Jak wygenerowaliśmy sprzedaż o wartości ponad 650 tys. złotych przy ROAS z 10 miesięcy na poziomie 7,63?
Fau-butik to kolejny klient z branży fashion, który trafił pod nasze skrzydła. Butik w swoim sklepie internetowym oferuje przede wszystkim damską odzież w atrakcyjnych cenach. Klient prężnie działał stacjonarnie i głównym powodem zgłoszenia się do nas była chęć poszerzenia i rozwinięcia biznesu o gałąź e-commerce.
O czym przeczytasz w naszym case study?
Szczegółowy audyt konta reklamowego. Przeanalizowanie struktury konta, dobór typów kampanii, analiza wyszukiwanych haseł i słów kluczowych, zweryfikowanie pogrupowania, dopasowania i trafności reklam względem słów kluczowych, przeanalizowanie strategii stawek, wybranej atrybucji czy spięcia konwersji.
Określenie oczekiwań Klienta. Uzgodnienie ROASu o wartości 5 na przestrzeni pierwszych trzech miesięcy, które pozwoli zarobić na sprzedaży produktów.
Realizacja planu reklamowego. Wykorzystanie kampanii na wyszukiwarkę, kampanii na sieć reklamową oraz reklam produktowych w wyszukiwarce.
Zestawienie wyników po pierwszych 3 miesiącach. Progres w liczbie konwersji, wysokości współczynnika konwersji oraz w generowanej sprzedaży. W trzecim cel został przebity – ROAS wyniósł 6.
Zestawienie wyników po 10 miesiącach współpracy. Wygenerowana sprzedaż o wartości ponad 650 tys. złotych. Uśredniony ROAS ze wszystkich miesięcy współpracy to 7,63, a w szczytowym momencie blisko 10.
Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę
Sytuacja wyjściowa i diagnoza
Sklep fau-butik.pl trafił do grona naszych klientów w sierpniu 2020 roku. Do tego momentu wszystkie działania prowadzone były wewnątrz firmy. Nie przynosiły one jednak zadowalających efektów, dlatego klient zdecydował się na współpracę z agencją.
Pierwszym krokiem, jaki podjęliśmy, był szczegółowy audyt konta reklamowego, który zakończyliśmy wysłaniem raportu wraz z rekomendacjami i wstępnym planem działań.
Audyt miał przede wszystkim pomóc w zdiagnozowaniu przyczyn, a także podjęciu działań naprawczych i rozwojowych.
Właśnie dlatego:
przeanalizowaliśmy strukturę konta reklamowego;
sprawdziliśmy dobór typów kampanii;
dokonaliśmy analizy wyszukiwanych haseł i słów kluczowych, które generują koszty, ale nie przynoszą konwersji;
zweryfikowaliśmy pogrupowanie, dopasowania i trafność reklam względem słów kluczowych;
sprawdziliśmy zastosowanie możliwych rozszerzeń reklam;
przeanalizowaliśmy strategię stawek, wybraną atrybucję czy spięcie konwersji.
To tylko kilka punktów, jakie obejmują audyty, które przeprowadzamy dla naszych klientów.
Audyt wykazał m.in. źle dobrane typy kampanii i strategie, a także błędy w konfiguracji kluczowych ustawień. Skutkowało to danymi sprzedażowymi nie do końca zgodnymi z rzeczywistością. To z kolei prowadziło do wyciągania fałszywych wniosków i błędnie podejmowanych decyzji optymalizacyjnych, braku rezultatów i przepalania budżetu.
W tym przypadku największymi przeszkodami w osiągnięciu wyników okazały się problemy z analityką oraz brak doświadczenia w prowadzeniu zaawansowanych kampanii. Pomimo wkładanego wysiłku, nie przekładały się one na oczekiwany zwrot z inwestycji.
Oczekiwania klienta
Klient podkreślał, że istotne dla niego będą dane dotyczące przełożenia budżetu na sprzedaż. Oczekiwał również szybkich rezultatów w postaci sprzedaży bezpośredniej oraz zwrotu z poniesionych wydatków. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że najbardziej odpowiednim parametrem do mierzenia opłacalności Google Ads jako formatu reklamowego będzie ROAS, czyli zwrot z poniesionych wydatków na reklamę.
Wspólnie z klientem uzgodniliśmy, że ROAS o wartości 5 na przestrzeni pierwszych trzech miesięcy, będzie satysfakcjonujący i pozwoli zarobić na sprzedaży jego produktów.
Dlaczego dopiero po kilku miesiącach? Mimo że strona fau-butik.pl działała od ponad roku, to nadal nie osiągała odpowiedniego poziomu rozpoznawalności. Dla potencjalnych klientek nadal była to marka nowa, którą dopiero musiały poznać. Jako że działania na dotychczasowym koncie nie były odpowiednio prowadzone i monitorowane, nie dysponowaliśmy danymi z przeszłości (listy remarketingowe oraz dane o sprzedaży). Zatem niejako startowaliśmy od początku z promocją całego sklepu.
Wykonane działania
Ze względu na brak potrzebnych danych, nasze działania rozpoczęliśmy na nowym koncie reklamowym Google Ads.
Naszą pracę rozpoczęliśmy od spraw fundamentalnych dla powodzenia kampanii w tym ekosystemie. Skonfigurowaliśmy:
nowe konto Google Ads
mierzenie konwersji wraz z wartością sprzedaży
listy odbiorców potrzebne do działań remarketingowych
pełną analitykę (Google Analytics wraz z modułem e-commerce, Google Tag Manager)
połączyliśmy konto Google Ads z Google Analytics, Google Tag Managerem oraz Google Merchant Center.
Następnie przeszliśmy bezpośrednio do realizacji planu reklamowego, który zaprezentowaliśmy klientowi w formie lejka sprzedażowego.
Strategia zakładała pozyskiwanie ruchu poprzez trzy najważniejsze źródła dla sklepów e-commerce, czyli:
1. kampanie na wyszukiwarkę
– targetowana na słowa kluczowe bezpośrednio powiązane z aktualnym asortymentem na stronie klienta
2. kampanie na sieć reklamową
– kierowana na pozyskiwanie nowych użytkowników dzięki atrakcyjnym wizualnie reklamom, zachęcającym do zapoznania się z ofertą sklepu. Nacisk kładliśmy na dopasowanie reklamy do aktualnych trendów oraz okazji, jak choćby black friday.
3. reklamy produktowe w wyszukiwarce
– dzięki połączeniu konta Google Ads z bazą danych w Google Merchant Center, produkty fau-butik wyświetlane były bezpośrednio przy wynikach wyszukiwania Google
Wygenerowany ruch podzieliliśmy na tematyczne listy odbiorców, np. porzucone koszyki lub użytkownicy, którzy zapisali się do newslettera. Tak wyselekcjonowane listy odbiorców wykorzystaliśmy w kampaniach remarketingowych. Były to przede wszystkim reklamy displayowe i dynamiczne reklamy produktowe. W remarketingu skupiliśmy się na komunikowaniu aktualnych promocji i rabatów.
Oddzielne listy przygotowaliśmy z przeznaczeniem na użytkowników, którzy zrealizowali konwersję na stronie. Minimalna wielkość takiej listy, którą możemy użyć w reklamach, to co najmniej 1000 osób. Na ich zapełnienie musieliśmy czekać nawet kilka tygodni.
Były one dla nas najistotniejsze, ponieważ włączeni zostali tam klienci, którzy dobrze reagowali na wcześniejsze reklamy i zaufali marce na tyle, że zostawili tam swoje pieniądze. Do nich kierowaliśmy specjalnie dostosowane, ale inne niż w remarketingu, komunikaty o promocjach i nowościach.
Czas w takich działaniach odgrywa istotną rolę, a klienci – zwłaszcza ci, którzy nie znają brandu – nie są skłonni do konwersji czy zakupów już przy pierwszej wizycie. Między innymi dlatego wspólnie z klientem ustaliliśmy ROAS na poziomie 5, który chcieliśmy wypracować w ciągu pierwszych 3 miesięcy wspólnych działań.
Wyniki okazały się bardzo obiecujące.
Wyniki – pierwsze 3 miesiące
Pierwszy miesiąc reklamowy, zgodnie z oczekiwaniami, okazał się być najmniej rentowny. ROAS z tego miesiąca wyniósł 2,66. Jednakże wydatki na reklamę były również najmniejsze. Dodatkowo, pierwszą część miesiąca poświęciliśmy na dokładne analizy, nakreślenie planów, wdrożenie analityki oraz rozbudowę konta.
Z każdym kolejnym miesiącem widoczny był progres w liczbie konwersji, wysokości współczynnika konwersji oraz w generowanej sprzedaży. Co za tym idzie, nasze działania prowadziły do zwiększania poziomu zwrotu z inwestycji w reklamy. W trzecim miesiącu nie tylko osiągnęliśmy założony cel współpracy, ale go przebiliśmy – ROAS wyniósł 6.
Istotnym czynnikiem sukcesu było wyciągnięcie poprawnych wniosków z zebranych danych na przestrzeni sierpnia i września. Na ich podstawie przeprowadziliśmy szereg optymalizacji. Najważniejsze z nich to:
wyeliminowanie lub ograniczenie nierentownych słów kluczowych,
rozbudowa list słów wykluczających,
aktualizacja słów kluczowych zgodnie z asortymentem w sklepie,
rotacja reklamami statycznymi oraz dynamicznymi,
wprowadzenie strategii docelowego ROASu z poziomu poszczególnych kampanii,
wyeliminowanie nierentownych grup odbiorców,
nacisk i alokacja środków na konwertujące kampanie oraz grupy docelowe,
wprowadzenie harmonogramu wyświetlania reklam wraz z odpowiednimi modyfikatorami stawek,
uruchomienie oraz nacisk na kampanie remarketingowe.
Jak widać po załączonych wynikach, wprowadzona strategia oraz zastosowane zmiany, poparte danymi, przyniosły oczekiwane rezultaty w postaci spełnienia oczekiwań klienta względem skuteczności kampanii. Naszym kolejnym celem było skalowanie wyników i zwiększenie budżetów reklamowych.
Wyniki po 10 miesiącach współpracy
Klient uwierzył w nasz pomysł i plan na jego sukcesywne wdrażanie. Po 10 miesiącach współpracy wygenerowaliśmy sprzedaż o wartości ponad 650 tys. złotych. Uśredniony ROAS ze wszystkich miesięcy współpracy to 7,63, a w szczytowym momencie wynosił blisko 10.
Podsumowanie
Z perspektywy oceniamy, że absolutnie kluczowym czynnikiem okazało się zaufanie ze strony klienta połączone z konsekwentnie realizowanym planem – tym razem rozłożonym na trzy miesiące. Gdyby zareagował nerwowo i po pierwszych dwóch miesiącach porzucił współpracę, prawdopodobnie nie cieszylibyśmy się z wygenerowanych zysków.
Kiedy klienci zgłaszają się do nas, zawsze podchodzimy całościowo do ich biznesów. Analizujemy i usprawniamy wiele czynników, które mają przełożenie na wyniki sprzedażowe. To wszystko wymaga czasu, cierpliwości i zbudowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu i transparentności.
Przypadek fau-butik.pl doskonale wpisuje się w naszą filozofię codziennej pracy z klientami. O skuteczności takiego podejścia niech świadczą wypracowane wyniki i realizowane KPI – bo przecież koniec końców, to właśnie o zyski chodzi w biznesie. A my potrafimy zmieniać kliknięcia na złotówki.
Po pierwszych miesiącach współpracy, widząc poprawę wyników wynikających z naszych działań w Google Ads, w październiku 2021 klient zdecydował się na rozszerzenie współpracy o kampanie reklamowe Facebook Ads.
Klient przyszedł do nas z dwoma problemami: pierwszy dotyczył braku sprzedaży z reklamy na Facebooku i Instagramie, a drugi — skalowania sprzedaży w systemie reklamowym Google.
Zapraszam Cię do przeczytania case study, w którym pokażę Ci, w jaki sposób przygotowaliśmy kampanię e-mail marketingową przy sprzedaży kursu Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie dla e-commerce i jakie wyniki wypracowaliśmy dzięki niej. Przygotowanie Pierwszym krokiem było ustalenie terminów webinarów. To właśnie one były trzonem przedsprzedaży, a kampania e-mail marketingowa miała na celu przede...
Team Leader / Google Ads Specialist. Kampaniami Google Ads zajmuje się od ponad 10 lat. Pierwsze kroki w branży stawiał w jednej z największych agencji online-marketingowych w Polsce. Pracował również bezpośrednio wewnątrz jednego z największych e-commerce w Polsce. Prowadził kampanie na kilkanastu zagranicznych rynkach na świecie. Zawsze jako cel stawia sobie maksymalizację wyników i osiąganie celów postawionych przez klienta. Współpracował z takimi markami jak Modna Kiecka, Fasardi, Early Stage, SuperHot, Orlen Oil, Elastic Email czy Lean Passion. Szczęśliwy tata dwójki wspaniałych córeczek. Miłośnik wszelkiego sportu, szczególnie piłki nożnej oraz obserwator NBA.
Nasza strona internetowa należąca do DIGITALK Spółka z o.o., Dworcowa 13 m. 36, 85-009 Bydgoszcz (administrator danych) używa technologii, takich jak pliki cookies (tzw. ciasteczka) niezbędnych do jej funkcjonowania w zakresie zarządzania bezpieczeństwem lub dostępnością. My i nasi partnerzy możemy też opcjonalnie korzystać z plików cookies przechowywanych w twojej przeglądarce oraz przetwarzania danych osobowych w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na wykorzystanie tej technologii i przetwarzanie danych w tych opcjonalnych celach. Pamiętaj, że zawsze możesz cofnąć zgodę, tj. zmienić ustawienia w przeglądarce dotyczące technologii takich jak pliki cookies, a także uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach w naszej Polityce prywatności Czytaj więcej
Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić wrażenia podczas poruszania się po witrynie. Spośród nich pliki cookie, które są sklasyfikowane jako niezbędne, są przechowywane w przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i rozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania.
Te pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje wyłącznie pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcjonalności i zabezpieczenia witryny i nie przechowują żadnych danych osobowych.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analityczne
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin to store the user consent for cookies in the category "Analytics".
CookieLawInfoConsent
1 year
Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
Inne nieskategoryzowane pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze sklasyfikowane w kategorii.
Cookie
Duration
Description
_clck
1 year
No description
_clsk
1 day
No description
AnalyticsSyncHistory
1 month
No description
CLID
1 year
No description
li_gc
2 years
No description
loglevel
never
No description available.
metrika_enabled
session
No description available.
SM
session
No description available.
sync_cookie_csrf
10 minutes
This cookie is set by the Yandex metrica. This cookie is used to monitor the connection with the website and third party Data Management Platforms. The cookie also collects information on the user behaviour on the website which is used for optimizing the website.
Pliki umożliwiają użytkownikom udostępnianie naszych treści znajomym i w sieciach społecznościowych. Ponadto ułatwiają utworzyć profil zainteresowań użytkownika.
Cookie
Duration
Description
_fbp
3 months
This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website.
ANONCHK
10 minutes
The ANONCHK cookie, set by Bing, is used to store a user's session ID and also verify the clicks from ads on the Bing search engine. The cookie helps in reporting and personalization as well.
fr
3 months
Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin.
i
10 years
This cookie is set by OpenX to record anonymized user data, such as IP address, geographical location, websites visited, ads clicked by the user etc., for relevant advertising.
MUID
1 year 24 days
Bing sets this cookie to recognize unique web browsers visiting Microsoft sites. This cookie is used for advertising, site analytics, and other operations.
test_cookie
15 minutes
The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-id
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextId
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
Pozwalają Nam weryfikować i liczyć, kto odwiedza stronę. Dzięki temu mierzymy i poprawiamy jej wydajność.
Cookie
Duration
Description
_ga
2 years
The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_ga_X5QFRFK5S4
2 years
This cookie is installed by Google Analytics.
_gat_UA-125265255-1
1 minute
A variation of the _gat cookie set by Google Analytics and Google Tag Manager to allow website owners to track visitor behaviour and measure site performance. The pattern element in the name contains the unique identity number of the account or website it relates to.
_gat_UA-32867363-5
1 minute
A variation of the _gat cookie set by Google Analytics and Google Tag Manager to allow website owners to track visitor behaviour and measure site performance. The pattern element in the name contains the unique identity number of the account or website it relates to.
_gcl_au
3 months
Provided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services.
_gid
1 day
Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
_smvs
1 day
SALESmanago sets this cookie to store information about first visit source on website.
_ym_d
1 year
Yandex sets this cookie to store the date of the users first site session.
_ym_isad
20 hours
Yandex sets this cookie to determine if a visitor has ad blockers.
_ym_uid
1 year
Yandex sets this cookie to identify site users.
CONSENT
2 years
YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
smg
10 years
SALESmanago sets this cookie to identify a user.
smuuid
10 years
SALESmanago sets this cookie to keep track of individual sessions on the site, to collect statistical data from multiple visits.
smvr
10 years
SALESmanago sets this cookie to store information about visits.
Gromadzimy informację o historii użytkowania, aby zapewniać właściwe treści reklamowe. Możemy udostępniać te informacje stroną trzecim, o których mowa w Polityce prywatności.
Cookie
Duration
Description
bcookie
2 years
LinkedIn sets this cookie from LinkedIn share buttons and ad tags to recognize browser ID.
bscookie
2 years
LinkedIn sets this cookie to store performed actions on the website.
lang
session
LinkedIn sets this cookie to remember a user's language setting.
lidc
1 day
LinkedIn sets the lidc cookie to facilitate data center selection.
sp_landing
1 day
The sp_landing is set by Spotify to implement audio content from Spotify on the website and also registers information on user interaction related to the audio content.
sp_t
1 year
The sp_t cookie is set by Spotify to implement audio content from Spotify on the website and also registers information on user interaction related to the audio content.
UserMatchHistory
1 month
LinkedIn sets this cookie for LinkedIn Ads ID syncing.
Pozwalają na zapobieganie błędom, ulepszają doświadczenie użytkownika korzystania ze strony. Umożliwiają Nam też samą analizę doświadczeń użytkowników na stronie.
Cookie
Duration
Description
_ym_visorc
30 minutes
Yandex sets this cookie to allow the site's Session Replay to function correctly.
SERVERID
session
This cookie is set by Slideshare's HAProxy load balancer to assign the visitor to a specific server.
SRM_B
1 year 24 days
Used by Microsoft Advertising as a unique ID for visitors.
ymex
1 year
Yandex sets this cookie to collect information about the user behaviour on the website. This information is used for website analysis and for website optimisation.
yuidss
1 year
Yandex stores this cookie in the user's browser in order to recognize the visitor.