W ofercie sklepu znajdziemy wszystkie niezbędne akcesoria do pracy zdalnej, EFEKTYWNEJ pracy zdalnej. Sprawdźcie sami. 

Współpracę rozpoczęliśmy w czerwcu 2021 r. Wcześniej były prowadzone działania reklamowe w systemie reklamowym Google Ads, homebook, ceneo, oraz Facebooku. Ponad połowę przychodu generowały reklamy Google Ads. 

Średni ROAS 8 w ciągu 2 lat prowadzenia działań reklamowych

Wyniki za okres 1-5.2021

Naszym głównym zadaniem było zwiększenie ruchu na stronie i sprzedaży oferowanych artykułów przy wykorzystaniu płatnych kampanii w systemie reklamowym Google.

Początek współpracy:

Naszą współpracę rozpoczęliśmy od konsultacji, a następnie sprawdzenia wszystkich czynników wpływających na wyniki kampanii reklamowych, w tym: 

  • czy Google Analytics jest poprawnie skonfigurowany,
  • czy kampanie są odpowiednio optymalizowane,
  • czy tagi konwersji są zaimplementowane,
  • czy wszystkie produkty są akceptowane w Google Merchant Center,
  • czy strona klienta jest przejrzysta i funkcjonalna.

Powyższe czynności są jednymi z ważniejszych czynności, które realizujemy zawsze, aby z powodzeniem realizować skuteczne kampanie w systemie Google Ads.

Wcześniej kampanie były optymalizowane pod konwersje zaciągane z Google Analytics Universal. Od razu zdecydowaliśmy się na wdrożenie dedykowanego tagu konwersji Google Ads, dzięki któremu zbierane dane były bardziej wiarygodne, a optymalizacja kampanii dużo lepsza.

Natrafiliśmy również na problem z przesyłaniem wartości zakupów do panelu Google Ads. Początkowo nie mieliśmy do dyspozycji DataLayer, dlatego skorzystaliśmy z niestandardowego kodu javascript w celu zaciągania wartości zakupów. 

Po pracach technicznych związanych z przeglądem konta, analityki oraz porządkowaniem tagów, mogliśmy przedstawić klientowi strategię sprzedaży oraz lejek marketingowo-sprzedażowy. 

Struktura konta reklamowego zawierała:

  • kampania w sieci wyszukiwania na brand – kampania miała na celu budowanie świadomości marki, a także zapobiegać wyświetlaniu się konkurencji,
  • kampanie w sieci wyszukiwania na wybrane marki, wybrane kategorie produktowe – miały na celu docieranie do użytkowników, którzy szukają danego produktu lub marki, kampanie ty były dopełnieniem kampanii produktowych,
  • kampanie produktowe zarówno inteligentne, jak i standardowe na wybrane kategorie produktowe,
  • kampanie display, remarketingowe, discovery – kampanie miały na celu budowanie góry lejka sprzedażowego, a także budowania świadomości marki,

Przygotowaliśmy identyfikację wizualną, którą później wykorzystywaliśmy w kreacjach reklamowych. 

W kolejnym etapie ustaliliśmy budżety na poszczególne kategorie produktowe, przygotowanie copy reklamowych. Po zaakceptowaniu propozycji rozpoczęliśmy działania reklamowe. 

Wyniki:

Pierwsze dwa miesiące działań (czerwiec-lipiec 2021) nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Wyniki kształtowały się następująco:

  • 113 zakupów,
  • ROAS 3,05 (ang. Retrun On Ad Spend – stosunek przychodów do kosztów, czyli z ROAS = 3 oznacza, że z jednej wydanej złotówki zarobiliśmy 3 zł).

Średni ROAS 8 w ciągu 2 lat prowadzenia działań reklamowych

Ale szukaliśmy kolejnych rozwiązań!

Pod koniec lipca przerobiliśmy strukturę konta, zaczęliśmy korzystać z kampanii inteligentnych oraz przygotowaliśmy inny podział kampanii per kategoria produktowa/marka. Wyniki uległy poprawie:

  • 115 zakupów,
  • ROAS 6,06.

Średni ROAS 8 w ciągu 2 lat prowadzenia działań reklamowych

Nowa struktura konta wygenerowała ROAS 2 razy wyższy w zaledwie miesiąc. 

W kolejnych miesiącach wyniki cały czas rosły. Od sierpnia do grudnia 2021 wygenerowaliśmy 815 zakupów oraz ROAS 8,10. ROAS wzrósł o 244% (porównanie sierpień-grudzień vs styczeń-lipiec).

W 2022 r. postawiliśmy na nowe kategorie produktowe oraz skalowanie obecnych działań, dzięki czemu wygenerowaliśmy ponad 1 000 000 zł przychodu, a ROAS wyniósł 8,79. 

Średni ROAS 8 w ciągu 2 lat prowadzenia działań reklamowych

Względem roku 2021 odnotowaliśmy duże wzrosty.

Przychód wzrósł o 225%, natomiast ROAS wzrósł o 75%. 

W czerwcu 2022 r. zastąpiliśmy kampanie produktowe inteligentne kampaniami performance max (dokonaliśmy aktualizacji kampanii). Na koncie najlepiej sprawdzały się kampanie performance max bez zasobów oraz sygnałów. 

Podczas działań na koncie:

  •  wdrożyliśmy konwersje rozszerzone, 
  • zaimplementowaliśmy DataLayer,
  • skonfigurowaliśmy Google Analytics 4. 

W trakcie działań testowaliśmy wiele rozwiązań: kampanie performance max z zasobami, kampanie performance max z zasobami oraz sygnałami. Przetestowaliśmy możliwie wszystkie rozwiązania pod kątem kampanii performance max. W digitalk zawsze szukamy rozwiązań, które mogą wynieść biznes klienta na wyżyny. 

Właściciela sklepu bardzo dobrze realizował swój biznes, często zamawiał nowe produkty (odpowiadając na potrzeby rynku), dzięki czemu mieliśmy możliwość testowania kampanii promujących nowe kategorie produktowe – wiele z tych kategorii okazało się “strzałem w dziesiątkę”. 

W 2023 r. pojawił się kanał YT, który zaczęliśmy promować. Pozyskaliśmy 646 nowych subskrybentów kanału. Koszt pozyskania subskrybenta oscyluje w granicy 2 zł. 

Najlepsze wyniki generowały standardowo kampanie produktowe. Odpowiednio zoptymalizowane kampanie performance max, których jestem wielkim zwolennikiem wygenerowały najlepsze wyniki spośród wszystkich typów kampanii.

Średni ROAS 8 w ciągu 2 lat prowadzenia działań reklamowych

Podsumowanie

Świadomość klienta oraz zaufanie do naszych działań, a także zbudowana relacja partnerska pozwoliła na swobodne testowanie różnych kampanii, dzięki czemu z miesiąca na miesiąc wyniki są coraz lepsze. W ciągu całej naszej współpracy zrealizowaliśmy zakładane KPI, a także powyżej tego (wyniki względem ustalonego na początku KPI często były dwukrotnie wyższe). 

Po dwóch latach współpracy żegnamy się z klientem, który zaczyna realizować projekt inhousowo. Cieszymy się, że mogliśmy dołożyć cegiełkę do rozwoju projektu. 

Jaki wniosek warto wyciągnąć z tej historii? Zaufanie oraz dobra relacja z klientem pozwoliła na mocne rozwinięcie biznesu w zaledwie 2 lata, mimo że pierwsze 2 miesiące były katastrofalne. 

Autor wpisu

Bartosz Jancewicz

Bartosz Jancewicz

Senior PPC Specialist

Od 2017 r. stawiał pierwsze kroki w digitalowym świecie, jako specjalista ds. e-commerce, rozbudowując sklepy internetowe, w 2020 r. zainteresował się performance marketingiem. Pracował głównie przy projektach w branży Beauty oraz budownictwa, ale nie boi się nowych wyzwań. W działaniach jest zdeterminowany, nie zaśnie póki nie znajdzie rozwiązania problemu. W wolnej chwili uwielbia jazdę na rowerze leśnymi ścieżkami, ale nie odmówi dobrej książki.

Chcesz z nami współpracować?

Skontaktuj się