Jak zbudować i zaangażować bazę profesjonalistów dzięki recyklingowi treści
Recykling treści to ponowne wykorzystanie treści, grafik, filmów, które już kiedyś opublikowaliśmy na jakimkolwiek kanale.
Możemy skorzystać z nich w niezmienionej formie bądź odświeżyć je, aby nadać całości innego, świeżego kontekstu.
Jakich zmian możemy dokonać?
Zmieniamy samą treść, zostawiając sens przekazu,
Zmieniamy medium, na którym publikujemy content
Aktualizujemy przekaz, jeśli jest taka potrzeba (wyszła nowość, update, który wymaga wspomnienia).
Z jednego dłuższego contentu (wpisu na bloga, filmu) tworzymy serię mini postów.
Recykling daje nam powód do ponownego podzielenia się treścią i uzyskania zainteresowania wśród odbiorców, którzy wcześniej mogli ją przegapić lub forma nie była dla nich atrakcyjna.
Taki pomysł i założenie wdrożyliśmy u jednego z naszych klientów, Only One AutoCAD.
To firma, która zajmuje się sprzedażą oprogramowania AutoCAD na rynku polskim. Właśnie na takim oprogramowaniu pracuje zdecydowana większość inżynierów, programistów, techników.
Ze względu na kryzys związany z epidemią i kwarantanną, większość społeczeństwa przebywa w domach. Jest to idealny moment na dodatkową naukę, aby dobrze zagospodarować nadprogramowy czas. Dlatego wspólnie z klientem ustaliliśmy, że cyklicznie będziemy udostępniać filmy, które jeszcze niedawno były sprzedawane w abonamencie.
Naszym zamysłem, było stworzenie wydarzenia, w którym dwa razy w tygodniu będziemy publikować filmy szkoleniowe. Filmów było ponad 20, co dało nam plan na stworzenie wpisów na ponad 10 tygodni.
Spisaliśmy założenia, zaplanowaliśmy filmy i ruszyliśmy z mocną promocją wydarzenia.
Budowanie zaangażowanie w świecie profesjonalistów – szczególnie w takiej niszy jak inżynierowie i użytkownicy AutoCAD – nie jest zadaniem łatwym. Wymaga dużego zrozumienia potrzeb grupy docelowej i dobrania właściwego języka komunikatów oraz pomysłów na treści.
Założyliśmy sobie krótki czas promocji, żeby przetestować czy zaproponowana przez nas formuła będzie dla odbiorców atrakcyjna. Okazało się, że jak najbardziej!
Podczas tylko 5 dni promocji wydaliśmy 58 zł, Na wydarzenie z reklamy zapisało się 569 osób, co daje koszt: 10 groszy za zapis!
Wybór wydarzenia był świadomy – chcieliśmy dotrzeć nie tylko do odbiorców, ale ich znajomych, zakładając (słusznie), że będą wśród nich inni profesjonaliści z tej branży. Dzięki temu w chwili pisania tego case study liczba zapisanych wynosiła nie blisko 600 z samej płatnej promocji, ale ponad 900.liczba ciągle rośnie, a ludzie zapraszają także swoich znajomych.. Kolejne filmy zyskują reakcje, udostępnienia i wysokie zasięgi.
Przenieś tę praktykę na swój biznes i zdobywaj większe zasięgi – masz stare teksty na blogu, filmy, ebooki? Dawno ich nie pokazywałeś światu, prawda? Daj im nowe życie.
Porozmawiajmy o współpracy
Autorzy wpisu
Prywatne: Przemysław Krawiec
Meta Ads Specialist / Dział Excellence
Z marketingiem internetowym związany od 2013 roku. W digitalk jako specjalista ds. mediów społecznościowych zajmuje się przeprowadzaniem skutecznych kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie. Specjalizuje się w kampaniach lead ads. Potrafi nawet w najtrudniejszych branżach osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty. Pracował z takimi klientami, jak: K2, Wydawnictwo Kobiece, LOTOS Gdynia Aerobaltic, Wierchomla, Holiday Inn, Leanpassion czy Purella.
Kilka słów o TikTok For Business Na TikToku jest około miliard aktywnych użytkowników miesięcznie. 67% z nich dzięki tej apce dokonało konkretnego zakupu, ponieważ zainspirował ich konkretny filmik. Spora część regularnie przeszukuje TikToka w poszukiwaniu nowych produktów lub ciekawych marek. Tyle ze statystyk. TikTok, aplikacja do tworzenia i udostępniania krótkich filmów wideo, jest bez wątpienia...
Reklama na LinkedIn (podobnie jak reklama na Facebooku) staje się coraz popularniejszym narzędziem w rękach marketerów i przedsiębiorców. Platforma ta, skupiająca ponad 950 milionów użytkowników w ponad 200 krajach świata, jest idealnym miejscem do budowania Twojej marki, zwiększania zaangażowania oraz generowania konwersji, zwłaszcza w obszarze B2B. Wciąż jednak nie inwestujesz w LinkedIn Ads, bo nie wiesz...
Czym jest blog firmowy? Blog firmowy to narzędzie komunikacyjne, które firmy wykorzystują do publikowania treści związanych z ich działalnością, produktami i usługami lub branżą, w której działają. Jest to część strony internetowej firmy, w której regularnie zamieszczane są artykuły, wpisy, poradniki, aktualności, case studies czy inne treści, które mogą zainteresować klientów, partnerów biznesowych oraz inne...