O czym przeczytasz w naszym case study?

  • Początek współpracy. Rozmowa o marce, jej wizji, misji, asortymencie i celach, do których będziemy dążyć – ROAS min.15, oraz budżecie, jaki będziemy mogli wykorzystać na działania promocyjne – 3000 złotych miesięcznie.
  • Założenie nowych zasobów w Business Managerze na Facebooku. Stworzenie i konfiguracja nowego konta oraz instalacja pixela.
  • Wdrożenie planów w życie. Przetestowanie jednocześnie kilku celów reklamowych w różnych grupach docelowych.
  • Pierwsze efekty. Najlepsze wyniki przynosi kampania na ruch. Uzyskano niemal 27 krotny zwrot z inwestycji na reklamę, oraz konwersję o wartości 60691,000 zł.
  • Następne działania. Uzyskane dotychczas wyniki kampanii przekroczyły założony na początku KPI.
  • Podsumowanie. Niewielki budżet i brak dostępu do wcześniejszych zasobów marki nie stanowiły problemu. Osiągnięto wyniki lepszych niż początkowe oczekiwania klientki.

Czytaj dalej lub zapytaj o współpracę

    Wypełnij formularz kontaktowy jako: *



    Wprowadzenie

    Na przełomie czerwca/lipca 2021 roku rozpoczęliśmy współpracę z panią Krystyną – założycielką sklepu meblowego Mebloscenka. Marka, pomimo licznych atutów [wspieranie polskiego wzornictwa i produkcji, szeroki wybór wysokiej jakości mebli wykonanych z naturalnych materiałów, oryginalny design czy możliwość personalizacji większości projektów] nie cieszyła się sporą popularnością, co przekładało się na niesatysfakcjonujący poziom sprzedaży. Naszym zadaniem było znalezienie przyczyny problemu i poprawienie dotychczasowej sytuacji za sprawą reklam w ekosystemie Facebooka. 

    O marce

    Jak możemy przeczytać na stronie Mebloscenki:

    Mebloscenka powstała z zamiłowania do polskiego designu. Naszą misją jest propagowanie polskiego wzornictwa i polskiej produkcji, a tym samym wspieranie, często rodzinnych firm, w których większość mebli wykonywana jest ręcznie i dopieszczone w najmniejszych szczegółach. W naszym sklepie meblowym znajdziecie piękne i wysoko jakościowe meble wykonane z naturalnych materiałów. Większość naszych produktów ma możliwość personalizacji – można dopasować je do swoich potrzeb, dobrać odpowiednie wymiary, kolory, a także sposób wykończenia. Dzięki temu możesz stać się właścicielem jedynego i absolutnie niepowtarzalnego produktu.

    Początek współpracy

    Jak w każdym takim przypadku – przed rozpoczęciem działań musieliśmy poznać się bliżej. Podczas pierwszej rozmowy dowiedzieliśmy się więcej o marce, jej wizji, misji, asortymencie i co najważniejsze – o celach, do których będziemy dążyć [ROAS min.15] oraz budżecie, jaki będziemy mogli wykorzystać na działania promocyjne [3000 złotych miesięcznie]. Przekazane przez panią Krystynę szczegółowe informacje pomogły nam szybko stworzyć najlepszy plan kampanii reklamowej.

    Nie obyło się jednak bez problemów. Poprzedni menedżer firmy został zablokowany, a co za tym idzie – nie mieliśmy dostępu do zasobów takich jak pixel czy konto reklamowe. Przed rozpoczęciem pracy konieczne było więc założenie nowych zasobów w Business Managerze na Facebooku.

    Po stworzeniu i konfiguracji nowego konta oraz ponownej instalacji pixela – mogliśmy wdrażać w życie ustalony wcześniej plan. Cały proces oraz jego rezultaty, opiszemy w kilku krokach.

    Wdrożenie planów w życie

    W związku z tym, że większość ciepłych grup odbiorców opartych o pixel Facebooka (odwiedzający stronę, wyświetlający produkt, kupujący) została zablokowana wraz ze starym Business Managerem, strukturę kampanii przygotowaliśmy w oparciu o zimne grupy odbiorców. Z zainteresowań, które wybraliśmy do reklam wykluczyliśmy więc osoby, które potencjalnie mogły mieć styczność z marką w ekosystemie Facebooka i poza nim, czyli odwiedzających stronę www oraz osoby, które zareagowały na post lub reklamę na Facebooku i Instagramie.

    Postanowiliśmy przetestować jednocześnie kilka celów reklamowych w różnych grupach docelowych. Sugerując się danymi z Google Analytics oraz informacjami, które otrzymaliśmy od klientki – przygotowaliśmy dość ogólne grupy odbiorców takie jak:

    1. Zainteresowania: Home design, Scandinavian design, Home decor products, Interior   design & Decoration, Zara Home 
    2. Zainteresowania: Krótko po przeprowadzce, Krzesło, Stół, Ława 
    3. Zainteresowania: Luksusowe wnętrza, Luksusowe samochody, Luksusowe podróże etc. 
    4. Grupa pusta, bez zainteresowań 

    Z każdego zainteresowania wykluczyliśmy potencjalny ciepły ruch, czyli: 

    • odwiedzających stronę www
    • aktywnych na Facebooku i Instagramie 

    Cele reklamowe, które testowaliśmy na początku: 

    • ruch, 
    • sprzedaż z katalogu, 
    • konwersje z optymalizacją pod wyświetlenie zawartości 


    Formaty, które wykorzystywaliśmy podczas kampanii:

    • karuzele z zaciągniętymi produktami z katalogu, 
    • kolekcja z zaciągniętymi produktami z katalogu 
    • grafiki stateczne z bestsellerami 

    Przykład jednej z naszych reklam:

    Pierwsze efekty

    Po pierwszym miesiącu działań promocyjnych okazało się, że najlepsze efekty przynosi kampania na ruch. Uzyskaliśmy niemal 27 krotny zwrot z inwestycji na reklamę [ROAS] oraz konwersję o wartości 60691,000 zł.

    Screen z konta reklamowego z wynikami za lipiec 2021

    Kolejne testy

    Przez kolejne dwa miesiące [sierpień – wrzesień 2021] testowaliśmy liczne kampanie, w tym:

    • kampanie na sprzedaż z katalogu z bestsellerami,
    • kampanie na konwersje z optymalizacją pod zakup,
    • remarketing z katalogu do osób, które wyświetliły produkt na stronie lub dodały do koszyka

    Mimo wszystko – najlepsze wyniki nadal przynosiła kampania na ruch. 

    W październiku 2021, po kolejnych testach, na prowadzenie zaczęła wysuwać się kampania na konwersję z optymalizacją pod sprzedaż. Co więcej, w sklepie pojawiło się kilka promocji, które umieściliśmy w kampaniach do ciepłych grup odbiorców. Dodaliśmy również na stałe kampanie na aktywność.

    Następne działania

    Pomimo cotygodniowych informacji na temat wyników i działań, które prowadzimy oraz obszernych miesięcznych raportów – po 3 miesiącach współpracy skontaktowaliśmy się z Panią Krystyną, żeby otrzymać feedback, przekazać informacje o efektach naszych działań oraz ustalić kolejne kroki. Uzyskane dotychczas wyniki kampanii przekroczyły założony na początku KPI, co nie tylko wywołało zadowolenie klientki z podjętej współpracy, ale wpłynęło również na zwiększenie ustalonego wcześniej budżetu medialnego.

    Efekty naszych kampanii na Facebooku za okres lipiec – październik 2021: 

    Wydana kwota: 13516,64 zł
    Liczba zakupów: 139
    Wartość konwersji: 222 615
    ROAS: 16,47

    Jak na początkowy okres, gdzie dużo testowaliśmy – uważamy, że jest to dobry wynik. Założone bowiem na wstępie KPI to ROAS min. 15.

    Kluczowe wskaźniki w Google Analytics również napawają optymizmem na przyszłość:

    Jak widać mamy niższy współczynnik odrzuceń od kampanii w Google, a kluczowym źródłem ruchu na stronę jest Facebook.

    Wyniki kampanii na listopad

    Listopad zamykamy jeszcze wyższym zwrotem z inwestycji (ROASem) – na poziomie niemal 20. W związku z coraz lepszymi wynikami, zaproponujemy klientce zwiększenie budżetu mediowego, by móc osiągać jeszcze większe przychody z reklam.

    Podsumowanie

    Jak łatwo zauważyć – niewielki budżet i brak dostępu do wcześniejszych zasobów marki nie stanęły nam na drodze do osiągnięcia wyników lepszych niż początkowe oczekiwania klientki. W całym procesie kluczowymi elementami były: odpowiednio przygotowana struktura konta reklamowego oraz bardzo wysoki poziom obsługi klient. Świadomość mocnych stron marki i płynna wymiana wartościowych informacji pomiędzy agencją a klientką pozwoliły nam podjąć najlepsze w tym przypadku kroki. Decyzja o wyborze dosyć ogólnych grup odbiorców okazała się w pełni trafiona – kampania przyniosła zadowalające obie strony wyniki, a nam pozostawiła pole do dalszych działań.

    O naszej współpracy możesz posłuchać w podcaście naszego CEO – Konkretnie o marketingu

    Pani Krystyna wyraziła również swoje zadowolenie w postaci rekomendacji:

    rekomendacje klienta

    Joanna Sołtysek

    Kierownik działu promocji – Wydawnictwo WAM

    Dla mnie digitalk to rzetelne podejście do każdego projektu. Wysokość budżetu nie ogranicza ich działań – każde zadanie jest obsługiwane na wysokim poziomie. Świetny kontakt z całą ekipą – skrupulatność, terminowość, chęć pomocy (nie tylko w ramach umowy), zrozumienie rynku, inicjatywa, jasne tłumaczenie nawet najbardziej zawiłych kwestii. Bardzo polecam, tak trzymać.

    Justyna Koclejda

    Drogeria Pigment

    Współpraca z agencją digitalk opiera się przede wszystkim na partnerstwie i uwzględnieniu indywidualnych potrzeb danego biznesu. Przygotowywane przez nich kampanie reklamowe są spójne z przyjętą przez nas strategią, a bieżąca praca nad ich optymalizacją opiera się na dobrej komunikacji i przemyślanych działaniach pod konkretne akcje marketingowe. Dzięki działaniom podjętym przez digitalk odnotowaliśmy 9% wzrost współczynnika ROAS z reklam Facebook Ads nastawionych na konwersję w porównaniu do analogicznego okresu.

    Wypełnij poniższy formularz.

    Wrócimy do Ciebie z odpowiedzią w ciągu 24 godzin!

      Czytaj:
      Ile kosztuje konfiguracja Google Analytics 4 (GA4)?

      Autor wpisu

      Prywatne: Marcin Grzeszczuk

      Facebook Ads Specialist

      Z marketingiem związany od 2015 roku. Swoje doświadczenie zdobywał w firmach, które były liderami na rynku, jak również w małych lokalnych biznesach w wielu branżach. Duże doświadczenie po stronie klienta pozwala lepiej zrozumieć biznes od środka i osiągać wysokie ROASy. Swoje powołanie odnalazł w kampaniach reklamowych na Facebooku, które z powodzeniem prowadzi. Prywatnie szczęśliwy tatuś dwójki dzieci oraz wielki fan sportów walki.

      Chcesz z nami współpracować?

      Skontaktuj się z nami