Konto reklamowe na Pinterest! Pinterest to bardzo ciekawy, wizualny portal społecznościowy, na którym dominuje pomysłowość i inwencja twórcza użytkowników. Nie wszyscy jednak wiedzą, że jest tam również ogromny potencjał marketingowy (Pinterest ma ponad 400 milionów użytkowników miesięcznie!) i zdecydowanie warto pojawić się tam ze swoim biznesem. Ty też możesz!
Konto reklamowe na Pinterest! Zakładanie konta krok po kroku
- Wejdź na https://www.pinterest.com/business/create/
Wyświetli Ci się takie okienko, jak poniżej. Uzupełnij e-mail, utwórz hasło i wpisz swój wiek, a następnie kliknij Utwórz konto.
2. Uzupełnij dane
Gdy utworzysz konto, pojawi Ci się mały formularz z danymi do wypełnienia. Są to: nazwa profilu, gdzie najlepiej wpisać nazwę firmy, adres strony internetowej, jeśli takową posiadasz, kraj oraz język.
W tym miejscu możesz również ustawić swoje zdjęcie profilowe.
3. Opisz swoją firmę
W tym kroku Twoim zadaniem jest określenie, czym mniej więcej zajmuje się Twoja firma. Moda, wydarzenia, fitness? A może coś innego? Wybierz odpowiednią opcję w rozwijanym menu.
Niżej określasz zaś, jakie cele stawiasz sobie, tworząc konto reklamowe na Pinterest. Możesz wybrać trzy opcje, które najbardziej do Ciebie przemawiają.
W kolejnym oknie określ nieco konkretniej, czym się zajmujesz.
4. Zgoda na reklamy
W kolejnym oknie wyświetli Ci się pytanie, czy interesuje Cię publikowanie reklam na Pintereście. Zgaduję, że tak właśnie jest, aczkolwiek odpowiedź na to pytanie zawsze można zmienić.
Gdy już to zrobisz, otworzy Ci się centrum biznesowe Pinteresta, które wygląda tak:
Gratulacje! Właśnie utworzyłeś/-aś swoje konto reklamowe na Pintereście! Czas na konfigurację.
Konfiguracja konta reklamowego na Pinterest
W prawym górnym rogu centrum biznesowego znajdziesz rozwijane menu. Gdy w nie klikniesz, pokażą Ci się opcje konfiguracji Twojego konta.
Gdy wejdziesz w ustawienia, zobaczysz taki ekran:
W pierwszych trzech zakładkach po lewej stronie znajdziesz informacje o Twoim koncie. Te w pierwszym oknie, jak opis profilu możesz uzupełnić, a pozostałe wpisywałeś/-aś już przy zakładaniu konta.
Z ważniejszych rzeczy, znajdziesz tam potwierdzone konta. To miejsce, w którym na początku musisz potwierdzić swoją witrynę internetową. Następnie zaś będziesz mógł/mogła podpiąć do Twojego Pinteresta również konta z innych mediów społecznościowych, jak Instagram czy YouTube.
Poza tym masz również dostęp do innych, kosmetycznych paneli, jak ustawienia społecznościowe czy powiadomienia.
I gotowe! Twoje konto reklamowe na Pintereście jest już założone i skonfigurowane.
Jeśli chcesz z sukcesem realizować również działania reklamowe w ramach Pinterest Ads – skontaktuj się z nami.
Czytaj również:
– Jak wdrożyć Google Analytics 4 (GA4)?
Autor: Marek Gwóźdź