- Początek współpracy. Analiza działań klienta oraz wstępny audyt.
- Pierwsze kroki. Sprawdzenia wszystkich czynników wpływających na wyniki kampanii reklamowych. Testy poprawności działania Pixela Facebooka. Przygotowanie identyfikacji wizualnej.
- Wyniki. Już w pierwszym miesiącu współpracy odnotowaliśmy następujące 118 zakupów, średni koszt zakupu na poziomie 26,15 zł, ROAS na poziomie 4,63.
- Rozszerzenie działań o Google Ads. Działania zaczęliśmy od przygotowania struktury konta.
- Podsumowanie działań. Po ponad roku współpracy wypracowanie ROASu na poziomie 20, rozpoczęcie działań w systemie sprzedażowym Google’a, które zapewniły klientowi prawie 430 000 zł przychodu w pół roku, a także wdrożenie kampanii email marketingowych.
Początek współpracy
Klient zgłosił się do digitalk w marcu 2020 r. Dotychczas nie prowadził żadnych płatnych działań w internecie. Sprzedawał oferowane produkty na Allegro oraz w swoim sklepie internetowym. Jak wykazał wstępny audyt – w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku najwięcej przychodu generował kanał wyników organicznych.
Wyniki sprzedażowe za okres styczeń – marzec 2020 r. (źródło: Google Analytics)
Naszym zadaniem było zwiększenie ruchu na stronie i sprzedaży oferowanych artykułów przy wykorzystaniu płatnych kampanii w systemie reklamowym Facebooka.
Pierwsze kroki
Naszą współpracę rozpoczęliśmy od konsultacji, audytu, a następnie sprawdzenia wszystkich czynników wpływających na wyniki kampanii reklamowych, w tym:
- czy Business Manager jest poprawnie skonfigurowany,
- czy klient jest właścicielem konta reklamowego,
- czy do konta jest podpięta odpowiednia metoda płatności,
- czy Pixel jest zainstalowany w sklepie internetowym oraz czy poprawnie zbiera dane.
Testy poprawności działania Pixela Facebooka wykazały, że był on błędnie skonfigurowany. Kod pobierał niewłaściwe dane, co uniemożliwiałoby nam prawidłową optymalizację kampanii. Wraz z programistą wgraliśmy więc odpowiedni pixel na stronę, a następnie skonfigurowaliśmy zdarzenia.
Natrafiliśmy również na problem z przesyłaniem wartości zakupów do pixela. W tym przypadku wartość transakcji zaciągnęliśmy za pomocą DataLayera.
Po uporaniu się z początkowymi trudnościami, mogliśmy przedstawić klientowi strategię sprzedaży oraz lejek marketingowo-sprzedażowy.
Struktura konta reklamowego zawierała:
- kampanię na ruch ciepły/remarketing, której celem była sprzedaż,
- kampanię na ruch ciepły, której celem było dodanie do koszyka.
Przygotowaliśmy również identyfikację wizualną, którą później wykorzystywaliśmy w kreacjach reklamowych.
Kolejnym krokiem było ustalenie budżetów na poszczególne typy kampanii, przygotowanie copy i kreacji reklamowych oraz utworzenie katalogu produktów. Po otrzymaniu pełnej akceptacji – rozpoczęliśmy działania promocyjne.
Wyniki
W pierwszym miesiącu współpracy (kwiecień 2020 r.) odnotowaliśmy następujące wyniki:
- 118 zakupy,
- średni koszt zakupu na poziomie 26,15 zł,
- ROAS na poziomie 4,63.
Już miesiąc później widoczne były efekty optymalizacji kampanii.
Wyniki za maj 2020:
- 462 zakupów,
- średni koszt zakupu na poziomie 6,24 zł,
- ROAS równy 19,09.
W porównaniu do kwietnia liczba zakupów wzrosła o ponad 290% (344 zakupów więcej), średni koszt za zakup spadł o 76% (z 26,15 zł do 6,24 zł), natomiast zwrot z inwestycji na reklamę wzrósł czterokrotnie.
Wyniki sprzedażowe za maj 2020 (źródło: Facebook Business Manager)
W porównaniu do kwietnia liczba zakupów wzrosła o ponad 290% (344 zakupów więcej), średni koszt za zakup spadł o 76% (z 26,15 zł do 6,24 zł), natomiast ROAS wzrósł czterokrotnie.
We wrześniu 2021 r. średni koszt za zakup utrzymuje się na poziomie 6,76 zł, a ROAS ok. 17.
Wyniki sprzedażowe za wrzesień 2021 (źródło: Facebook Business Manager)
W kwestii formatów reklamowych – najlepsze wyniki uzyskiwały kreacje z karuzelą (zarówno karuzela ręczna, jak i dynamiczna), jednak testowaliśmy również grafiki statyczne.
Obecnie, po ponad roku współpracy, średni ROAS jest na poziomie ok. 20, natomiast średni koszt za zakup ok. 8 zł.
Rozszerzenie działań o Google Ads
Na początku współpracy prowadziliśmy działania wyłącznie za pośrednictwem kampanii reklamowych na Facebooku. Wysokie wyniki i zbudowane na przestrzeni roku zaufanie sprawiły, że klient zdecydował się rozszerzyć dotychczasowe usługi o reklamy w systemie Google
Działania w systemie reklamowym Google Ads zaczęliśmy od przygotowania struktury konta. Składała się ona wówczas z dwóch kampanii produktowej (jedna standardowa, druga inteligentna) oraz kampanii brandowej.
Wyniki sprzedażowe Google Ads za okres 6 miesięcy (źródło: Google Analytics)
Za sprawą Google Ads w 6 miesięcy wygenerowaliśmy 429 756 zł przychodu z 4144 transakcji. Średni ROAS w tym okresie wynosi 12,11, przy średnim koszcie za zakup na poziomie 8,55 zł. Od września wyniki poszybowały w górę – obecnie średni miesięczny ROAS waha się między 19-20, a koszt konwersji utrzymuje się poniżej 5 zł.
We wrześniu 2022 roku planujemy zacząć działania reklamowe na platformie Pinterest.
Podsumowanie
Zaufanie klienta do naszych działań, swoboda testowania różnych ścieżek i rozwiązań reklamowych oraz płynna wymiana wartościowych informacji – to dzięki nim udało nam się nie tylko osiągnąć założone KPI, ale również sięgnąć po więcej.
Po ponad roku współpracy wypracowaliśmy ROAS na poziomie 20, rozpoczęliśmy działania w systemie sprzedażowym Google’a [które zapewniły klientowi prawie 430 000 zł przychodu w pół roku] i wdrożyliśmy kampanie email marketingowe. Przed nami wejście na platformę Pinterest. A co dalej? Czas pokaże!
Jaki wniosek warto wyciągnąć z tej historii? Można sprzedawać swoje produkty na Allegro czy za pośrednictwem sklepu internetowego i liczyć na zyski z ruchu organicznego. Jednak, jak widać na przykładzie naszego klienta – inwestycja w płatne kampanie po prostu się opłaca!