Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że nie ma nic prostszego, niż prowadzenie profilu firmowego na LinkedInie. Siadasz, piszesz o Waszej pracy, szerzej o branży i statystyki rosną. W praktyce niestety nie jest to takie łatwe. Dlatego dziś o tym, jak dobrze prowadzić profil firmowy na LinkedInie, by wzrosty profilu przekładały się również na efekt biznesowy.
Dlaczego warto mieć profil firmowy na LinkedInie?
Każdego dnia setki milionów potencjalnych klientów B2B (i nie tylko) przeglądają LinkedIna. Jeżeli chcesz do nich dotrzeć, to warto pojawić się tam również z firmowym profilem.
Da Ci to fantastyczną szansę, by zbudować pozycję Twojej marki, zaprezentować jej kompetencje, jakość i przydatność dla potencjalnych klientów.
LinkedIn będzie też świetnym miejscem, by z bezpośrednio komunikować się z klientami, a co za tym idzie – monitorować ich reakcje na Wasze działania, rozpoznawać ich potrzeby i dostosowywać do nich swoją ofertę.
Jeżeli więc Twojej firmy jeszcze nie ma na LinkedInie, to najwyższy czas to zmienić!
Profil firmowy na LinkedInie – jak go stworzyć?
Zanim przejdziemy do wskazówek na temat samego prowadzenia profilu firmowego, najpierw warto dowiedzieć się, jak w ogóle go na LinkedInie założyć. To bardzo proste.
W prawym górnym roku naciskasz na kostkę “Dla firm”. Pojawi Ci się wówczas menu, z którego na samym dole wybierasz “Utwórz stronę firmową”.
Następnie potwierdzasz, że chcesz założyć profil firmy i przechodzisz już do wypełniania niezbędnych danych. Takich, jak nazwa firmy, branża, zdjęcie profilowe czy opis.
Po wpisaniu danych na samym dole znajdziesz przycisk “Utwórz stronę”.
I gotowe! Profil firmowy na LinkedIn właśnie został założony. Teraz czas przejść do tego, jak się nim zająć.
Jak dobrze prowadzić profil firmowy na LinkedInie?
W marketingu zmienia się praktycznie wszystko, poza jednym – dobre treści sprzedają i przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Ty na pewno chcesz osiągać takie właśnie efekty na LinkedInie. Aby tak było, musisz zwracać uwagę przede wszystkim na kilka elementów.
Twórz wizerunek eksperta
Pewnie zależy Ci na tym, by Twoja firma cieszyła się wizerunkiem profesjonalnej marki. Lidera, który posiada wiedzę i ochoczo się nią dzieli.
Publikuj więc regularnie artykuły, analizy branżowe, wpisy o najnowszych trendach, a także case studies, które ilustrują skuteczność Twojej firmy i jej rozwiązań. Wyjaśniaj też te bardziej zawiłe tematy, do których odbiorcy normalnie mają obawy podchodzić samemu.
Dzielenie się ekspercką wiedzą buduje autorytet i zaufanie. A to jest szczególnie ważne w zdobywaniu nowych klientów i utrzymywaniu relacji z obecnymi. Daj im sygnał, że na Twoim profilu firmowym zawsze znajdą cenną dawkę wiedzy, której potrzebują i którą realnie mogą wykorzystać w swoich działaniach. To bardzo ważne i praktyczne.
Bądź źródłem wiedzy o nowinkach
Wspomnieliśmy już, że w marketingu zmienia się praktycznie wszystko. Dobrze jest więc z takimi zmianami być na bieżąco i informować o tym grupę docelową.
Dzięki temu wyprzedzisz konkurencję, ale wykażesz też, że Twoja firma nie tylko śledzi nowości, ale jest od razu gotowa na adaptację do nich i może tego nauczyć.
Taką postawą możesz przyciągnąć zarówno potencjalnych klientów, jak i profesjonalistów z branży, którzy poszukują świeżych perspektyw i nowoczesnych rozwiązań. Jeśli szybko będziesz publikować treści związane z branżowymi innowacjami i nowinkami, pokażesz, że Twoja firma jest liderem, który nie tylko błyskawicznie reaguje na zmiany, ale może również pomóc w tym innym.
Dawaj obserwującym pole do dyskusji
Aby Twój profil firmowy na LinkedInie był interesujący dla odbiorców, kluczowe jest stworzenie im przestrzeni dla otwartej dyskusji.
Spróbuj zatem pisać także posty, które jednocześnie będą zaproszeniem do dialogu. Pomyśl o tematach, które są nie tylko istotne dla Twojej branży, ale również pobudzają do myślenia i wywołują emocje użytkowników. Zadawaj pytania, które prowokują do dyskusji na przykład na temat “gorących” tematów w branży, zachęcaj do dzielenia się doświadczeniami.
Pamiętaj też, by reagować na komentarze, a nawet inicjować rozmowy, pokazując, że każdy głos jest ważny. To buduje poczucie wspólnoty i zaangażowania wokół Twojej marki. Jednocześnie, aktywne uczestnictwo w dyskusji to doskonała okazja do zdobycia cennych informacji bezpośrednio od Twojej grupy docelowej – poznasz ich potrzeby, preferencje, a nawet wątpliwości i obawy. Takie interakcje są nieocenione – pozwalają nie tylko na budowanie relacji, ale również na lepsze dostosowanie oferty do oczekiwań rynku.
Twórz angażujące treści
Dobrze wiemy, jak wyglądają dzisiejsze social media – są przesycone informacjami.
Kuczem do wyróżnienia się na LinkedInie jest więc tworzenie treści, które angażują i zapadają w pamięć. Twoje posty powinny być nie tylko informacyjne, ale również inspirujące i przyciągające uwagę.
Jak to zrobić? Nie dbaj tylko o merytorykę i informacje, ale znajdź też miejsce na opowieści, anegdoty czy przykłady, które ilustrują Twoje przesłanie i nadają mu kontekst. Staraj się publikować wartościowe treści w kreatywny, nieszablonowy sposób. To nie tylko zachęci odbiorców do interakcji, ale też wzmocni charakter Twojej marki.
Staraj się więc, aby każdy post był nie tylko wizytówką Twojej wiedzy, ale również okazją do nawiązania głębszego kontaktu z odbiorcami. Pamiętaj, że angażujące treści to takie, które budzą emocje, prowokują do myślenia i skłaniają do działania.
Żongluj formatami
Artykuły, zdjęcia, karuzele, rolki…
LinkedIn nie zostaje w tyle za innymi platformami społecznościowymi i daje nam do wyboru wiele formatów treści. Warto więc z tego korzystać.
Takie urozmaicenie na Twojej firmowej tablicy na LinkedInie świetnie wpłynie na zdobycie i utrzymanie zainteresowania odbiorców. Zawsze będą mogli się spodziewać czegoś nowego, a nie – jak w przypadku wielu firm – ściany podobnie wyglądających postów, najczęściej z opisem i zdjęciem w podobnym charakterze.
Zarysuj więc sobie plan na wykorzystanie kilku formatów. Nie bój się przy tym eksperymentować i spróbować czegoś nowego. Być może Twoja grupa odbiorców na LinkedInie szczególnie doceni rolki, których jeszcze nie publikujesz, albo karuzele, których jest u Ciebie mało?
Sprawdź to i analizuj, jakie wyniki wiążą się z poszczególnymi formatami postów.
Pokazuj zespół
Kolejnym elementem, który pozytywnie wpłynie na odbiór Twojego profilu firmowego, jest pokazywanie na nim zespołu.
Jeżeli oczywiście możesz, poproś specjalistów lub innych członków Twojej ekipy o nagranie rolki, napisanie instruktażowego posta, a może zorganizowanie serii pytań i odpowiedzi.
Zdecydowanie przybliży to czytelnikom resztę pracowników, pokaże ich eksperckość i sprawi, że Twoja firma będzie bardziej przyjazna w odbiorze.
Użytkownicy zobaczą wtedy, kto dokładnie jest odpowiedzialny za dane treści, a do tego będą mieli okazję, by lepiej przyjrzeć się kulturze organizacyjnej i wartościom, jakie są dla Was ważne. To wszystko wpływa na budowanie zaufania do marki, które jest przecież fundamentalne w relacji z klientami.
Dostosowuj treści do potrzeb odbiorców
Kluczowym aspektem skutecznej komunikacji na LinkedInie jest dostosowanie treści do realnych potrzeb i oczekiwań Twoich odbiorców. Aby to zrobić, musisz najpierw dokładnie zrozumieć, kim są Twoi obserwatorzy – czujnie monitorować ich zachowania i aktywności, docierać do informacji, jakie mają problemy, pytania i jakiego szukają rozwiązania.
Regularne analizowanie reakcji na Twoje posty, komentarzy oraz zaangażowania w różne rodzaje treści dostarczy Ci cennych informacji o preferencjach Twojej publiki.
Na tej podstawie możesz tworzyć spersonalizowane treści, które bezpośrednio odpowiadają potrzeby obserwatorów i pokażą im, że u Ciebie mogą szukać wartościowych rozwiązań.
Na przykład, jeśli zauważysz duże zainteresowanie określonym tematem, możesz zorganizować webinar, napisać szczegółowy artykuł czy przygotować serię postów, poruszających daną palącą kwestię.
Dbaj także o bezpośrednie interakcje – odpowiadaj na pytania, bierz udział w dyskusjach i bądź aktywnym uczestnikiem życia Twojej społeczności na LinkedInie. To pokaże im, że Twoja firma nie tylko słucha, ale i reaguje na potrzeby swoich odbiorców, co buduje zaufanie i lojalność.
Pamiętaj również, że odpowiadanie na potrzeby odbiorców to także przewidywanie przyszłych trendów, problemów i wyzwań, które mogą dopiero zainteresować Twoją publiczność. Jeżeli będziesz o krok do przodu w dostarczaniu rozwiązań na problemy, które dopiero się pojawią, to Twoja marka będzie postrzegana jako cenne źródło wiedzy na LinkedInie.
W ten sposób profil na tym portalu stanie się dla Twoich obserwatorów miejscem, w którym zawsze będą mogli znaleźć to, czego szukają. A to da Ci pewność, że będą do Ciebie wracać.
Profil firmowy na LinkedIn – skorzystaj z pomocy digitalk
W digitalk prowadzimy profile firmowe na LinkedInie już od kilku lat. Mamy na koncie wiele udanych projektów, w ramach których pomagaliśmy naszym klientom zyskiwać nowych obserwujących i podnosić jakość oraz statystyki ich treści.
Chcesz, byśmy pomogli również Tobie? Jesteśmy gotowi! Napisz do nas i porozmawiajmy o współpracy.
Autorzy wpisu
Marcin Paluch
Marketing Specialist
Świeża i młoda (jeszcze) krew w digitalk. Pierwsze kroki w świecie marketingu stawiał w 2018 roku. Specjalizuje się w realizowaniu contentu i obsłudze social mediów. Szlify zdobywał m.in. w ekipie mediów społecznościowych Memoriału Huberta Jerzego Wagnera - największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie. Stawia na kreatywność, dobre relacje z ludźmi i nieustanny rozwój. Prywatnie zapalony fan sportu, zwłaszcza siatkówki, boksu i piłki nożnej. Wieczny optymista, często nawet niepoprawny.
Kilka słów o TikTok For Business Na TikToku jest około miliard aktywnych użytkowników miesięcznie. 67% z nich dzięki tej apce dokonało konkretnego zakupu, ponieważ zainspirował ich konkretny filmik. Spora część regularnie przeszukuje TikToka w poszukiwaniu nowych produktów lub ciekawych marek. Tyle ze statystyk. TikTok, aplikacja do tworzenia i udostępniania krótkich filmów wideo, jest bez wątpienia...
Reklama na LinkedIn (podobnie jak reklama na Facebooku) staje się coraz popularniejszym narzędziem w rękach marketerów i przedsiębiorców. Platforma ta, skupiająca ponad 950 milionów użytkowników w ponad 200 krajach świata, jest idealnym miejscem do budowania Twojej marki, zwiększania zaangażowania oraz generowania konwersji, zwłaszcza w obszarze B2B. Wciąż jednak nie inwestujesz w LinkedIn Ads, bo nie wiesz...
Czym jest blog firmowy? Blog firmowy to narzędzie komunikacyjne, które firmy wykorzystują do publikowania treści związanych z ich działalnością, produktami i usługami lub branżą, w której działają. Jest to część strony internetowej firmy, w której regularnie zamieszczane są artykuły, wpisy, poradniki, aktualności, case studies czy inne treści, które mogą zainteresować klientów, partnerów biznesowych oraz inne...