influencer

CASE STUDY – działania reklamowe z influencerami na Facebooku

W kwietniu rozpoczęliśmy promocję książki wydawnictwa Andromeda, która za granicą w ubiegłym roku stała się bestsellerem.

 

Tytuł ten, to naukowe spojrzenie na wpływ tego, co jemy na różne choroby, również te trudne i czasem nieuleczalne. Książka pokazuje 5 procesów, które zachodzą w naszym ciele – jeżeli któryś z nich przestaje działać prawidłowo, zaczynamy chorować.

Lektura w Polsce dopiero zdobywa popularność. Książka została napisana przez światowej sławy naukowca i doktora Williama Li – lekarza i wykładowcy Harvard Medical School. Oprócz książek pisze także artykuły naukowe m.in. dla The Science, The Lancet, New England Journal of Medicine. Książka pozytywnie zrecenzował  Louis J. Ignarro, laureata nagrody Nobla w dziedzinie medycyny, dr Mehmet Oz, Bono, Cindy Crawford i wielu innych.

Największym jej atutem jest przedstawianie faktów o filarach zdrowia, dzięki którym dowiesz się jak wspomóc odżywianie się z korzyścią dla procesów zachodzących w organizmie. 

 

Działania

Po rozmowach z klientem zdecydowaliśmy się na kilka rodzajów działań:dzialaniaroas

Poniżej prezentujemy przykładowe posty:

post influpost influencera 2

Aby działać w zróżnicowany sposób w social mediach, oprócz działań contentowych (aktywne prowadzenie fanpage’a książki) oraz reklamowych (wyżej wspomniana kampania FB i IG) musieliśmy wprowadzić kolejne. 

 

Podjęliśmy współpracę ze starannie dobranymi influencerami. 

Wybraliśmy takich, którzy prowadzą fanpage naukowe, edukacyjne, związane z badaniami i statystykami. 

 

Zależało nam na profilach, które mają duże zaangażowanie społeczne, aktywnych moderatorów, zbudowaną wiarygodność wśród fanów, ale co najważniejsze powiązanych z tematyką książki i naukowym podejściem do świata. 

 

Na ich fanpage’ach pojawiają się wpisy z recenzją książki i podkreśleniem jej naukowych walorów. 

 

Tak wyglądało kilka wybranych postów:

influencer marketing influencer marketing 2roas 2

Wnioski

Dzięki poszerzeniu działań marketingowych o współpracę z influencerami obniżyliśmy koszt sprzedaży średnio o 9 zł, sprzedaliśmy w tym czasie o 60% więcej książek niż początkowo zakładaliśmy.

Jakie z tego wnioski?

  • Do działań marketingowych, jako do części biznesu powinniśmy podchodzić strategicznie – zaplanować kilka różnorodnych działań, które zwiększą zasięg i rozpoznawalność naszego produktu czy usługi.
  • Dodatkowo powinniśmy też starannie dobierać podmioty do współpracy. Błędnie dobrani influencerzy mogą nie przynieść nawet zwrotu z inwestycji.
  • Dlatego tak ważne jest, aby przed każdą współpracą – sprawdzać wiarygodność oraz zaangażowanie fanów, by nie popełnić błędu.