4077 pozyskanych leadów w branży szkoleń dla fizjoterapeutów

Firma naszego klienta zajmuje się prowadzeniem szkoleń dla fizjoterpautów, masażystów, terapeutów manualnych. Do 2020 roku działała niemal wyłącznie stacjonarnie, ale rozwijająca się pandemia i związane z nią ograniczenia zmusiły właścicieli do przeniesienia części działań do Internetu.

Szeroka oferta szkoleń stacjonarnych została rozszerzona o ofertę kursów online. Kursy te w tygodniach, gdy covidowe obostrzenia były najsilniejsze, stanowiły trzon biznesu.

Chociaż sama branża nie jest idealna do działalności zdalnej, ze względu na konieczność fizycznej pracy z kursantem i pacjentem, to szybko okazało się, że szkolenia online cieszą się sporym zainteresowaniem.

Z jakimi przeszkodami się zderzyliśmy?

Jedną z większych przeszkód są trudności w dokładnym ocenieniu skuteczności kampanii. Klient daje nam oczywiście informację zwrotną dotyczącą jakości dostarczonych leadów. Nie jesteśmy jednak w stanie na chwilę obecną wskazać, jaki jest dokładny zwrot z wydatków reklamowych. Mimo naszych rekomendacji, aby jak najszybciej wprowadzić płatności online, nie udało się tego do tej pory zrobić.

Dodatkowym wyzwaniem było początkowe ułożenie struktury kampanii ze względu na bardzo dużą liczbę kursów. W niektórych miesiącach nasz klient oferuje nawet 20 szkoleń stacjonarnych i 15 online.

35 szkoleń w jednym miesiącu, które kierowane są do podobnych odbiorców to prawdziwe wyzwanie dla agencji. Podstawowym zagrożeniem jest nachodzenie na siebie tych samych grup odbiorców i wyświetlanie kilkunastu czy kilkudziesięciu przekazów reklamowych tym samym osobom.

Przetestowaliśmy kilka celów reklamowych w tym Lead Ads oraz różnorodne kreacje reklamowe: karuzele, animacje czy video.

Najskuteczniejszym rozwiązaniem okazały się reklamy karuzelowe, dzięki którym w jednej kreacji mogliśmy zaprezentować nawet 10 szkoleń i w niektórych miesiącach odpowiadały za ponad 60% wszystkich pozyskanych kontaktów.

Wyniki kampanii reklamowej w pierwszym miesiącu współpracy i testów różnych formatów reklamowych

 

Dzięki przeprowadzonym testom różnych rozwiązań udało nam się wybrać najskuteczniejszy typ kampanii, który pozwolił nam uniknąć nadmiernego nachodzenia na siebie grup odbiorców, co bezpośrednio przełożyło się na obniżenie kosztu pozyskania kontaktu.

Jakie działania podjęliśmy?

Po pierwsze – skupiliśmy się na pozyskiwaniu kontaktów od potencjalnych klientów (przez formularz kontaktowy na Facebooku i stronę klienta). Prezentowaliśmy informacje o dostępnych szkoleniach i zbieraliśmy dane kontaktowe takie jak imię, nazwisko, mail, telefon. Następnie pracownik firmy szkoleniowej kontaktował się z potencjalnym kursantem i finalizował sprzedaż.

Taki sposób zapisów na szkolenia sprawdzał się bardzo dobrze, gdyż wielu potencjalnych klientów korzystało z pomocy specjalistów ws. uzyskania dofinansowania na szkolenia czy wyboru najlepszego kursu dla danej osoby.

Wymagało to oczywiście dużego zaangażowania zespołu sprzedażowego naszego klienta, ponieważ z samych reklam dostarczaliśmy kilkaset kontaktów miesięcznie.

Włożona praca przełożyła się ostatecznie na wysoką skuteczność naszych kampanii.

Po drugie – wspieraliśmy działania organiczne, które klient prowadził na Facebooku. Promowaliśmy posty, które klient umieszczał na swoim fanpage. Były to m.in. zapowiedzi wideo, wydarzenia, konkursy, które również pomagaliśmy organizować.
Promowaliśmy wszystkie wydarzenia i posty z materiałami wideo w celu rozbudowania bazy remarketingowej.

Do każdego szkolenia było tworzone osobne wydarzenie, a do większości szkoleń były dodawane przynajmniej 2-3 posty z zaproszeniem od instruktora.

Szereg materiałów, które dostarczał nam klient, wykorzystywaliśmy do poszerzania grup do późniejszego remarketingu w naszych kampaniach.

Jakie wyniki osiągnęliśmy?

Wyniki kampanii pozyskującej kontakty na szkolenie stacjonarnego

 

Wyniki kampanii pozyskującej kontakty na szkolenia online

 

W czasie pierwszego roku współpracy na działania reklamowe na Facebooku wydaliśmy ponad 40 tysięcy złotych. Miesięczny budżet reklamowy oscylował w granicach 3-5 tys. złotych. Przełożyło się to na 1646 kontaktów w witrynie i 2431 w formularzach kontaktowych na Facebooku. Łącznie zdobyliśmy 4077 leadów, a średni koszt pozyskania kontaktu wyniósł 10,54 zł

 

Szukasz agencji marketingowej?

Napisz nam, w czym możemy Ci pomóc.