogu oraz prawidłowe jego połączenie ze źródłem zbierania zdarzeń (pixelem).

    • Stworzyliśmy od nowa całą strukturę konta uwzględniającą prawidłowy przepływ ruchu w lejku sprzedażowym. W naszych kampaniach wykorzystaliśmy różne cele reklamowe. Docieraliśmy do odbiorców różnymi materiałami i różną aktywnością. Wdrożyliśmy inne kreacje reklamowe oraz treści, dostosowane do używanych formatów reklam takich jak posty, kolekcje, karuzele, filmy.

    • Podzieliliśmy również odpowiednio budżet pomiędzy grupy zimne tzw. cold (nowi odbiorcy niemający wcześniej styczności z marką i produktami) a grupy ciepłe tzw. hot (użytkownicy, którzy podjęli wcześniej z marką interakcje).

    • W remarketingu wykorzystaliśmy użytkowników nie tylko tych, którzy wcześniej odwiedzili naszą stronę www, ale także osoby, które aktywnie reagowały na nasze posty i reklamy oraz widziały materiały filmowe. Zawężając lejek w remarketingu utworzyliśmy również kampanie na porzucone koszyki, czyli osoby, które dodały produkty do koszyka, jednakże finalnie ich nie zakupiły.

    • Utworzyliśmy także kampanie wykorzystującą bezpośrednio sprzedaż dynamiczną produktów z katalogu, dzięki czemu użytkownicy widzieli w reklamach te produkty, które oglądali lub dodali do koszyka, lecz finalnie ich nie kupili. Takie działania zwiększają szansę na powrót użytkownika do sklepu i zakupienie produktów.

    Efekty

    Pierwszy miesiąc

    Założeniem Klienta było uzyskanie zwrotu wydatków z reklamy (ROASu) na poziomie 8,00, co uzyskaliśmy już po pierwszym miesiącu naszej współpracy. Tak szybkie uzyskanie tego efektu wynikało z zastosowanego przez nas lejka sprzedażowego i innych optymalizacji dotyczących zestawów reklam, grup odbiorców, wieku, celów reklam, umiejscowień wyświetlania, rodzaju reklam i umiejętnego skalowania budżetu.

    Rys. 1. Liczba zakupów oraz wartość zwrotu wydatków za reklamy (ROASu) w pierwszym miesiącu współpracy (lipiec 2020).

    Drugi miesiąc

    W drugim miesiącu naszej współpracy i w toku kolejnych optymalizacji, a także przeprowadzenia testów (odbiorców, rodzajów reklam, grafik i copy), a także dalszego, stopniowego skalowania budżetu, wygenerowaliśmy ponad 130 zakupów więcej w porównaniu do pierwszego miesiąca, zwiększając ROAS o ponad 45%.

    Rys. 2. Liczba zakupów oraz wartość zwrotu wydatków za reklamy (ROASu) w pierwszym miesiącu współpracy (sierpień 2020).

    Ponadto, widząc rezultaty naszych kampanii, Klient zdecydował się na powierzenie nam kolejnych zadań. Mieliśmy za zadanie dostarczyć użytkowników wraz z ich gotowymi danymi do kontaktu. Użytkownicy mieli być chętni do skorzystania z profesjonalnych szkoleń dotyczących stylizacji paznokci oferowanych przez Klienta.

    Ponieważ Klient nie posiadał na swojej stronie odpowiedniego miejsca do kierowania reklam i formularza wykorzystaliśmy kampanie Lead Ads, które polegają na błyskawicznym wypełnianiu przez użytkownika formularza kontaktowego bezpośrednio w środowisku Facebooka. 

    Dodatkowo zaproponowaliśmy Klientowi automatyzację obróbki pozyskanych leadów, dzięki czemu 

    • kontakty wpadały bezpośrednio do przygotowanego dla Klienta arkusza Excel
    • Klient otrzymywał od razu po wpadnięciu kontaktu wiadomość mailową, dzięki czemu mógł od razu przygotować dalsze kroki sprzedażowe
    • i co najważniejsze – kontakt z użytkownikiem po wypełnieniu formularza następował natychmiastowo – od razu po wypełnieniu formularza, użytkownik otrzymywał wiadomość mailową z najważniejszymi dla niego na ten moment informacjami.

    Prowadząc działania wykorzystujące Facebook Lead Ads, wygenerowaliśmy, na przestrzeni 17 dni, ponad 260 kontaktów. Klient ocenił ich jakość jako bardzo dobrą, co świadczy o dobrze dobranej grupie odbiorców i utworzeniu skutecznej kampanii. Dodatkowo dzięki zastosowaniu odpowiedniej treści reklam już na wstępie odsiane były osoby, które tylko były ciekawe oferty, a zgłaszały się wartościowe leady. 

    Rys. 3. Liczba pozyskanych kontaktów oraz koszt za pozyskanie jednego kontaktu (sierpień 2020).

    Wzrost wartości z zakupów w drugim miesiącu współpracy zwiększył się o ponad 25 000 zł, czyli dokładnie o 94% w porównaniu do miesiąca go poprzedzającego. Nasze kampanie z miesiąca na miesiąc dostarczały większą ilość zakupów, jednocześnie stale generując większy ROAS.

    Trzeci miesiąc

    Klient, obserwując jak z miesiąca na miesiąc nasze kampanie skutecznie zwiększają ilość i wartość zakupów, postanowił podnieść nam poprzeczkę i w 3 miesiącu współpracy mieliśmy dowieźć wartość konwersji (zakupów) na poziomie 65 000 zł, przy zachowaniu minimalnego ROASu 8,00. 

    Finalnie w 3 miesiącu naszej współpracy wygenerowaliśmy wartość konwersji równą 76 361,60 zł, przy ROASie 12,19. A więc nie tylko spełniliśmy wymagania Klienta, a nawet je przekroczyliśmy o ponad 11 000 zł, utrzymując ROAS powyżej 12,00.

    Rys. 4. Liczba zakupów, wartość zakupów oraz wartość zwrotu wydatków za reklamy (ROASu) w trzecim miesiącu współpracy (wrzesień 2020).

    Podsumowanie

    Na przestrzeni 3 miesięcy działań łącznie wygenerowaliśmy wartość konwersji (zakupów) na ponad 155 000 zł utrzymując ROAS na poziomie ponad 11,00 oraz dostarczyliśmy 460 osób chcących zapisać się na szkolenie.

    Chcesz z nami współpracować?

    Skontaktuj się z nami