8 najlepszych narzędzi do planowania słów kluczowych
Słowa kluczowe to nic innego jak wyrazy, a nawet całe zwroty, które użytkownicy wpisują w okno wyszukiwarki, gdy poszukują informacji na interesujący ich temat. Dzięki temu dokonywana jest selekcja dostępnych materiałów, a odbiorca otrzymuje wiele wyników.
Słowa kluczowe można podzielić na kilka kategorii:
generyczne (ogólne, proste frazy charakterystyczne dla danej branży np. książka, słuchawki, spodnie),
gługiego-ogona (rozbudowane, składające się z kilku wyrazów, bardzo szczegółowe np. ksiażka o marketingu internetowym, tanie słuchawki bezprzewodowe, czarne spodnie zwężane),
brandowe (zawierają nazwę marki, w moim przypadku będzie to np. “szkolenia reklama na Facebooku”,
geolokalizowane (zawierają nazwe miejscowości, np. restauracja włoska Bydgoszcz).
Odpowiedni dobór słów kluczowych jest jednym z podstawowych działań z zakresu SEO/SEM. Mają one między innymi wpływ na widoczność Twojej witryny w wyszukiwarce Google oraz na precyzyjne dotarcie z reklamą do grupy docelowej.
Poznaj narzędzia, które ułatwią Ci znalezienie wartościowych słów kluczowych!
Czytaj dalej lub zostaw swój kontakt
Narzędzia do planowania słów kluczowych
Content marketing oraz reklama w sieci dwie to branże, które nieustannie się rozwijają. Wymaga to wprowadzania i ulepszania pomocnych do ich prowadzenia rozwiązań. Jednym z nich są właśnie narzędzia do planowania słów kluczowych. Wybrałem 8 propozycji, które moim zdaniem są najlepsze! Sprawdź, jak mogą Ci pomóc!
Planer słów kluczowych Google Ads
Zazwyczaj wykorzystywany jest do prowadzenia płatnych kampanii reklamowych w sieci wyszukiwania czy w sieci Google Ads (AdWords). Wyniki pokazane w Planerze pokazują na przykład częstotliwości kliknięć w reklamę, która została utworzona dla danego słowa lub zwrotu, koszt za jedno kliknięcie, a także trendy czy konkurencyjność słowa kluczowego. Nie zmienia to faktu, że jest to jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi przez osoby z działów SEO czy tworzące strategie content marketingowe. Narzędzie jest darmowe, jednak wymagane jest posiadanie konta Google.
Semstorm to płatne narzędzie, jednak jest jednym z podstawowych dla osób zajmujących się marketingiem treści. Z jego pomocą można otrzymać wiele prostych podpowiedzi, bardzo podobnych do haseł wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarce Google. Wyniki podawane są w kolejności alfabetycznej, co umożliwia ich segregację oraz analizę. W otrzymanych podpowiedziach znajdują się również frazy z przyimkami, a nawet pytaniami, co dostarcza nowych danych.
Senuto
To jedno z narzędzi, które od podstaw zostało stworzone do działań w zakresie SEO. Pokazuje bardzo wiele wyników dla danego słowa, które można filtrować na różne sposoby. Dodatkowo powiązane frazy wyświetlane są nie tylko w wąskim, ale także szerokim dopasowaniu. Dzięki temu można dokonać bardziej szczegółowej analizy słów kluczowych. Przy okazji można poznać zwroty, na które wcześniej byśmy nie wpadli. Dostęp do tego narzędzia jest płatny.
Google Trends
To bardzo ciekawe, bezpłatne narzędzie, które pomaga w badaniu poziomu popularności słowa kluczowego w danym przedziale czasu. Pomimo tego, że działa w czasie rzeczywistym, można dzięki niemu poznać na przykład trendy powiązane z daną tematyką. Z jego pomocą, sprawdzisz na przykład, jak często wpisywana w wyszukiwarce była fraza bombki choinkowe w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co pozwoli Ci odpowiednio zaplanować działania.
Answer The Public
To narzędzie przyda się szczególnie osobom, które lubią analizować dane przedstawione w ciekawej formie wizualnej i potrzebują nowych tematów na artykuły na bloga. Answer The Public dostarczy nie tylko dużą ilość przydatnych informacji, ale także wiele inspiracji dotyczących szukanych fraz szczególnie tych dłuższych. W wynikach znajdziesz również pytania, które użytkownicy zadają do wcześniej sprecyzowanych słów np. „jak zbudować stronę w WordPress?”.
To kolejne darmowe narzędzie, które umożliwia sprawdzenia takich danych jak: średnia miesięczna liczba wyszukiwań lub koszt za jedno kliknięcie reklamy. Pokazuje także konkurencję dla danego słowa kluczowego czy trendy. Wyniki pojawiają się w kolejności alfabetycznej, co ułatwia ich analizę. Ubersuggest dostarcza dane nie tylko z kampanii Google AdWords, ale także z YouTube, zakładki obrazy czy zakupy.
KW Finder
KW Finder określane jest jako bardzo dobra alternatywa dla popularnego Planera słów kluczowych Google Ads. W otrzymanych wynikach znajdują się między innymi: trendy, średni koszt za jedno kliknięcie czy konkurencja dla określonej frazy. Oprócz tego narzędzie dostarcza regularne sugestie czy pytania na wskazane słowa kluczowe. Użytkownicy mają także możliwość sprawdzenia, czy fraza w języku niemieckim wyszukiwana jest na przykład w Polsce. Opcja bezpłatna jest dostępna dla 50 wyników 3 dowolnych zapytań na dobę.
Keyword.Guru
Jego wyróżnikiem jest to, że analizuje wyniki z kilku głównych platform: Google, Yahoo, Bing, eBay, Amazon, YouTube czy Google Play. Użytkownik dostaje sporą liczbę informacji pochodzących z różnych źródeł. Przydaje się szczególnie osobom odpowiedzialnym za strategię treści w firmie. Narzędzie jest bezpłatne.
Wiele narzędzi jeden cel
Nie ulega wątpliwości, że poznanie wartościowych słów kluczowych jest bardzo istotne dla osób, które są lub będą odpowiedzialne za budowanie marki w sieci. Dzięki odpowiednim narzędziom i umiejętnościom poszukiwania mogą być szybsze, a przede wszystkim efektywniejsze. Sprawdź, która z wymienionych powyżej propozycji sprawdzi się w Twoim przypadku i rozwiń swoją firmę!
Autorzy wpisu
Prywatne: Marek Gwóźdź
Marketing manager | Meta Ads Specialist
Marek najlepszych marek. FB Ads Specialist od 2017, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomoże. Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera). Pracuje z największymi markami w Polsce. Przygotowuje reklamy w 11 krajach Europy, jak również w Stanach Zjednoczonych. Największy sukces? Wyprzedanie całej TAURON Areny Kraków na 3 dniowy event #Wagner2019 #Wagner2021 (44 920 biletów). Wykładowca na kierunku Marketing Internetowy na Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie oraz na kierunku Marketing B2B w Wyższej Szkole Bankowej w Łodzi.
Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z najważniejszych strategii marketingowych dla firm i wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoją widoczność w sieci. Nowa strona internetowa wymaga szczególnej uwagi, ponieważ od jej prawidłowego startu zależy, jak szybko pojawi się w wynikach wyszukiwania. W tym poradniku krok po kroku wyjaśniamy, jak samodzielnie pozycjonować nową stronę w wyszukiwarce Google....
LinkedIn to platforma społecznościowa dla profesjonalistów, która jest potężnym narzędziem do poszukiwania pracy, sprzedaży czy budowania marki – zarówno osobistej, jak i firmowej. Dzięki niej możemy nawiązywać wartościowe kontakty, dzielić się osiągnięciami oraz budować profesjonalny wizerunek, który przyciągnie potencjalnych pracodawców czy klientów. W dobie cyfryzacji, kiedy interakcje zawodowe coraz częściej przenoszą się do świata online,...
Kilka słów o TikTok For Business Na TikToku jest około miliard aktywnych użytkowników miesięcznie. 67% z nich dzięki tej apce dokonało konkretnego zakupu, ponieważ zainspirował ich konkretny filmik. Spora część regularnie przeszukuje TikToka w poszukiwaniu nowych produktów lub ciekawych marek. Tyle ze statystyk. TikTok, aplikacja do tworzenia i udostępniania krótkich filmów wideo, jest bez wątpienia...