Pozyskiwanie klientów dla salonu tatuażu przez płatne działania reklamowe w social mediach

Salon tatuażu naszego klienta został założony we wrześniu 2014 roku w Krakowie. Podstawowym założeniem naszej współpracy było zwiększenie liczby zapisów do salonu. Klientowi zależało, aby zobaczyć realne przełożenie działań reklamowych na sprzedaż usług.

Nasz klient współpracował wcześniej z agencją marketingową, lecz nie zauważył zwiększonego zainteresowania usługami, pomimo sporych wydatków na reklamę w Facebook i Google Ads.

Wyzwanie

Pomimo złego doświadczenia udało nam się nawiązać współpracę i rozpocząć działania przy początkowo bardzo niskim budżecie reklamowym, który nie przekraczał 800 zł miesięcznie.

Przy takim ograniczeniu musieliśmy być pewni, że grupy docelowe, które wykorzystamy, będą skuteczne. Nie jest to budżet reklamowy, który pozwala na szerokie testowanie w poszukiwaniu idealnego sposobu i najlepszych grup docelowych.

Rozwiązanie

Aby lepiej poznać biznes, wspólnie z klientem odpowiedzieliśmy sobie na kilka pytań:

  • Skąd ludzie dowiadują się o studio?
  • Czy klienci pochodzą tylko z miasta, w którym mieści się salon?
  • W jaki sposób najwygodniej jest przyjmować zapisy na sesje?

Ustaliliśmy, że klienci często przeglądają zarówno stronę WWW, jak i fanpage, gdzie szukają portfolio artystów, a do salonu przyjeżdżają także z miejscowości oddalonych nawet o 80 kilometrów.

Bardzo ważną informacją była kwestia zapisów – najwygodniejszym sposobem na komunikację z potencjalnymi klientami dla managerów salonu był kontakt przez wiadomości na Facebooku.

W ten sposób zainteresowany tatuażami może nie tylko opisać, ale też pokazać na zdjęciach swoje oczekiwania.

Te informacje posłużymy nam do przygotowania planu kampanii.

Plan kampanii

Mając jedynie kilkaset złotych miesięcznie budżetu reklamowego, kampanię podzieliliśmy na 3 cele:

  • Ruch na WWW
  • Aktywność pod postami
  • Kampania na wiadomości

Taki podział umożliwił nam wprowadzenie działań, które wzajemnie się uzupełniają.

Aktywność pod postami generowała wysokie zasięgi i interakcję z grupą docelową pod kolejnymi realizacjami w salonie.

Z kolei kampanie kierujące na WWW i na wiadomości na Facebooku pozwalały przetestować, która forma zapisu będzie wygodniejsza dla potencjalnych klientów.

Etap I

Kampania na ruch na stronę WWW

Nie więcej niż 15% budżetu reklamowego przeznaczaliśmy na generowanie ruchu na stronie WWW, gdzie znajduje się portfolio tatuażystów.

Zdecydowaliśmy się na ten rodzaj kampanii, ponieważ klient podkreślił, że z rozmów z klientami wynika, że oglądali portfolio na WWW i dzięki temu zdecydowali się na rezerwację terminu właśnie w tym studio.

Zanim przygotowaliśmy tę kampanię, wzbogaciliśmy stronę o widget, który bezpośrednio odsyła do kontaktu przez fanpage. Jest to narzędzie, które ułatwi komunikację między salonem, a potencjalnym klientem.

Udało nam się osiągnąć średni koszt za wyświetlenie strony docelowej w wysokości 0,08 zł.

Etap II

Kampania na aktywność do postów

Social proof, czyli społeczny dowód słuszności w mediach społecznościowych budujemy poprzez widoczne zaangażowanie – liczbę reakcji pod postem, komentarzy i udostępnień.

Nie każdy widzi sens w przeznaczaniu budżetu na działania z celem na aktywność. Trudno udowodnić ich bezpośredni wpływ na zakup usług czy produktów, jednak pozytywne opinie innych użytkowników mogą wpłynąć na decyzję potencjalnego klienta. 

Kampania na aktywność, oprócz budowania social proof, daje nam także możliwość budowania nowej grupy remarketingowej – mamy wtedy możliwość kierowania reklam do osób, które były aktywne pod postami i reklamami marki.

Z tym celem promowaliśmy posty publikowane na fanpage’u i instagramie salonu. Jednocześnie te same posty wykorzystywaliśmy w kampanii z celem wiadomości, o czym przeczytasz poniżej.

Udało nam się osiągnąć średni koszt za aktywność w wysokości od 0,01 zł do 0,09 zł.

Etap III

Kampania z celem wiadomości

To na tę kampanię przeznaczaliśmy największą część budżetu. Celem kampanii jest wygenerowanie jak największej liczby wiadomości od potencjalnych klientów salonu.

Reklamę kierowaliśmy do użytkowników w wybranej geolokalizacji z zainteresowaniami tatuażami/tatuażystami lub piercingu (to dodatkowa usługa w salonie).

Managerowie salonu regularnie publikowali posty z portfolio salonu. W treści zawsze znajduje się też informacja o możliwości zapisu przez wiadomości prywatne.

Posty z atrakcyjnymi zdjęciami i dużym zaangażowaniem (reakcjami i komentarzami) lepiej sprawdzą się w kampaniach niż te, które nie wzbudzają tak wielu interakcji. Zatem do tej kampanii wykorzystujemy treści opublikowane na fanpage’u oraz, od czasu do czasu, specjalnie przygotowane grafiki z dodatkowym hasłem.

Rezultat

Dzięki wielopłaszczyznowym, zintegrowanym działaniom średnio miesięcznie aż 200 użytkowników kontaktuje się z salonem, z czego około 65% to ruch z reklam na Facebooku.

 

Szukasz firmy, która pomoże Ci w pozyskaniu nowych klientów dzięki reklamie płatnej? Skontaktuj się z nami: kontakt@digitalk.pl