15-krotny zwrot budżetu reklamowego w pierwszym miesiącu współpracy z digitalk

Jeden z naszych klientów oferuje w swoim sklepie internetowym, sprzęt medyczno-rehabilitacyjny dla seniorów.  Sklep, mimo iż ma bardzo szeroki asortyment produktowy w konkurencyjnych cenach, do tej pory nie radził sobie ze sprzedażą w mediach społecznościowych. Naszą rolą było znalezienie przyczyny braku sprzedaży, a następnie oczywiście poprawa sytuacji.

Oczekiwania klienta

Klient podkreślał, że wcześniej prowadził kampanie reklamowe na Facebooku. Niestety nie przynosiły one żadnych rezultatów.

Właściciel sklepu nie do końca był przekonany czy social media są odpowiednim kanałem sprzedaży. Podjął jednak jeszcze jedną próbę i zgłosił się do naszej agencji. Zależało mu, aby kampanie, jak i jego profile społecznościowe były profesjonalnie prowadzone.

Głównym wskaźnikiem mierzenia skuteczności prowadzonych działań, miał być zwrot wydatków poniesionych na reklamę (ROAS) na poziomie 10 – do tej pory ani razu nie udało się go osiągnąć.

Wykonane działania

Na wyniki kampanii wpływ ma wiele czynników, dlatego przed rozpoczęciem działań sprawdziliśmy:

  • czy business manager jest dobrze skonfigurowany
  • czy klient jest właścicielem konta reklamowego
  • czy do konta reklamowego jest przypisana odpowiednia metoda płatności
  • czy piksel Facebooka jest zainstalowany na stronie i czy poprawnie zbiera dane

W wyniku wykonanej analizy znaleźliśmy szereg błędów, które realnie wpływały na jakość kampanii i brak rezultatów – tego typu kroków w pracy nad kampaniami nie można pominąć!

Co to były za błędy? 

Był to między innymi źle skonfigurowany w witrynie kod piksela Facebooka, który nieprawidłowo mierzył konwersje niestandardowe (wyświetlenia produktu, dodania do koszyka, zakupy), przez co kampanie nie mogły się poprawnie zoptymalizować. 

Nie moglibyśmy w przyszłości stworzyć grup podobnych odbiorców na podstawie tych zdarzeń, a to jedne z najczęściej wykorzystywanych przez nas grup docelowych. 

Na poprawie błędów oraz przygotowaniu prawidłowej struktury konta reklamowego skupiło się kilku naszych specjalistów. 

Opiekunem tego projektu, jak również osoba odpowiedzialną za reklamy jest Marcin Grzeszczuk, za content odpowiada Ewelina Drela, wsparciem w projekcie jest Katarzyna Krzyżanowska a team liderką Agata Banaszkiewicz.

Wspomniana struktura konta reklamowego musi przewidywać wiele elementów:

  • odpowiedni podział budżetu na ruch ciepły oraz zimny,
  • dobranie odpowiednich umiejscowień wyświetlania reklam,
  • dobranie odpowiednich kreacji reklamowych
  • treści reklam przygotowane pod grupę docelową.

Punktem wyjścia w tym przypadku była analiza ruchu na stronie WWW.

Ruch na stronie klienta był duży, więc 60% budżetu przeznaczyliśmy na ciepły ruch (remarketing).

20% przeznaczyliśmy na budowanie „społecznego dowodu słuszności” czyli zaangażowania pod postami

20% na pozyskanie nowych klientów do sklepu. Kiedy mieliśmy już wszystko gotowe, przedstawiliśmy strategię klientowi i po jej akceptacji przystąpiliśmy do uruchomienia kampanii.

Rezultat

Na efekty nie trzeba było długo czekać. Plan, który przygotowaliśmy, wdrożyliśmy od razu po przedstawieniu go klientowi. Nasze kampanie przyniosły efekty w postaci wysokiego ROASu niemal od razu.

Efekty kampanii po 7 dniach

Rys.1 Wyniki z managera reklam Klienta z okresu 3-10 Grudnia

 

Po 7 dniach od startu kampanii mieliśmy już niemal 18 krotny zwrot z inwestycji oraz konwersje o wartości 21316 zł

Efekty wszystkich kampanii po pełnym miesiącu

Rys.2 Wyniki z managera reklam Klienta z okresu 3-31 grudnia

 

Po pełnym miesiącu współpracy osiągnęliśmy ponad 15 krotny zwrot z wydatków na reklamę a wartość konwersji wyniosła 74849,79 zł 

Podsumowanie

Już w pierwszym miesiącu współpracy udało nam się wypracować efekty lepsze niż początkowe założenia naszego klienta.

W całym procesie kluczowym elementem było dobre przygotowanie się do startu reklam.  Samo klikanie to dla nas ostatni etap kampanii, nie pierwszy. Tak jak przeczytaliście wcześniej, zanim wystartowaliśmy z pierwszymi kampaniami, musieliśmy usunąć szereg błędów w pikselu, oraz przygotować konkretny plan, czym oprócz rabatu zachęcić klienta do zakupu.

Oczywiście na tym nie poprzestajemy!

Dzięki wypracowanym wynikom klient zdecydował się na trzykrotne zwiększenie budżetu reklamowego i rozszerzenie naszej współpracy o nowe kampanie reklamowe.

 

Masz problem z prowadzeniem kampanii reklamowej na Facebooku lub w Google Ads? Skontaktuj się z nami i sprawdź, co możemy zrobić dla Ciebie: kontakt@digitalk.pl