Dokładnie taką sytuację mamy z firmą Rabatio.com, która wiedzie prym na rynku afiliacyjnym. Marka oferuje użytkownikom rabaty, promocje i kody zniżkowe do niemal 2000 sklepów partnerskich (a liczba ta stale rośnie!). 

Naszą współpracę rozpoczęliśmy w kwietniu 2021 roku. Wspólnie wypracowanym celem na pierwszy rok była pomoc w budowaniu wizerunku oraz przygotowanie do launchu dedykowanej wtyczki internetowej. Po pełnym roku współpracy możemy pokazać, jak pozyskaliśmy niemal dwukrotnie więcej użytkowników dla Rabatio.com oraz jak stworzyliśmy solidne fundamenty do startu nowego produktu.

Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę

    Wypełnij formularz kontaktowy jako: *



    Zarabianie na promocjach – czyli jak ten biznes działa?

    Rabatio.com to polska firma, która specjalizuje się w promowaniu partnerskich marek poprzez udostępnianie aktualnych promocji ich sklepów e-commerce. Obecnie na portalu można znaleźć firmy z całego świata, w tym te najbardziej rozpoznawalne, jak Uber Eats, Shopee, Lacoste, Empik czy Adidas. 

    Główne przychody pochodzą ze sprzedaży u partnerów generowanych wyznaczonymi kodami rabatowymi lub odesłaniami ze strony Rabatio.com.

    Wyzwania | Konkurencja nie śpi, a odbiorca zając – ucieknie

    Choć wydawać by się mogło, że grupa targetowa dla Rabatio.com jest oczywista i niewymagająca głębszej analizy (w końcu kto nie kocha promocji?), prawdziwym wyzwaniem dla marki było dotarcie do odpowiednich użytkowników z dopasowaną ofertą partnerów.

    Co więcej – wbrew pozorom rynek afiliacyjny wymaga wzmożonej czujności i monitoringu konkurencji. “Dlaczego to z naszych kodów powinni korzystać? Jak wzbudzić zaufanie użytkownika? Jak zatrzymać go na stałe? Jak nie dać się pokonać działającej już wiele lat na polskim rynku konkurencji?” – to tylko kilka spraw, z którymi wspólnie zaczęliśmy się mierzyć.

    Na tym jednak nie kończy się lista stawianych marce wyzwań! Największym z nich było odpowiednie przygotowanie się do startu i promocji wtyczki internetowej.

    Cele reklamowe Facebook Ads dla Rabatio.com

    1. Pozyskanie nowych użytkowników
    2. Generowanie konwersji na stronie internetowej
    3. Przygotowanie do startu wtyczki internetowej

    Stan przed rozpoczęciem działań

    Przed rozpoczęciem wspólnych działań w kwietniu 2021 roku Rabatio.com docierało miesięcznie do średnio 330 000 użytkowników. 

    Mając na uwadze zbliżającą się premierę wtyczki, liczba była ta wciąż niezadowalająca, zwłaszcza w sytuacji, w której marka nie zbierała informacji o użytkownikach na stronie. 

    Dopiero po zamontowaniu przez nas narzędzi analitycznych marka była w stanie dokładnie mierzyć liczbę zdarzeń podejmowanych na stronie (konwersji) i wartość ruchu organicznego (bezpłatnego) w zestawieniu z płatnym. Monitorowanie ruchu było o tyle istotne, że w tym czasie rozpoczęły się także zaawansowane działania SEO.

    Pierwsze działania i sukcesy | Analityka, content i nowi użytkownicy

    W momencie przejęcia działań dla marki naszym pierwszym krokiem było zapewnienie mierzenia tego, jakie czynności użytkownicy wykonują na stronie. Przy pomocy Google Tag Managera stworzyliśmy zestaw zdarzeń, które w Google Analytics i Business Managerze Facebooka zastosowane zostały jako cele reklamowe i mierniki skuteczności.

    Umożliwiło nam to kontrolę skuteczności kampanii reklamowych oraz informowanie o wynikach klienta. Dodatkowo mogliśmy także spojrzeć na produkt z szerszej perspektywy – nie tylko reklamowej, ale też organicznej, co dotychczas nie było możliwe… 

    Pierwsze kampanie uruchomione zostały z celem konwersji na m.in. „pokazanie kodu”, „skopiowanie kodu”, „przekierowanie na stronę partnera” czy „pokazanie promocji”.

    W myśl, że naszym priorytetem jest pozyskiwanie nowych użytkowników, działania remarketingowe na ten moment zostały zminimalizowane na tyle, by utrzymywać zainteresowanie marką, ale nie przeznaczać na to zbyt dużej części budżetu.

    Kampanie już od kwietnia 2021 wspomagane były przez kompleksowe działania contentowe na Facebooku i Instagramie oraz pozycjonowanie.

    Działania contentowe dla Rabatio.com

    1. Budowanie firmowej strony na Facebooku i Instagramie
    2. Tworzenie angażujących postów
    3. Tworzenie materiałów generujących ruch na stronę
    4. Informowanie o najważniejszych promocjach
    5. Monitorowanie odbioru postów wśród użytkowników

    Działaniami contentowymi już w pierwszych trzech miesiącach współpracy (maj–lipiec 2021) pozyskaliśmy wzrost polubień strony Facebook o 139%. W tym okresie łączny zasięg materiałów wzrósł o aż 41 900%.

    działania reklamowe dla Rabatio
    działania reklamowe Rabatio

    Połączenie działań reklamowych z contentowymi przyniosło rozwój zarówno strony na Facebooku, ale i wzrost liczby użytkowników Rabatio.com. Już w pierwszych miesiącach naszej współpracy udało nam się łącznie zwiększyć liczbę użytkowników Rabatio.com o 79%.

    Nowi użytkownicy Rabatio.com
    nowi użytkownicy rabatio

    Co się działo dalej? Pierwsze problemy z konwersjami

    Po analizie wyników wyciągnęliśmy ważne wnioski – kampanie na konwersje (“pokazanie kodu”, “skopiowanie kodu”) nie generowały z biegiem czasu wystarczającej dla nas liczby zdarzeń na stronie.

    Dlatego też wdrożyliśmy rozwiązanie z pozoru banalne, ale najprostsze rozwiązania są przeważnie najlepsze. Zdecydowaliśmy się pozyskiwać ruch na stronie przez wzmożoną promocję postów (cel: aktywność).

    Prowadząc analizy kampanii, doszliśmy do wniosku, że grupa odbiorców, która zebrała się w kampaniach na “Aktywność” jest o wiele bardziej zbliżona do naszej docelowej grupy “zakupowiczów” niż osoby, do których docierały kampanie na “pokazanie kodu”.. 

    Innymi słowy – osoby lajkujące to osoby kupujące.

    Rozwiązanie to wpłynęło na zwiększenie współczynnika konwersji u osób odesłanych bezpośrednio z reklam ponad trzykrotnie (z 6,2% do 20,8%).

    Widząc potencjał marki, na przełomie sierpnia/września zdecydowaliśmy się wdrożyć kolejne zmiany w strukturze konta. Dzięki licznym testom konwersji, pod które mogłyby być optymalizowane kampanie, oraz dzięki uruchomieniu specjalnych kampanii na konwersje nakierowanych na konkretnych, precyzyjniej dobranych odbiorców, finalnie współczynnik konwersji kampanii wzrósł ponad ośmiokrotnie (z 6,2% do 48,51%).

    Dzięki optymalizacjom i wzmożonym testom udało nam się osiągnąć wyznaczony cel – sprawić, że co druga osoba odwiedzająca witrynę podejmuje cenne dla nas działania.

    współczynnik konwersji reklam

    Dzięki zebranym danym mogliśmy rozpocząć segmentację tysięcy sklepów partnerskich pod kątem najlepszych grup odbiorczych podzielonych na kategorie. Testując i analizując wszystkie możliwości kierowania reklam, sukcesywnie wyznaczyliśmy najlepsze sposoby dobierania odbiorców. I tak np. zrezygnowaliśmy z przeważnie chwalonych grup podobnych odbiorców (lookalike) na rzecz grup dobieranych po zainteresowaniach.

    Potwierdzając wspomniane przypuszczenia i testy, byliśmy w stanie rozpocząć budowanie grup remarketingowych do promocji premiery wtyczki.

    Wyniki

    Dzięki działaniom na koncie reklamowym udało nam się zwiększyć (w najlepszych okresach dwukrotnie) liczbę użytkowników Rabatio.com.

    wyniki reklamowe Rabatio.com

    Średni miesięczny współczynnik konwersji z reklam

    (październik)

    (listopad)

    Na wzrost unikalnych użytkowników w czasie naszych działań nie wpłynęła także sytuacja epidemiologiczna na świece. Porównując wyniki historyczne, możemy zauważyć znaczne procentowe wzrosty użytkowników serwisu. Przykładowo, w czasie kryzysu wojennego wciąż byliśmy w stanie zwiększyć liczbę unikalnych użytkowników o 31%.

    Rozwój Rabatio.com, wzrost użytkowników na stronie i 79-procentowy wzrost współczynnika konwersji to efekt wspólnych wysiłków naszych specjalistów z działu reklamowego, contentowego i pozycjonowania SEO.

    Przez rok współpracy udało nam się osiągnąć współczynnik konwersji równy 57%. Oznacza to, że ponad połowa odwiedzających witrynę dokonuje cennych dla nas konwersji.

    współczynnik konwersji Rabatio.com

    Wpływ działań digitalk na markę Rabatio.com

    Dzięki nieustającej analizie danych, optymalizacji kampanii oraz grup targetowych dotarliśmy do użytkowników, którzy chętniej generują konwersje na stronie Rabatio.com – o to nam przecież chodziło od samego początku. 

    Udało nam się określić, jaka strategia reklamowa sprawdza się w danym segmencie najlepiej oraz z jakim przekazem najmocniej rezonują poszczególne grupy. 

    Wszystkie nasze działania (i ich wyniki) stworzyły bazę do działań promujących nowy produkt klienta, czyli wtyczkę internetową. Dzięki niezwykle precyzyjnej i zaangażowanej grupie remarketingowej, będzie miała pewne wejście na rynek.

    A to dopiero początek…

    Rabatio.com to projekt z ogromnym potencjałem, który wciąż się rozwija i z miesiąca na miesiąc, dzięki działaniom contentowym, SEO i reklamowym, pozyskuje coraz większą liczbę użytkowników.

    Wyniki jednoznacznie wskazują, że marce udało się stawić czoła konkurencji, która jednak nigdy nie śpi, a my przyłożymy wszelkich starań, by wtyczka okazała się sukcesem, a marka Rabatio.com cały czas rosła w siłę.

    Autor wpisu

    Marcin Mierzejewski

    Senior PPC Ads Specialist

    Specjalista od działań reklamowych w social mediach. Swoje pierwsze kroki w digital marketingu stawiał w 2018 roku, pracując dla jednego z największych polskich wydawnictw literackich. Nie chcąc jednak łączyć pasji do literatury z zawodowymi obowiązkami, postanowił rozwinąć skrzydła jako Performance Specialist, współpracując z agencjami reklamowymi. Specjalizuje się między innymi w reklamach Meta, Pinterest, TikTok czy LinkedIn. Prywatnie miłośnik literatury i hodowca drzewek cytrusowych.

    Chcesz z nami współpracować?

    Prowadząc działania e-commerce, naszym wiodącym celem jest – oczywiście – generowanie jak największej sprzedaży. Ale czy są jednak sytuacje, w których na sprzedaży wciąż nam zależy…choć nie mamy z niej bezpośredniego przychodu? Oczywiście, że tak!

    Skontaktuj się z nami