Zapraszam Cię do przeczytania case study, w którym pokażę Ci, w jaki sposób przygotowaliśmy kampanię e-mail marketingową przy sprzedaży kursu Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie dla e-commerce i jakie wyniki wypracowaliśmy dzięki niej.

Przygotowanie

Pierwszym krokiem było ustalenie terminów webinarów. To właśnie one były trzonem przedsprzedaży, a kampania e-mail marketingowa miała na celu przede wszystkim zapewnić na nich wysoką frekwencję.

Przy planowaniu przyjęliśmy więc założenie:

  1. 3 maile wychodzące w pierwszych 3 dniach (17-20.10) – informacja o tym, czego dotyczy kurs + zaproszenie na serię webinarów.
  2. 8 maili w 4 pierwszych dniach (20-24.10) – zapisy na webinaru
  3. 1 mail (24.10) – informacja o starcie przedsprzedaży
  4. Stała seria 1-3 maili dziennie dotycząca konkretnych tematów webinarów oraz materiałów zawartych w kursie wysyłanych przez 14 dni (24.10-07.11)

Wyniki z kampanii e-mail marketingowej

Pierwszym pytaniem, które pewnie sobie zadajesz jest “wow, średnio 2 maile dziennie przez 3 tygodnie. To nie zmęczyło odbiorców? Pomogło w ogóle w sprzedaży?” 

Jest to oczywiście pytanie bardzo trafne i już spieszę z odpowiedzią:

1.Czy to nie zmęczyło odbiorców?

Wręcz przeciwnie. Średnio otwieranych było 32% maili. Nie było tutaj widać tendencji spadkowej wraz z biegiem kampanii. 

Dodatkowo CTR (odsetek osób, które kliknęły link odnoszący do zapisu lub przedsprzedaży) wynosił 3,39%.

Szczególnie skuteczne były tutaj maile przypominające o rozpoczęciu webinaru. Dzięki nim mieliśmy “mocny start” każdego spotkania, bo już od początku chat był pełen pytań, a przykładowe statystyki takiego maila to:

2. Czy to pomogło w sprzedaży?

Maile wychodzące jedynie w przedsprzedaży kursu Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie wygenerowały 27 188 zł brutto przychodu.

Średnio na webinarach było 272 osoby.

Po każdym webinarze, na którym pojawiali się ludzie z mailingu generowaliśmy średnio 13 700 zł brutto  przychodu.

Odpowiedź więc jest krótka – tak. Kampania e-mail marketingu było skuteczna i całościowo wygenerowała 63 566,47zł brutto przychodu.

Pomożemy Ci z kampanią e-mail marketingową! Wypełnij formularz

    Wypełnij formularz kontaktowy jako: *



    kampania e-mail marketing | Nakład pracy

    Jak wiadomo warto by nasza firma była obecna w każdym kanale marketingowym. Nim jednak w każdy z nich wejdziemy warto zadać sobie pytania:

    1. Czy będzie to wymagało czasu, który lepiej przeznaczyć na coś innego?
    2. Czy będzie to wymagało środków, które lepiej przeznaczyć na coś innego?

    Właśnie w tym kontekście e-mail marketing wygląda fenomenalnie. Ponownie rozbijmy jednak odpowiedź na części:

    1. Czy będzie to wymagało czasu, który lepiej przeznaczyć na coś innego?

    Przygotowanie kampanii wymagało tutaj niewielkiego nakładu dodatkowej pracy. W mailach wysyłaliśmy bowiem:

    • informacje o treści webinarów, które były przygotowane już na potrzeby samego webinaru
    • próbne lekcje, które już były gotowe na potrzeby kursu
    • informacje przypominające o webinarze, które w swej konstrukcji są bardzo proste

    Jak widzisz treść takiej kampanii można więc opisać jednym słowem – recykling. Tego typu kampania pozwala na wykorzystanie już gotowych materiałów, nadanie im nowego życia i “wyciśnięcia” z niego maksimum potencjału.

    1. Czy będzie to wymagało środków, które lepiej przeznaczyć na coś innego?

    Przy zbudowanej już bazie nie potrzebujemy ogromnych nakładów pieniężnych. Wysłanie bowiem takiej ilości maili kosztowało 210 zł netto. 

    W efekcie więc nie dość, że możemy skutecznie nadać drugie życie już wyprodukowanym treścią to jeszcze możemy tanio trafić do zaangażowanych odbiorców. W końcu mailing trafia do bardziej świadomych odbiorców niż reklamy kierowane po zainteresowaniach.

    kampania e-mail marketing | Korzyści biznesowe:

    Podobno każdy przedsiębiorca lubi konkrety. Skupmy się więc właśnie na nich:

    1. Brak potrzeby tworzenia nowych treści.
    2. Dodatkowe wykorzystanie już zebranych baz klientów.
    3. Wysoki stopień konwersji.
    4. Niski koszt dotarcia do najbardziej zaangażowanych odbiorców.
    5. Przewidywalność kosztów. Tutaj nie ma systemu opartego o aukcje jak w większości popularnych kanałów marketingowych.

    Angażując się więc w kampanię e-mail marketingową ponosimy niskie koszty i ryzyko – w najgorszym wypadku wypiszą się z listy osoby, które nie chcą kupować naszych produktów.

    Jedyne czego potrzebujemy na początek to więc aktualna baza mailowa. Jeśli już taką posiadamy to trudno znaleźć powód, by kampanii e-mail marketingowej nie prowadzić.

    Autor wpisu

    Jan Klag

    Senior Meta Ads Specialist / Dział Excellence (Konsultant)

    Działa w marketingu internetowym od 2018 roku. Do każdego klienta podchodzi z otwartym umysłem i troską o jego interesy. Ceni sobie spokój ducha, więc pilnuje wszystkich terminów, by ten spokój utrzymać. Uwielbia złożone projekty wymagającę jeszcze bardziej żłożonych lejków. Audytowanie kont sprawia mu niemal tyle frajdy co piątkowy wieczór spędzony przy papierowym Zewie Cthulhu . Prywatnie dumny właściciel dwóch kotów, fan fantasy, kinematografii i pszczelarstwa.

    Chcesz z nami współpracować?

    Czy wiedziałeś że e-mail marketing jest skuteczną formą sprzedaży, pozwalającą na dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów oraz budowanie długotrwałych relacji z nimi?

    Skontaktuj się