Co to jest TikTok i jak działa? Mówi się, że są to miejsce, gdzie tylko się śpiewa, tańczy i robi challenge’e. Mówi się, że to miejsce tylko dla dzieci i młodych ludzi. Ale czy tak jest na pewno? O aplikacji TikTok zrobiło się głośno kilka lat temu i z marszu stała się fenomenem na całym świecie. Dlatego dziś nieco bliżej przyjrzymy się jej. Sprawdzimy, jak działa TikTok, jakie dale możliwości korzystania swoim użytkownikom, jakie panują tam aktualnie trendy i czy jest bezpieczny. Ocenimy potencjał, jakie mają reklamy na TikToku i czy warto w nią w ogóle inwestować.
TikTok to popularna na całym świecie aplikacja mobilna. Łączy w sobie funkcjonalności Snapchata, Instagrama, Spotify, Tidala i YouTube.
Pozwala użytkownikom na tworzenie, edycję i udostępnianie krótkich nagrań. Możesz nagrać wideo o dowolnej tematyce, a później dodać tam muzykę, napisy czy skorzystać z dostępnych filtrów i nakładek.
Pierwotnie jeden „tik tok” mógł mieć maksymalnie 15 sekund. Teraz jednak długość filmów stworzonych na platformę może mieć nawet 3 minuty.
Oczywiście, to nie koniec jej możliwości – jednak o nich opowiemy za chwilę.
Aplikacja robi furorę na całym świecie. Dlaczego?
TikTok najczęściej pobieraną aplikacją. Skąd wziął się fenomen TikToka?
Jej początki sięgają 2016 roku, kiedy świat obiegły informacje o nowej aplikacji stworzonej przez chińską firmę Bytedance. Na swój rodzimy rynek wypuściła ona aplikację Douyin.
Jej działanie opierało się przede wszystkim na tworzeniu i przesyłaniu krótkich, kilkusekundowych filmów. 100 milionów użytkowników w rok i ponad miliard wyświetleń dziennie to chyba całkiem niezły wynik, prawda? To właśnie wtedy podjęto decyzję o ekspansji na rynki zagraniczne pod zmienioną nazwą. Tak, dobrze kombinujesz – to był właśnie TikTok.
Po drodze jeszcze wydarzyło się kilka zbiegów okoliczności, które pomogły apce w zawrotnym tempie zdobyć palmę pierwszeństwa wśród społecznościówek:
w momencie powstania TikToka zamknięto popularny na całym świecie Vine (któż nie pamięta tych króciutkich nagrywek i publikowanych akcji bramkowych z meczów piłkarskich!);
niszę po Vine próbowało zapełnić Musical.ly, które szybko zdobywało rzesze fanów w USA;
w listopadzie 2017 ByteDance wykupiło Musical.ly za miliard dolarów;
początkowo utrzymywano dwie aplikacje mobilne, jednak w sierpniu 2018 połączyły się w jedną, a wszystkiej konta z Musical.ly przeniesiono do TikToka.
Może i twórcy mieli trochę szczęścia, jednak nie można odmówić im biznesowego zacięcia i wykorzystania nadarzającej się okazji.
I tak o to w ciągu kilku lat TikTok stał się najbardziej gorącą i energetyczną apką na świecie.
O jej popularności niech świadczy fakt, że pierwszy miliard użytkowników TikTok osiągnął najszybciej niż jakakolwiek inna platforma społecznościowa. Ta magiczna granica pękła w 2021 roku. Wciąż jest najczęściej pobieraną aplikacją na świecie i raczej jeszcze długo się to nie zmieni – do tej pory zrobiono to „zaledwie” ponad 3 miliardy razy.
Czytaj dalej lub zostaw swój kontakt
Co stoi za sukcesem aplikacji TikTok?
Oto kilka składowych:
pandemia (co mieliśmy robić w czasie lockdownu, jeśli nie pracować i rozwijać swoją kreatywność?);
rozwój trendu mobile-first i mobile-only (smartfon to dla nas naturalne środowisko rozrywki, pracy i codziennego funkcjonowania i przedłużenie naszej ręki);
wykorzystanie contentu video do edutaintment (lubimy, gdy coś się rusza, gdy ktoś mówi, a przy tym nas bawi i uczy);
machine learning (momentalnie tworzy się „nasza” tiktokowa bańka, a algorytmy w mig uczą się naszych preferencji i podsyłają treści, które z dużym prawdopodobieństwem nas zainteresują. A im więcej czasu spędzimy w niej, tym lepiej, prawda?).
Według DatePortal tylko w Polsce na początku 2022 roku aplikacja miała aż 7.7 miliona użytkowników TikToka powyżej 18 roku życia. Dla porównania Facebook miał 17.65 mln, Instagram 10.7 mln, a YouTube 27.2 mln takich użytkowników. Biorąc pod uwagę tempo wzrostu, TikTok w niedługim czasie może pobić kolejne rekordy.
Jak działa TikTok – najważniejsze informacje
TikTok to pochwała kreatywności. W kontekście biznesowym aplikacja daje ocean możliwości do budowania wizerunku, podkreślania charakteru marki czy prowadzenia szerokozasięgowych kampanii reklamowych.
Materiały przed publikacją można wzbogacić o dodatkowe nakładki, filtry czy efekty. Wyświetlanie filmów odbywa się w zapętleniu, a użytkownicy mogą go polubić czy zostawić komentarz. Możliwe jest także udostępnianie wideo na inne platformy społecznościowe.
Rejestracja jest intuicyjna i szybka, a dołączając do społeczności, nie musisz obserwować innych użytkowników, żeby opublikować swój pierwszy film.
Algorytmy i trendy na TikToku
Jak pokazuje historia wielu twórców nie potrzeba mieć długiej historii, by szybko zaistnieć zyskać ogromne zasięgi.
Im częściej Twoje treści będą na czasie, tym szybciej znajdziesz się w proponowanej kategorii „Dla Ciebie”. A stąd już krótka droga do większego zaangażowania i nowych obserwujących.
Przez lata nie wiedzieliśmy nic o działaniu algorytmów TikToka, jednak niedawno uchylono mały rąbek tajemnicy.
Po pierwsze – algorytm potrafi umieścić materiały z małą liczbą odtworzeń w sekcji „Odkryj”, by tym samym zaserwować zupełnie nowe treści do przeglądania.
Po drugie – ważnym czynnikiem jest lokalizacja. Oglądanie filmików w pierwszej kolejności umożliwia się właścicielom kont z tego samego obszaru. Lokalne marki i biznesy niech potraktują to jako protip.
Mechanizm działania poza tym jest podobny do innych platform – w feedzie będziemy dostawali treści podobne do tych, na których „zatrzymaliśmy się” wcześniej. W końcu algorytm chce nam serwować materiały takie, jakie „lubimy”, by zatrzymać nas na dłużej przy sobie. I o tym musisz szczególnie pamiętać, tworząc materiały dla swojej marki.
Jak używać TikToka – krótki poradnik
Interfejs i obsługa nie różni się zbytnio od innych aplikacji. Wszystkie funkcje znajdziesz na ekranie smartfona.
Najważniejsze dla Ciebie będą:
STRONA GŁÓWNA – masz dwie opcje przeglądania treści: „Obserwujesz” (filmy od twórców, których obserwujesz) i „Dla Ciebie” (algorytm podsuwa tu treści, które mogą Cię zainteresować);
ODKRYJ – w tej zakładce wyszukasz użytkowników, najnowsze trendy i popularne hasztagi na TikToku;
PRZYCHODZĄCE – to miejsce na wszystkie Twoje powiadomienia o nowych obserwujących, polubieniach czy komentarzach. Po prawej stronie ekranu znajdziesz skrzynkę odbiorczą z DMami;
JA – to nic innego jak Twój profil, który możesz dowolnie uzupełniać i edytować.
Jak założyć konto na TikToku?
Stworzenie konta na TikToku nie trwa długo i nie powinno Ci sprawić żadnych trudności. Krok po kroku odpowiadamy, jak założyć konto TikTok:
Pobierz aplikację z Google Play lub AppStore (możesz też otrzymać link do pobrania aplikacji po podaniu numeru telefonu na stronie internetowej TikToka
Uruchom aplikację
Zarejestruj się dzięki kontu Google, za pomocą Facebooka, Twittera lub adresu e-mail lub numeru telefonu.
Jak to z takimi platformami bywa, uzupełniamy tam swoje dane i wyrażamy zgodę na dostęp do kamery, galerii i mikrofonu (o ile zamierzasz tworzyć swoje wideo).
Każdy może też skorzystać z funkcji konto PRO. Jest ono dostępne dla wszystkich za darmo. W ustawieniach zarządzania kontem znajdziesz opcję „Przełącz na konto PRO”. Dzięki temu dostępny będzie dla Ciebie rozbudowany moduł analityczny, który składa się z trzech głównych działów: Przegląd, Treść, Obserwujący.
W każdym z nich znajdziesz potrzebne informacje, które wykorzystasz zarówno do tworzenia kolejnych treści wideo, jak i do działań reklamowych.
Co nagrywać na TikToku?
Może Ci się wydawać, że Tik Tok to tylko i wyłącznie piosenki, żarciki i filmy bez ambicji, a ich nagrywanie odbywa się w totalnym chaosie i pośpiechu, to…. po prostu Ci się to wydaje!
Zarówno twórcom, jak i markom Tik Tok daje olbrzymie pole do popisu i budowania wiarygodnego przekazu oraz relacji w naprawdę kreatywnej formie.
Jak to w mediach społecznościowych bywa, jeśli chcesz dotrzeć do użytkowników, musisz zacząć ich rozumieć, myśleć jak oni i mówić ich językiem.
Jakie treści „klikają się” na TikToku?
Popularne formy materiałów wideo, które mogą zwiększyć Twoje szansę na podbicie karty „na czasie” to:
Lip sync – poruszanie ustami do dźwięków popularnych piosenek dostępnych w aplikacji i puszczanych z playbacku. Twórca najczęściej naśladuje oryginalnego wykonawcę utworu – jednak nie jest to konieczne. Influencerzy i tiktokerzy mogą tworzyć także własne treści – dostosowane zarówno do Tone of Voice marek i odbiorców;
Układy taneczne – choreografia i wszelakie harce da się przełożyć także na komunikację marketingową marek
Comedy – ta kategoria to kreatywność w czystym wydaniu. Zmieszczą się tu zarówno scenki, pranki czy wcielanie się w rolę ze znanych stand-upów, filmów czy kabaretów.
Edukacja i tutoriale – filmy z tej kategorii są szczególnie popularne w branży food czy beauty. Ciekawie zmontowane przepisy czy krótkie filmy dotyczące makijażu dość szybko stają się viralem (zwłaszcza kiedy pokazują mnóstwo domowych trików). To wszystko sprawia, że teraz o wiele trudniej przebić się z takimi treściami na platformie niż jeszcze rok czy dwa lata temu. Nie brakuje tu jednak – jak i w całym internecie – contentu z bardziej niszowych obszarów, jak fizjoterapia, rysunek czy scrapbooking. Działania marek w tym formacie mogą przynieść w przyszłości wiele korzyści, dzięki ekspozycji, zasięgom i systematycznej pracy.
Podróże i lifestyle – opowieść ciekawych miejsc do zwiedzenia czy nagrywanie sesji zdjęciowej chociażby w branży meblarskiej czy designerskiej m0że przysporzyć markom nowych obserwujących i przyszłych klientów. Tutaj warto też wesprzeć się mocą popularnych w sieci influencerów. Inspiracje i łechtanie pragnienia prestiżu to ciekawa ścieżka dla marek luksusowych, którą mogą też pójść na Pintereście.
Challenge – mimo, że wydaje się to dość „płytkie” rozwiązanie, to może przynieść wiele korzyści także brandom czy firmom, które odpowiednio do tego podejdą. Viralowa treść stworzona przez markę to prawdziwy święty Graal (nie tylko dla marketerów). Zasada jest tu dość prosta – publikowany film powinien zawierać główny hasztag danego wyzwania. Twórca oznacza innych użytkownika. Ten kolejnego (lub kolejnych) i tak tworzy się viralowy efekt kuli śnieżnej. Jeśli będzie on chwytliwy, prosty do wykonania i zgodny z Twoją strategią komunikacji, to jest ogromna szansa, że takie nagrania staną się hitem TikToka.
Duet, czyli Double Trouble – praktycznie od samego początku ogromną popularność zdobywają nagrania, w których użytkownicy mają możliwość korzystania z opcji „duet”. Wtedy takie filmy powstają na dwóch urządzeniach jednocześnie. Użytkownicy mogą je tworzyć wspólnie ze znajomymi, ale też z ludźmi kompletnie randomowymi.
Transmisje na żywo – o tym, jak zrobić live na TikToku dowiesz się za chwilę
Chcesz zaistnieć na TikToku? Opowiadaj historie, dawaj wartość, a nie nagrywaj reklamy!
Czy Ty już też dostrzegasz potencjał komunikacji marek ze swoimi fanami/odbiorcami/klientami?
Oczywiście, to nie wszystkie pomysły na treści na tej platformie. Jeśli chodzi o relacje z brandami czy influencerami należy pamiętać, żeby nie tworzyć reklam, a „tiktoki”. Pomimo tego, że wciąż największe grono odbiorców, to młodzi ludzie, to jednak ich cyfrowa codzienność sprawia, że są szczególnie wyczuleni na sprawy reklamowe czy ambasadorskie. Autentyczność – tego oczekujemy od firm obserwując ich media społecznościowe. Nie fałszu, sztuczności czy obłudy i nachalnej reklamy, a naturalności i autentyczności.
Jak komunikuje się Twoja firma na socialach? Co wiesz o swoich użytkownikach? Skupiasz się na nich – ich problemach, pragnieniach i marzeniach czy raczej to Twoja firma i produkt są na pierwszym planie? Rozmawiasz ze swoimi odbiorcami czy tylko do nich mówisz? Zastanów się.
Aplikacje do edytowania TikToków
Aby zacząć tworzyć na TikToku wystarczy tylko (i aż) smartfon z dostępem do internetu. Nagrywanie możesz rozpocząć w samej aplikacji, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wykorzystać nagrane wcześniej filmy.
TikTok ma własny wbudowany edytor i kilka podstawowych narzędzi. Jednak jeśli chcesz od razu wyjść na wyższy poziom, dostępna jest opcja zewnętrznych aplikacji do edycji TikToków. Przetestuj kilka z naszych propozycji i wybierz najlepszą dla siebie (kolejność przypadkowa):
CapCut
Vizmato
Funimate
InShot
Quik
Timbre
Magisto
BeetCut
VivaCut
Którą z aplikacji wypróbujesz najpierw?
Jak zrobić live na TikToku?
Aby wystartować ze swoją pierwszą transmisją live na TikToku, musisz koniecznie spełnić dwa podstawowe warunki:
mieć ukończone 16 lat;
posiadanie co najmniej 1000 followersów.
Tak naprawdę niewiele więcej trzeba, by odpalić live na TikToku. Wystarczy kilka prostych kroków:
otwórz aplikację na smartfonie;
naciśnij ikonę + „dodaj”, która znajduje się na u dołu ekranu;
wybierz opcję „LIVE”;
w podglądzie dodaj tytuł, zarządzaj możliwością komentarzy, dodaj efekty czy filtry (jeśli chcesz) i udostępnij live w innych kanałach.
Potem wystarczy już tylko nacisnąć przycisk nagrywania i… rozpocząć transmisję.
Prawda, że to bardzo proste?
Przygotowując się do transmisji, nie zapomnij o ważnych aspektach, które pomogą Ci (i Twojej marce) wyprzedzić konkurencję.
Zadbaj o scenerię, tło i oświetlenie.
Zatroszcz się o dźwięk i komfort nagrania – niech sąsiad nie wierci w ścianie, a sygnał Wi-Fi będzie bez zarzutu.
Scenariusz to podstawa – zaplanuj, co chcesz powiedzieć i pokazać.
Wybierz odpowiednią porę – w szkole lub pracy ludzie (najpewniej) nie będą mogli w nich aktywnie uczestniczyć.
Reaguj i moderuj komentarze – jeśli nie możesz samodzielnie, poproś o pomoc.
Na TikToku możesz skorzystać z możliwości łączenia transmisji live i zapraszania ludzi do rozmowy (podobne funkcjonalności oferuje też Instagram).
Jeśli zastanawiasz się, czy w TOP 10 polskich TikTokerów znajdziesz popularnych influencerów czy celebrytów, których możesz kojarzyć z popularnych gazet czy serwisów plotkarskich, to Cię zmartwimy. No chyba, że znasz takie osobowości, jak bracia Neffati, Twin Style czy Mary Jeleniewską. To właśnie oni zajmują podium w rankingu.
Na swoich kontach zgromadzili odpowiednio: 17600000, 14400000 i 13300000 użytkowników.
Bracia Neffati słyną z filmówy typu comedy. Hubert i Sebastian (Twin Style) to bodajże najbardziej kreatywny i uzdolniony duet – ich filmy są przemyślane, dopracowane, a większość rozchodzi się viralem. Z kolei Maria Jeleniewska wybiła się przede wszystkim dzięki lip-sync.
Dla porównania numer 8 tego zestawienia, czyli Robert Lewandowski ma „jedynie” 5300000 zasięgu.
Najpopularniejsi twórcy TikToka na świecie
Zastanawiasz się, jak to wygląda na świecie?
Jeśli wydaje Ci się, że wyniki w Polsce robią wrażenie, to zobacz, jakie wyniki aplikacja wykręca globalnie.
Pierwsze miejsce zajmuje Charli D’Amelio (138.4 mln followersów), drugie Khaby Lame (135.3 mln followersów), a trzecie Bella Porch (88.5 mln). Co ważne, wszyscy oni zdobyli swoją popularność w nad wyraz szybkim czasie. Zaowocowała ona milionowymi kontraktami reklamowymi, luksusowymi kolaboracjami czy występami na wielkich wydarzeniach czy w sławnych programach, jak choćby „The Tonight Show” Jimmy’ego Fallona.
Coraz więcej marek – tych globalnych, i tych krajowych czy lokalnych – przekonuje się do obecności na tej platformie – nie tylko dzięki współpracom influencerskim. Oczywiście, nie oznacza to, że Ty i Twoja firma macie nie próbować swoich sił na TikToku. To pewne, że od razu nie będziesz wykręcać takich liczb, jak Zusje, Ewa Zawada czy Marley – jednak jest duża szansa, że szybko znajdziesz swoją niszę, która będzie rezonować z Twoimi treściami.
Czy TikTok jest bezpieczny?
TikTok – jak inne media społecznościowe – nie są platformami przeznaczonymi dla dzieci. Może on stanowić dla nich pewne zagrożenie.
Ograniczenia nałożone przez twórców można łatwo obejść (wystarczy stworzyć konta z fałszyą datą urodzin), a kontrola rodziców może nie wystarczyć.
Mówiąc o potencjalnych zagrożeniach, nie mamy na myśli tylko przeglądania treści przedstawiających nagość. Wciąż pojawiają się tu niebezpieczne wyzwania, czy TikToki jawnie nawołujące do agresji i nienawiści, a także bezpośrednio pokazujące drastyczne sceny, jak choćby przemoc wobec ludzi i zwierząt.
Niestety, bezpieczeństwa dzieciom nie zapewni też algorytm TikToka, który nie jest w stanie przefiltrować „ukrytych” w filmikach przekazu, jak nierealne „ideały” naszego ciała czy promowanie próżności, obłudy i nadmiernego konsumpcjonizmu.
Tak naprawdę, odpowiedź na pytanie, czy TikTok jest bezpieczny niezależnie od wieku, zależeć będzie zarówno od samych użytkowników, jak i ich opiekunów.
Czy TikTok zostanie usunięty?
Jeszcze w 2020 roku cały świat obiegły informacje, że TikTok zostanie zablokowany, a nawet usunięty w wielu krajach.
Wszystko za sprawą jego polityki prywatności, której niektóre zapisy mogą rodzić pytania i wątpliwości na temat internetowego czy cybernetycznego bezpieczeństwa.
Pojawiały się pytania – jak przy większości aplikacji społecznościowych (pamiętasz aferę Facebook vs. Cambridge Analytica?): „czy TikTok szpieguje swoich użytkowników?”. Międzynarodowa dyskusja była na tyle gorąca, że do gry wkroczyły niezależne firmy. Aplikację prześwietliły i zaudytowały takie firmy, jak Penetrum, Zimperium, a także naukowcy z Citizen Lab przy Uniwersytecie w Toronto.
Efekty? TikTok nie jest wolny od obaw o prywatność, bezpieczeństwo konta, dane czy cenzurę.
Są też kraje, w których jest lub był zablokowany dostęp do aplikacji – Pakistan, Indonezja, Bangladesz, a nawet USA (pamiętacie głośną sprawę za czasów prezydentury Donalda Trumpa?)
Decyzja o zakładaniu konta – jak na każdej platformie – powinna być w 100% przemyślana i świadoma.
Czy TikTok jest płatny?
W tym momencie TikTok to darmowa aplikacja mobilna. Podobnie jest z treściami. Nie wiemy, jak długo potrwa taka sytuacja. TikTok zastanawia się nad płatnymi subskrypcjami , które pozwolą twórcom pobierać opłaty za ich nagrania. Wcześniej planowano wprowadzenie „napiwków” dla ulubionych twórców. Czy doczekamy się płatnego TikToka? Czas pokaże – z pewnością Cię o tym poinformujemy!
Reklama na TikToku
Możesz zastanawiać się, czy TikTok ma sens z punktu widzenia biznesowego.
Bo przecież tam tylko jakieś muzyki, tańce, swawole, a jedno wyzwanie goni kolejne.
Od samego początku TikTok stał się socialową „mekką” generacji Z, czyli osób młodych, urodzonych w latach 1995-2010. Tylko w naszym kraju korzysta z niej nawet 15 razy dziennie (aż 37.5%), bez względu na godzinę czy porę dnia. Łącznie daje to nawet 2 godziny spędzone przed ekranem smartfona.
Może wydawać Ci się, że na razie nie jest to opłacalne, jednak pamiętaj, że to właśnie pokolenie Z już niedługo będzie podejmować pierwsze, samodzielne decyzje zakupowe i warto już teraz budować z nimi dobre relacje.
Pomóc w tym mogą także kampanie płatne na Tik Toku. Jak w innych mediach społecznościowych, także TikTok ma własny system reklamowy. Tak więc prócz publikowania contentu organicznego, który ma szansę nieść się viralem, możesz wykorzystać wielki potencjał, jaki ma reklama na TikToku. O niej śmiało mógłby powstać oddzielny tekst, ale musisz wiedzieć, że nasi klienci już skutecznie korzystają z tych możliwości.
Sam TikTok idealnie pasuje do wymaganej obecnie postawy w opartej na wzajemnej współpracy i synergii wielu kanałów, które będą się wspierać i uzupełniać. Interesuje Cię Tik Tok i reklama na tym portalu? Skontaktuj się z nami, a wspólnie wybierzemy najlepsze rozwiązania dla Twojej firmy.
Czytaj dalej lub zostaw swój kontakt
TikTok – jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych
Mimo, że króluje tam przede wszystkim rozrywka (choć coraz częściej pojawia się tam wiele wartościowych i eksperckich treści), to jednak warto się zastanowić, czy Twoja marka nie powinna się tam pojawić.
Łatwość przygotowania wideo o długości kilku sekund czy 3 minut, społeczność w różnym wieku, mnogość kreatywnych funkcji czy rozbudowane możliwości budowania historii marki/produktu, wybicie się na tle konkurencji i ciekawe perspektywy reklamowe… Potencjał TikToka jest ogromny w dłuższej perspektywie.
Jednak zanim zaczniesz tu działać, odpowiedz sobie na pytanie: czy wartości i filozofia mojej marki będą nadawały się do tego kanału komunikacji?
Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z najważniejszych strategii marketingowych dla firm i wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoją widoczność w sieci. Nowa strona internetowa wymaga szczególnej uwagi, ponieważ od jej prawidłowego startu zależy, jak szybko pojawi się w wynikach wyszukiwania. W tym poradniku krok po kroku wyjaśniamy, jak samodzielnie pozycjonować nową stronę w wyszukiwarce Google....
LinkedIn to platforma społecznościowa dla profesjonalistów, która jest potężnym narzędziem do poszukiwania pracy, sprzedaży czy budowania marki – zarówno osobistej, jak i firmowej. Dzięki niej możemy nawiązywać wartościowe kontakty, dzielić się osiągnięciami oraz budować profesjonalny wizerunek, który przyciągnie potencjalnych pracodawców czy klientów. W dobie cyfryzacji, kiedy interakcje zawodowe coraz częściej przenoszą się do świata online,...
Kilka słów o TikTok For Business Na TikToku jest około miliard aktywnych użytkowników miesięcznie. 67% z nich dzięki tej apce dokonało konkretnego zakupu, ponieważ zainspirował ich konkretny filmik. Spora część regularnie przeszukuje TikToka w poszukiwaniu nowych produktów lub ciekawych marek. Tyle ze statystyk. TikTok, aplikacja do tworzenia i udostępniania krótkich filmów wideo, jest bez wątpienia...